Jump to content
Annons

Bränna CD, vilken hastighet?


Tophe

Recommended Posts

Annons
Vilken hastighet som snabbast ska jag bränna en CD-r för att den ska funka i så många CD-spelare som möjligt?

Säkrast är att köra med så bra media som möjligt och så långsamt som möjligt och dessutom kontrollera bränningen efteråt. Fast det betyder ju inte att den brända CD:n verkligen kommer funka i ALLA spelare ändå eftersom vissa CD spelare är väldigt känsliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh jag har alltid kört på max och aldrig haft några problem. Va inte det där ett problem typ 99?'

Edit: Eller jo jag hade väl några problem för typ 10 år sen.

Edit 2: Och jo det blir bäst ljud om du kör på snabbaste, hehe fan va skönt det är att ha distans till saker och ting.

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Edit 2: Och jo det blir bäst ljud om du kör på snabbaste, hehe fan va skönt det är att ha distans till saker och ting.

Nu tänker du på rullband igen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde för ungefär ett år sedan nogranna jämförelser av olika media, brännare och hastigheter. Bra media är alltid en fördel. Plextors premium-brännare ett säkert kort.

Hastigheten är inte lika enkelt att generalisera kring. Bra media klarar högre bränningshastigheter bättre än riktigt billig media. De flesta brännare jag testade gjorde det ingen större skillnad på resultatet ifall jag brände 4, 8 eller 16 gånger hastigheten. Däremot var 1 och 2 gånger hastigheten lite problematiskt på någon brännare. Eller var det mediat. Minns inte riktigt. Jag kör just nu vita Tayo Yuden i en Plextor Premium II på 8 ggr hastigheten. Funkar prima!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...