Jump to content
Annons

"Bakvänt eko"-effekt i Logic


Ridpojken

Recommended Posts

Hej!

Jag är lite utav en nybörjare på Logic och musikskapande i allmänhet men jag undrar lite hur jag skapar en viss effekt som jag tror mig ha hört.

Det jag menar med "bakvänt eko" är helt enkelt att ekot ska komma innan jag börjar sjunga. Det första andetaget ska liksom börja svagt, loopas, och sedan ökas några sekunder tills det att jag verkligen börjar sjunga om ni förstår vad jag menar.

Ber om ursäkt för den kanske helt värdelösa beskrivningen, men ni får gärna visa mig var jag skulle kunna hitta en sådan effekt! 🙂

Tack på förhand!

Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vänd önskat ljudklipp med reverse-funktionen. Led in till ett reverb. Bounca ut reverbet till ett nytt ljudspår. Vänd på klippet med din reverbsignal. Voila! Baklängesreverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick för en sekund för mig att det skulle gå att lägga till en effekt bara, men men..... =)

Hur f*n gör man reverse då? ;-)

Om du dubbelklickar på ett audiospår i arrange-fönstret (d.v.s. dubbelklicka på själva vågformen) får du upp ett fönster med en meny där Reverse ska finnas nånstans. Har för mig att den ligger under Functions eller nåt liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...