Jump to content
Annons

Ronnie James Dio Död - RIP


KillwithSkill

Recommended Posts

RIP RONNIE JAMES DIO..

För mig är det en av de största musikerna i mitt hjärta som försvunnit.

Han är en av dem skaparna till det jag lyssnar på idag.

Han är den som gjort så vi metal snubbar visar metal tecknet visa hornen.

Idag kommer dina plattor gå varmt i cd spelarn.. Mitt band ska lira Rainbow in the dark på nästa spelning som en hyllning.

REST IN PEACE Ronnnie James DIO whaterver you're in heaven or hell! devilhorns up♥ / Emil en av dina stora lyssnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Brukar inte bry mej nämvärt när gamla rockgubbar går bort, men RJD har betytt en hel del för mej.

Synd som attan....

Heaven and hell plattan och holy diver plattan är rejäla milstolpar i mitt liv....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt!!

Mannen med rösten....

Har många favoriter, men väljer att hylla med en låt som jag tror många kanske missat

http://www.youtube.com/watch?v=6sn1UqbbbqQ...feature=related

Från Roger Glovers (Deep Purples basist) lite udda projekt från tidigt 70-tal.

Wow, vad kul. Trodde jag hört det mesta, men det här var helt nytt! (fast gammalt)

Skulle inte plockat att det var Dio.

Bra, på nåt konstigt sätt...

Tack.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, vad kul. Trodde jag hört det mesta, men det här var helt nytt! (fast gammalt)

Skulle inte plockat att det var Dio.

Bra, på nåt konstigt sätt...

Tack.

/R

Han sjöng den live tillsammans med Purple så sent som år 2000.

Fantastiskt bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja usch vilken förlust.. Som någon av kvällstidningarna skrev, Dio har, tillsammans med en handfull andra band och artister, varit själva fundamentet i hårdrocken under 4 decennier..... Han har gjort stora avtryck!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 5 veckor senare...

Jorn fungerar säkert bra i sin genre men han skulle aldrig klara att sjunga Long Live Rock and Roll för att detta går för högt för honom. Här handlar det om bröströst inte pressad huvudröst. Dio hade lätt kunnat vara en oprasångare för i hans fall stärkte sig bröströsten en bra bit över höga C.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorn fungerar säkert bra i sin genre men han skulle aldrig klara att sjunga Long Live Rock and Roll för att detta går för högt för honom. Här handlar det om bröströst inte pressad huvudröst. Dio hade lätt kunnat vara en oprasångare för i hans fall stärkte sig bröströsten en bra bit över höga C.

Den där kommentaren kändes lite onödig. Det ska väl vara en hyllning.

Dock håller jag med om att låten kändes lite trött. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Åfan. Mycket tråkigt.

Hörde han första gången i DIO när man var liten. Aldrig riktigt gillat hans röst-klang, eller stilen han körde. Men nog var han bra, en sann rocker, expanderade rockens uttryckssätt m.m.

Fan va man känner sig gammal själv, när legender går ur tiden :/

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tycker det känns som bara ett år sen. Snacka om att tiden flyger. En av dem som haft mest inflytande på mig och en av de allra bästa sångarna i alla genrer. Ett sant geni! Så här lät han 1964:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...