ardic Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Hej! Johan heter jag och jag har ikvĂ€ll inlett min videolektionserie i hur man gör housemusik! Första tvĂ„ delarna Ă€r nu uppladdade! Kika in och kommentera, sĂ„ga eller hylla! Ber om ursĂ€kt för den dĂ„liga kvalitĂ©n pĂ„ rösten, har inget headset. Har inte heller klippt sĂ„ mycket i filmerna eller planerat upplĂ€gg utan jag tryckte REC och sen sĂ„ körde jag! đ // Johan 1
ramoand Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Hej!Johan heter jag och jag har ikvĂ€ll inlett min videolektionserie i hur man gör housemusik! Första tvĂ„ delarna Ă€r nu uppladdade! Kika in och kommentera, sĂ„ga eller hylla! Ber om ursĂ€kt för den dĂ„liga kvalitĂ©n pĂ„ rösten, har inget headset. Har inte heller klippt sĂ„ mycket i filmerna eller planerat upplĂ€gg utan jag tryckte REC och sen sĂ„ körde jag! đ // Johan Grymt!!! đ Du fĂ„r GĂRNA göra fler tutorials đ GĂ€rna lite kring arrangemang, typ breaks, buildups, syntar osv.
Linuz Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Bra tutorails đ HĂ„ller med föregĂ„ende uttalande om att du skulle kunna göra flera tutorails đ
Ludwig Koz Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Trevligt! Vore hĂ€rligt med en hel serie. FrĂ„n början till slut! đ
nattvaktaren Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Inte för Ä va sÄn men... vilken house lÄter sÄ hÀr? 1989 lÀt det sÄ hÀr.
linuskarlsson Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 (redigerat) edit: lÀste inte topic riktigt Redigerat 20 februari 2010 av Munkie
ardic Postat 20 februari 2010 TrÄdstartare Postat 20 februari 2010 (redigerat) Inte för Ä va sÄn men... vilken house lÄter sÄ hÀr?1989 lÀt det sÄ hÀr. Hehe, mÄ hÀnda att mina val av ljud Àr lite oldschool, men principen Àr ju den samma i dagens house? Lyssna pÄ Swedish House Maffia, Laidback Luke, Dead Mous5 etc... de kanske kör raka takter och inte sÄ mycket swing, lite mer knorriga ljud etc, men grunderna Àr ju de samma? Det kommer mer tutorials! Ska bara ha tid att knÄpa ihop! // J Redigerat 20 februari 2010 av ardic
ramoand Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Det kommer mer tutorials! Ska bara ha tid att knĂ„pa ihop! // J Gött!! đź Ser fram emot det đ
Carle Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Haha. Runt 5:30. "Less is more, bĂ€ttre med fĂ„ ljud Ă€n 100" sen direkt "jag provar att lĂ€gga pĂ„ lite mer grejer" đ
Rabieshund Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Inte för Ä va sÄn men... vilken house lÄter sÄ hÀr?1989 lÀt det sÄ hÀr. MÄste tyvÀrr hÄlla med.. Bara pianoackord och en kvinnlig sÄngerska som saknas.
Carle Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 MĂ„ste tyvĂ€rr hĂ„lla med.. Bara pianoackord och en kvinnlig sĂ„ngerska som saknas. Ărsh, modern electrohouse Ă€r ju bara för kotlettkillarna pĂ„ Stureplan. Old School Ă€r det nya svarta. đ
mattias_k (oregistrerad) Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 (redigerat) Oh, vad kul! Det kan ju vara svÄrt att fatta vad du gör om man inte kÀnner igen sig, men som du sa sÄ Àr den riktad till sÄdana som har lite vana, sÄ det var inga problem för mig =) FortsÀtt! Edit: Vad sugen jag blev pÄ Logic... Redigerat 20 februari 2010 av mattias_k
jmysss Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 (redigerat) Hej!Johan heter jag och jag har ikvĂ€ll inlett min videolektionserie i hur man gör housemusik! Första tvĂ„ delarna Ă€r nu uppladdade! Kika in och kommentera, sĂ„ga eller hylla! Ber om ursĂ€kt för den dĂ„liga kvalitĂ©n pĂ„ rösten, har inget headset. Har inte heller klippt sĂ„ mycket i filmerna eller planerat upplĂ€gg utan jag tryckte REC och sen sĂ„ körde jag! đ // Johan Tack sĂ„ mkt! EDIT; Det verkar inte fungera att Quantisera loops i logic 9? Om jag markerar loopen sĂ„ finns inte Q-swing osv med i inspektor som vanligt om man markerar t ex midi spĂ„r. Ingen skillnad om man avmarkerar "Follow tempo" i inspektor. Redigerat 20 mars 2010 av jmysss
Nano Devout Postat 3 maj 2010 Postat 3 maj 2010 Gött! Bra och tydlig tutorial, vÀntar med spÀnning pÄ uppföljningen
jockoo Postat 16 maj 2010 Postat 16 maj 2010 Riktigt kul att se! Ska gÄ o kolla hur mycket velocity jag har jobbat med i det projekt jag hÄller pÄ med just nu... FortsÀtt mer Àn gÀrna pÄ denna serie. mvh/ jockoo
ardic Postat 16 maj 2010 TrÄdstartare Postat 16 maj 2010 (redigerat) Jag Àr inte snabb, men jag Àr lÄngsam! Ok, snajdade ihop 3 nya filmer precis! Första hittar ni hÀr! De andra Àr pÄ uppladdning! // J Redigerat 16 maj 2010 av ardic
