Jump to content
Annons

Lär er använda sökfunktionen


jay_dee_r_i_p (oregistrerad)

Recommended Posts

jay_dee_r_i_p (oregistrerad)

Gör lite research själv och sluta be om hjälp hela jävla tiden, hur jävla slöa är ni?

Moderater gör ert jobb och banna lite va?

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj, det var ett ganska aggressivt inlägg, men tydligen ett väldigt viktigt sådant eftersom det bara är ditt elfte. Varför så arg?

1) Du har delvis rätt i sak...men...

2) Sökfunktionen är inte riktigt bra; det kan vara svårt att hitta ett ämne som man vill fråga om om ämnet är snarlikt men annorlunda formulerat än vad man själv hade gjort.

3) En del människor postar nya inlägg inte enbart för att få svar på frågan, utan av en sorts sociala skäl. Ett forum är inte bara till för att få exakta svar på exakta frågor, utan även som ett sätt att umgås kring vissa frågor. En del frågor är alltså lika mycket ett sätt att få chansen att diskutera med lik- och oliksinnade som att få svar på en specifik fråga. Visst kan man göra sådant på Facebook, men kanske har detta forum också en social funkton att fylla, som är viktig för en del medlemmar.

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar med att flytta ämnet till rätt avdelning från "Studiobygge". (forumregel 5)

Hänvisar också till Forumregel 17 vad gäller versaler i rubriker.

(Rubriken lydde ursprungligen "LÄR ER ANVÄNDA SÖKFUNKTIONEN

SLUTA LÄGGA UPP 1000 TRÅDAR OM SAMMA SAK"

När jag ändå är på spåret, så vill jag påminna om att vi månar om ett bra språkbruk på forumet, och att konversera bemötande. (Forumregel 2)

Vad gäller sökning så är en påminnelse om (Forumregel 4) bra i största allmänhet ibland 😉

Så i all ödmjukhet, flera borde läsa på forumreglerna. 🙂

Redigerat av Olsberg
Förtydligade
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör lite research själv och sluta be om hjälp hela jävla tiden, hur jävla slöa är ni?

Moderater gör ert jobb och banna lite va?

Jag håller med dig i sakfrågan men jag ogillar din attityd. Dumt att belysa en forumregel och samtidigt bryta en annan … 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Heter det inte moderatorer?

Moderater är väl något annat 😉

Gör lite research själv och sluta be om hjälp hela jävla tiden, hur jävla slöa är ni?

Moderater gör ert jobb och banna lite va?

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar med att flytta ämnet till rätt avdelning från "Studiobygge". (forumregel 5)

Hänvisar också till Forumregel 17 vad gäller versaler i rubriker.

(Rubriken lydde ursprungligen "LÄR ER ANVÄNDA SÖKFUNKTIONEN

SLUTA LÄGGA UPP 1000 TRÅDAR OM SAMMA SAK"

När jag ändå är på spåret, så vill jag påminna om att vi månar om ett bra språkbruk på forumet, och att konversera bemötande. (Forumregel 2)

Vad gäller sökning så är en påminnelse om (Forumregel 4) bra i största allmänhet ibland 😉

Så i all ödmjukhet, flera borde läsa på forumreglerna. 😄

Ett underbart svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör lite research själv och sluta be om hjälp hela jävla tiden, hur jävla slöa är ni?

Moderater gör ert jobb och banna lite va?

Banna är det väl bara botten Anna som gör. Om vi inte har en sån på forumet så har Abborrjägarn en.

;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...