Jump to content
Annons

Uppgradera till Logic 9


Pesek

Recommended Posts

Hej,

Har en Logic Studio Retail fullversion köpt, version 8. Köpte en Logic 9 uppgradering som jag sitter med nu. När jag sätter i skivan och ska starta igång allting kommer rutan för namn och serial nyckel upp. Jag skriver i som jag gjort tidigare för 8'an men nu får jag att min nyckel är ogiltig. Varför?

Min version av Logic Studio som jag köpt är ju en fullversion och ska gå att uppgradera. En teori jag har är att installeringen krockar med gamla nyckeln, för det går inte att ha 2 av samma nycklar på 1 dator vad jag fattat. Jag skulle gärna vilja ha någon hjälp med vad som kan vara felet och hur jag ska gå tillväga. Alternativet är väl att avinstallera Logic 8'an och köra en ny ren installeringer för 9'an från scratch. Vad tror ni?

Mitt hår börjar bli grått 🙂

Mvh Pierre

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du kollat på Apples suppportsidor för Logic?. Har du provat alla serienummer och kollat att du verkligen skriver in rätt?

Nej har inte kollat supportsidorna, men får väl glo igenom dom lite. Däremot ägnade jag ett flertal timmar igår kväll åt att googla problemet, och jag lyckas faktiskt inte hitta en enda träff med samma problem.

Och ja, jag har skrivit av min cd nyckel rätt. Jag har bara 1, den som följde med Logic 8. Jag tog bort Logic ID filen som Linus tipsade om, och cd nyckeln gick glatt igenom på Logic 8, men inte vid uppdateringen. Jag fattar verkligen inget av detta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej har inte kollat supportsidorna, men får väl glo igenom dom lite. Däremot ägnade jag ett flertal timmar igår kväll åt att googla problemet, och jag lyckas faktiskt inte hitta en enda träff med samma problem.

Och ja, jag har skrivit av min cd nyckel rätt. Jag har bara 1, den som följde med Logic 8. Jag tog bort Logic ID filen som Linus tipsade om, och cd nyckeln gick glatt igenom på Logic 8, men inte vid uppdateringen. Jag fattar verkligen inget av detta 🙁

Du ska väl iofs ha ett separat nummer för uppgraderingen också? Du har väl en Intel iMac?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Du ska väl iofs ha ett separat nummer för uppgraderingen också? Du har väl en Intel iMac?

Jo det har jag, och det du sa gällande separat nummet fick mig att kolla böckerna som följde med uppgraderingen. Och titta där på baksidan! Där satt en nyckel för att uppgradera! Jag känner mig sjukt jävla dum som inte kollade igenom allt först, utan skulle prompt ge mig på att installera direkt.

Aja, jag bjussar på den. Dagens ros till er båda som ledde mig rätt iaf. Lite skäms jag trots allt, nu har jag iaf lärt mig att inte vara så ivrig nästa gång 🙂

Tack!

Vh Pierre The Embarrased Upgrader

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...