ardic Postat 16 maj 2010 TrÄdstartare Postat 16 maj 2010 Det verkar inte fungera att Quantisera loops i logic 9? Om jag markerar loopen sÄ finns inte Q-swing osv med i inspektor som vanligt om man markerar t ex midi spÄr. Ingen skillnad om man avmarkerar "Follow tempo" i inspektor. Du mÄste FLEXA (flextool) loopen först, SEN gÄr det att kvantisera audio. // J
Pesek Postat 16 maj 2010 Postat 16 maj 2010 I LIKE! Riktigt bra tips, speciellt dĂ„ jag har lite projekt pĂ„ gĂ„ng som Ă€r inom denna genre. Mer videos tack, jag tar en prenumeration direkt đ
pikzel Postat 17 maj 2010 Postat 17 maj 2010 Bra serie! Jag hĂ„ller precis pĂ„ att gĂ„ över till Logic, sĂ„ jag snappar nog upp ett par tips om programmet. Men jag förstĂ„r inte att du orkar spela in t.ex. din hook nĂ€r du missar takten 95 % av tiden đ
ardic Postat 17 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 17 maj 2010 (redigerat) Bra serie! Jag hĂ„ller precis pĂ„ att gĂ„ över till Logic, sĂ„ jag snappar nog upp ett par tips om programmet. Men jag förstĂ„r inte att du orkar spela in t.ex. din hook nĂ€r du missar takten 95 % av tiden đ Haha, ja det gick snabbare Ă€n att klicka in noterna. Hade inget klaviatur tillgĂ€ngligt Ă„ om du provat spela in via TAB-knappen nĂ„gon gĂ„ng ska du se att det inte riktigt synkar sĂ„dĂ€r jĂ€tte 100! đź LĂ„ter bra att du bytt till Logic! VĂ€lkommen till livets goda sida! // J Redigerat 17 maj 2010 av ardic
D Vibe Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 Har nu inte tittat pÄ tutorialsen; och jag gillar house riktigt mycket. Speciellt acid house. Men pÄ nÄgot sÀtt fÄr jag en lite utav inavelskÀnsla av kurser som sÀger 'sÄ hÀr gör du musik i XXXX-genren' (ersÀtt XXXX med valfri genre). Det kÀnns trist att behöva tÀnka i facktermer istÀllet för att göra det man bara kÀnner för att göra.... Men men, en del kanske finner det anvÀndbart, vad vet jag? Dessa dissar jag inte
Freddy Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 Kan inte house riktigt, men bra initiativ, kul att titta pĂ„ Ă€ndĂ„ đ
ardic Postat 20 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 20 maj 2010 Men pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fĂ„r jag en lite utav inavelskĂ€nsla av kurser som sĂ€ger 'sĂ„ hĂ€r gör du musik i XXXX-genren' (ersĂ€tt XXXX med valfri genre). Det kĂ€nns trist att behöva tĂ€nka i facktermer istĂ€llet för att göra det man bara kĂ€nner för att göra.... Jo, man fĂ„r nog inte se dessa tutorials som "regler" pĂ„ nĂ„got sĂ€tt utan som inspiration eller en spark i aschlet att sjĂ€lva komma igĂ„ng att leka, för i slutĂ€ndan handlar det alltid om att man fĂ„r hitta sitt egna produktionssĂ€tt och sound. Om man inte gĂ„r sina egna vĂ€gar kommer man ju aldrig snubbla över nĂ„got nytt och dĂ„ lĂ„ter man ju som alla andra och hur kul e det..egentligen? Har uppdaterat serien med en "swoshljud"-tutorial! đź // J
MJInc Postat 23 maj 2010 Postat 23 maj 2010 Det hĂ€r var ju skoj! đ Att lĂ€ra sig nĂ„got nytt dvs, Ă€ven om det för vissa Ă€r gammalt o passĂ©. đ± LĂ€gger upp en lĂ€nk till min lilla snutt som blev resultatet efter tutorial 5...tycker det svĂ€nger ganska bra faktiskt! đ Your browser does not support the HTML5 audio tag Ser fram emot tutorial om arrangering. đ //Micke...
Ÿoffe Postat 23 maj 2010 Postat 23 maj 2010 Jag tycker det Àr schysst nÀr folk som lÀrt sig nÄgot vill dela med sig, dÀrför gillar jag den hÀr trÄden! Har Àven kollat pÄ tutorialserna (hm..försvenskat plural av tutorial?) och jag tycker du funkar som videolÀrare. Bra dÀr! R
Âźoffe Postat 23 maj 2010 Postat 23 maj 2010 Det hĂ€r var ju skoj! đ Att lĂ€ra sig nĂ„got nytt dvs, Ă€ven om det för vissa Ă€r gammalt o passĂ©. đ LĂ€gger upp en lĂ€nk till min lilla snutt som blev resultatet efter tutorial 5...tycker det svĂ€nger ganska bra faktiskt! đ Your browser does not support the HTML5 audio tag Ser fram emot tutorial om arrangering. đ //Micke... "webbsidan kan inte visas" đ
Ludwig Koz Postat 27 maj 2010 Postat 27 maj 2010 Tack för bra tutorials! LÀgg gÀrna upp en "Arrangement" video. Ska dela med mig av en liten testlÄt jag gjorde efter dessa tutorials! Your browser does not support the HTML5 audio tag
ardic Postat 2 juni 2010 TrÄdstartare Postat 2 juni 2010 LÄter bra Ludde! Keep it up! Nya tuts e pÄ G inom kort. Kom gÀrna med frÄgor ni vill att jag tar upp?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.