Jump to content
Annons

I love Thomann


Pmm

Recommended Posts

Jag beställde en trummaskin jag lyckades förstöra samma kväll den kom. 😄

Vill inte gå in på alla detaljer men,,,

Helt ärligt berättade jag i mailet till dom vad jag gjort och att jag orsakat felet.

Dom bad mig skicka tillbaka maskinen genom UPS som kom till min port och hämtade upp den.

En vecka senare har dom skickat en helt ny trummaskin till mig.

Jag behövde inte betala för frkten dit eller hem.

Tycker det är för generöst, Kanske för att man är "storkund" ??

Var beredd på att betala reparation och frakt själv,, 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja jag kan inte annat än hålla med.

Ledsen alla svenska musikaffärer men thomann käkar er till frukost any day.

Har beställt därifrån x antal gånger nu senaste halvåret. Vad jag än beställer kommer en gubbe och ringer på 2-3 dagar efter beställning.

Svarar snabbt på mail, svensk support... ja

Ser ingen anledning att gå till maffiabörsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde en gitarr åt en kompis förut. Den gick också sönder direkt, vet inte hur dock men halsen höll på att släppa från kroppen. Då mailade jag och skrev det så bad dom mig ta en bild och skicka vilket jag gjorde. Så skrev dom typ "äh det där verkar drygt att fixa, vi skickar en ny så får ni behålla den gamla också" 😳

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde 2 yamaha maple custom trumset från Thomann, när jag haft dom 1 vecka bestämde jag mig för att elda upp dem.

När jag gjort det så ringde jag till Thomann och berättade vad som hänt, då ringde chefen för företaget upp mig och berättade att jag skulle få 2 nya trumset..........

Sen vaknade jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst Thomann kan vara schyssta men egentligen hur seriöst är det att ersätta kunder som själva haft sönder prylarna? Någon får ju betala detta ändå.

Sen var det väl rätt länge sedan som Thomann var billigast på något?

Jag tror Thomann har marginaler.

Nöjda kunder vinner dom på i längden.

Sen så tycker jag att Thomann fortfarande har riktigt bra priser, och med den

service dom erhåller så beställer jag gärna därifrån fortsättningsvis också 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst Thomann kan vara schyssta men egentligen hur seriöst är det att ersätta kunder som själva haft sönder prylarna? Någon får ju betala detta ändå.

Sen var det väl rätt länge sedan som Thomann var billigast på något?

Inte längesen alls. 😳

Beställde nyligen en Squirebas för 3000 inkl frakt. Billigare än både Musikborsen och Jam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja thomann är ju fortfarande ganska billigt. Musicstore.com är dock ca 2-5 € billigare på typ alla produkter.

andertons-music är ju soft också, köpte mitt drumit5 därifrån eftersom att det kostar 1600 pund (jämför mot att det kostar 2000 € i europa och 23 000 kr i svenska butiker).

Tänkte köpa från dolphinmusic först, men dom konverterar från pund -> euro -> krona vilket skulle göra affären 1500 kr dyrare än andertons-music. Nu är ju dock inte pundet på 10,58 som det var när jag köpte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst Thomann kan vara schyssta men egentligen hur seriöst är det att ersätta kunder som själva haft sönder prylarna? Någon får ju betala detta ändå.

Sen var det väl rätt länge sedan som Thomann var billigast på något?

I deras policy står det att man som kund får betala för frakten ifall dom anser att man orsakat felet själv.

Sedan får man en offert på reparationskostnaderna.

Och det var det jag var beredd på. Tvekade t.o.m att skicka tillbaka den. Ifall kostanden nu skulle överskrida

nypriset på produkten.

Men dom kanske inte är så stenhårda och ser mer från fall till fall.

Vad vet jag, men min dag blev bättre i alla fall 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde en gitarr åt en kompis förut. Den gick också sönder direkt, vet inte hur dock men halsen höll på att släppa från kroppen. Då mailade jag och skrev det så bad dom mig ta en bild och skicka vilket jag gjorde. Så skrev dom typ "äh det där verkar drygt att fixa, vi skickar en ny så får ni behålla den gamla också" 😄

Vilka kungar, får lust att köpa nåt därifrån på direkten än fast jag inte behöver! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja thomann är ju fortfarande ganska billigt. Musicstore.com är dock ca 2-5 € billigare på typ alla produkter.

andertons-music är ju soft också, köpte mitt drumit5 därifrån eftersom att det kostar 1600 pund (jämför mot att det kostar 2000 € i europa och 23 000 kr i svenska butiker).

Tänkte köpa från dolphinmusic först, men dom konverterar från pund -> euro -> krona vilket skulle göra affären 1500 kr dyrare än andertons-music. Nu är ju dock inte pundet på 10,58 som det var när jag köpte det.

Jag känner inte till alla musikaffärer och har inte jämfört alla priser på nätet.

Men jag gillar utbudet och tycker deras hemsida är suverän...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
I nuläget är det ju allmänt känt att pundet är lågt och att brittiska butiker är billigare än thomann. Just nu. Om priset är viktigast

rekommenderas i stället dv24/7 eller GAK.co.uk.

Vet inte vad dom tar i frakt.

Tycker 150:- i frakt hos T är billigt oberoende hur mycket man beställer,,

Dessutom verkar det som att T bjuder på frakten ifall man ångrar köpet eller vill returnera

av andra skäl..

