Jump to content
Annons

Steinberg släpper HALion Sonic


Claes Holmerup

Recommended Posts

De flesta känner förmodligen till att det mycket populära Hypersonic gick i graven när Digidesign köpte upp Wizoo (det var Wizoo som hade skapat Hypersonic åt Steinberg) - och det har sedan blivit något av ett vakum efter det när det gäller bra "smör-och-bröd"-VSTi från Steinberg.

Nu råder Steinberg bot på detta och släpper HALion Sonic, som ska vara en mycket värdig ersättare för Hypersonic och en rejäl uppryckning från HALion Player. Releasedatum är satt till 1 juli i år. 😉

Priser inkl moms enligt följande (med nuvarande valutakurs):

HALion Sonic 2560:-

HALion Sonic EDU: 1286:-

Uppgradering från Hypersonic 1/2 eller HALion Player till HALion Sonic: 1016:-

http://www.steinberg.net/en/products/vst/p...lion_sonic.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter intressant Claes, jag använder Hypersonic 2 väldigt mycket och tycker det är väldigt trevligt att arbeta med. Den har definitivt brister som tex brass-ljuden. Kanske blir det bättre med den nya varianten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter intressant Claes, jag använder Hypersonic 2 väldigt mycket och tycker det är väldigt trevligt att arbeta med. Den har definitivt brister som tex brass-ljuden. Kanske blir det bättre med den nya varianten.

Jag gillar också Hypersonic2 eftersom det är så lättanvänt och har fullt godkända ljud att jobba med. Visst finns det brister, men generellt sett så tycker jag att det är mitt bästa allround-VSTi.

HALion Sonic ska ha 12GB ljudbibliotek, så det borde nog finnas en del som duger där... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får vi vänta du och jag....1 juli:)

Finns det i Sverige redan då ?

Det ska börja skickas från Tyskland då, så det lär finnas i Sverige i början av veckan efter (1:e juli är en torsdag, så i bästa fall finns det redan på fredagen, men det är kanske att hoppas på för mycket... 😉 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...