Jump to content
Annons

Då var även Digidesign Pro Tools MP HD v8 0 3 cs2 knäckt för Mac.


SoloNo1

Recommended Posts

Hej!

Vet ej om detta är en nyhet här, men tydligen så är Digidesign Pro Tools MP HD v8 0 3 cs2 knäckt, tydligen har dom skapat en hårdvaru emulator som gör det möjligt att använda vilket ljudkort som helst dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tydligen har dom skapat en hårdvaru emulator som gör det möjligt att använda vilket ljudkort som helst dessutom
🙂😄 :D

Jobbigt läge för Avid helt klart...

EDIT: Känner på mig att den här tråden kommer leda ut i stormig pirat-debatt så småningom...

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fast alla andra har ju klarat sig och Avid har ju HD systemet som inte är samma sak som att köra native.

Mackie var först ut på plan med att kunna köra PT utan Avid hårdvara.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Verkar det inte lite omständligt att köra PT HD utan Digidesigns hårdvara? 😏

Kan man ju tycka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Verkar det inte lite omständligt att köra PT HD utan Digidesigns hårdvara? 😄

Varför skulle det vara det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var hittade du nyheten? Det vore ju trevligt om man kunde köra Protools HD på ett Protools Le ljudkort och att man tack vare detta kunde få Automatic Delay Compensation ...

Nja, nästan iallafall:

"Not all hosts are capable of switching the latency of a plug-in dynamically. Cubase 5 and Logic Pro do this

successfully. However, in Pro Tools HD it is necessary to deactivate and re-activate Pro-Q after changing the

processing mode. Also, note that Pro Tools HD supports only a maximum latency of 4096 samples (on

supported hardware), while Pro Tools LE doesn't support latency compensation at all."

http://www.fabfilter.com/help/ffproq-manual.pdf

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer info för er som undrar:

http://www.airusersblog.com/home-page/2010...d-unlocked.html

"In the opinion of a PT software engineer it will be very hard to make a future version of PT that 'beats' this cracked software as that would require AVID to drop support for ALL previous version of supported hardware."

Nu sitter de allt i knipa, Avid. Blir intressant att se hur de löser det här! Nytt system som inte är bakåtkompatibelt med gammal hårdvara och rabatt för användare som skickar in sina gamla enheter, kanske? Är väl det rimligaste jag kan tänka på så här på rak arm, även om det blir dyrt för Avid spar det kanske mer än om de skulle släppa nya versioner för som fungerar med den emulerade "dongeln"/hårdvaran?

Hur som haver, kommer följa utvecklingen med spänning. Om jag tittat på rätt ställe ser det ut som att deras aktier föll ordentligt imorse, men verkade sluta på plus mot slutet av dagen ändå...

http://www.google.com/finance?client=ob&q=NASDAQ:AVID

Redigerat av Fertan
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag är helt borta. Jag trodde ProTools HD körde helt på en bunt DSP:er i en egen låda och datorn bara vara en grafisk framsida. Är HD alltså bara en ljudkort? Och detta crack borde vara lika illa för steinberg mfl som för avid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer info för er som undrar:

http://www.airusersblog.com/home-page/2010...d-unlocked.html

Det var som fan.

UPDATE: I've just been warned to expect a cease an desist letter from AVID lawyers for running this story. I don't know how true this is, if it does happen I'll print both their letters and my response. When I last checked reporting news was not illegal in the UK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter de allt i knipa, Avid. Blir intressant att se hur de löser det här! Nytt system som inte är bakåtkompatibelt med gammal hårdvara och rabatt för användare som skickar in sina gamla enheter, kanske? Är väl det rimligaste jag kan tänka på så här på rak arm, även om det blir dyrt för Avid spar det kanske mer än om de skulle släppa nya versioner för som fungerar med den emulerade "dongeln"/hårdvaran?

Som jag ser det är PT HD ett system av mjukvara och hårdvara. Att man nu kan köra mjukvaran ihop med annan hårdvara gör inte HD systemet förlegat.

Jag förstår heller inte varför de inte skulle kunna täta hålet och samtidigt behålla kompabiliteten?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Jag förstår heller inte varför de inte skulle kunna täta hålet och samtidigt behålla kompabiliteten?

Kopieringsskyddet bygger på hårdvaran. Hårdvaran kan de inte ändra på. Emuleringen av hårdvaran

är så pass bra att programvaran inte kan skilja på hårdvara och fake. Alltså kommer även framtida

version inte heller kunna se någon skillnad. Fast det låter lite märkligt om det inte vore så att hårdvaran

inte någon slags firmware som gör att man kan ändra på systemet så att man kan skilja på äkta och fake.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopieringsskyddet bygger på hårdvaran. Hårdvaran kan de inte ändra på. Emuleringen av hårdvaran

är så pass bra att programvaran inte kan skilja på hårdvara och fake. Alltså kommer även framtida

version inte heller kunna se någon skillnad. Fast det låter lite märkligt om det inte vore så att hårdvaran

inte någon slags firmware som gör att man kan ändra på systemet så att man kan skilja på äkta och fake.

Precis... Vet inte närmre hur deras produkter fungerar på det planet, men det borde ju vara ultimat för Avid åtminstone. Hade det i åtanke när jag skrev inlägget, men tror jag kom på något som kunnat göra den lösningen olämplig, kan inte komma på nu vad det var dock! Hm..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...