Rätta mig om jag har fel ang. öppet köp,,,

Redigerat av Pmm
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad dom tar i frakt.

Tycker 150:- i frakt hos T är billigt oberoende hur mycket man beställer,,

Desstunom verkar det som att T bjuder på frakten ifall man ångrar köpet eller vill returnera

av andra skäl..

Rätta mig om jag har fel ang. öppet köp,,,

digital village har ungefär lika frakt som thomann. Tror det är 13 pund om jag inte misstar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

I nuläget är det ju allmänt känt att pundet är lågt och att brittiska butiker är billigare än thomann. Just nu. Om priset är viktigast

rekommenderas i stället dv24/7 eller GAK.co.uk.

sERVICEN ÄR VÄRT EN HEL DEL OCH DÄR VERKAR JU THOMANN GENERÖSA O DET GRÖVSTA...fuck Capsen var inne 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är mycket billigare, just nu, på andra ställen men det gäller ju långt ifrån allt. Har sett ganska många grejer som inte skiljer alls i pris trots det låga pundet, och är det samma pris väljer jag thomann över dolphin,dv och allt vad dom heter varje dag 😳 Jag är dock ingen trofast thomannare på det viset utan har på senare tid även själv beställt från england just för att det varit billigare. Men är prisskillnaden inte så jättestor väljer jag helt klart thomann. Thomann är dessutom väldigt lätta att förhandla med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

sERVICEN ÄR VÄRT EN HEL DEL OCH DÄR VERKAR JU THOMANN GENERÖSA O DET GRÖVSTA...fuck Capsen var inne 😳

Och en hemsida på svenska är ju suveränt med priser i kronor och allt,,,

Vet inte hur det är på andra ställen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om en trummaskin går sönder redan vid första användningen så känns det som det vore ett måndagsexemplar! Eller hällde du vatten över den? 🙂

Nää, snarare brände upp den 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om en trummaskin går sönder redan vid första användningen så känns det som det vore ett måndagsexemplar! Eller hällde du vatten över den? 🙂

Det kanske är ett trick 🙂 Dom skickar iväg fallfärdiga produkter sen när dom får mail om att dom gått sönder så är dom jättesnälla och får på så vis bra rykte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är ett trick 🙂 Dom skickar iväg fallfärdiga produkter sen när dom får mail om att dom gått sönder så är dom jättesnälla och får på så vis bra rykte 😄

LoL....

Nej ... Det var jag som var en klantarsle....

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det kanske är ett trick 🙂 Dom skickar iväg fallfärdiga produkter sen när dom får mail om att dom gått sönder så är dom jättesnälla och får på så vis bra rykte 😄

Det här är bara min personliga erfarenhet hos T.

Dom har säkert missnöjda kunder också.

Det är ju olika människor som tar individuella beslut på deras reklamationsavdelning.

EDIT,,,,

Och jag skulle inte varit missnöjd med att få betala kostnaden för mitt misstag.

Utan det här kom som en glad överraskning.

Redigerat av Pmm
Link to comment
Dela på andra sajter

När fantommatningen i mitt E-MU 1616 gav upp efter nästan 2 års användande mailade jag supporten. Skickade iväg kortet och en vecka senare hade jag ett splitter nytt igen. Ruskigt bra support.

Link to comment
Dela på andra sajter

sERVICEN ÄR VÄRT EN HEL DEL OCH DÄR VERKAR JU THOMANN GENERÖSA O DET GRÖVSTA...fuck Capsen var inne 😑

Vill inte förstöra din självkänsla eller så, men kan det ha hänt när du skrev in ditt forum-alias också? 😛

Sorry off topic.

/jOHAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde en trummaskin jag lyckades förstöra samma kväll den kom. 😑

Vill inte gå in på alla detaljer men,,,

Helt ärligt berättade jag i mailet till dom vad jag gjort och att jag orsakat felet.

Dom bad mig skicka tillbaka maskinen genom UPS som kom till min port och hämtade upp den.

En vecka senare har dom skickat en helt ny trummaskin till mig.

Jag behövde inte betala för frkten dit eller hem.

Tycker det är för generöst, Kanske för att man är "storkund" ??

Var beredd på att betala reparation och frakt själv,, 😛

Thomann is the fucking shit! de får gärna kosta nåra enstaka kronor mer, men dom där tyskjävlarna vet hur man servar kunderna, dom skulle fan kunna skicka med bullar och saft också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Nja thomann är ju fortfarande ganska billigt. Musicstore.com är dock ca 2-5 € billigare på typ alla produkter.

andertons-music är ju soft också, köpte mitt drumit5 därifrån eftersom att det kostar 1600 pund (jämför mot att det kostar 2000 € i europa och 23 000 kr i svenska butiker).

Tänkte köpa från dolphinmusic först, men dom konverterar från pund -> euro -> krona vilket skulle göra affären 1500 kr dyrare än andertons-music. Nu är ju dock inte pundet på 10,58 som det var när jag köpte det.

Sen får man inte glömma dom här heller. 😉

http://www.studiocare.com/store/home.php

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Jag beställde 2 yamaha maple custom trumset från Thomann, när jag haft dom 1 vecka bestämde jag mig för att elda upp dem.

När jag gjort det så ringde jag till Thomann och berättade vad som hänt, då ringde chefen för företaget upp mig och berättade att jag skulle få 2 nya trumset..........

Sen vaknade jag.

hahaha! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...