Jump to content
Annons

Låt oss utrota billigt skräp!


Jesso

Recommended Posts

Annons

Tycker artikelförfattaren gör det lite väl enkelt för sig. Det finns många parametrar där mikrofonförstärkare kan skilja sig. Vissa av dem kan man ganska lätt enas om går hyffsat parallellt med skalan bra<->dåligt. Andra aspekter får snarare kategoriseras som fråga om tycke och smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker snarare att folk köper dyrare och bättre saker för att de tror att just den prylen kommer att förändra sitt ljud till något bättre(speciellt Preamps).

En dator köper man väl inte så ofta. Och DAW tankar väl väldigt många tyvärr ner fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Tror det vore bättre om folk lärde sig gaina bättre och fixa inspelningsrumsakustiken istället för att köpa dyra mikförstärkare. Många tror ju att dåligt ljud bara beror på prylarna när det oftare beror på felmatchade nivåer och dålig inspelningsakustik-...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Läs och lär... 😕

Här

This article has been edited, amended and updated for Studio Reviews April 2005. Portions of this article were originally published by Digital Pro Sound in November 2002.
Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra låt eller ett bra utförande genom en skitmick är bättre än dynga genom en Neumann med matchande förstärkare och studio miljö.

Är det nåt nytt eller? Jag sjunger skit, men det blir bättre skit genom en Audient Mico, och snart, en TLM102! Jag lever på ärtsoppa utspädd "en på tre", det gör att jag snart har min Neumann!

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra låt eller ett bra utförande genom en skitmick är bättre än dynga genom en Neumann med matchande förstärkare och studio miljö.

Tveklöst - men en bra låt som framförs bra genom kanongrejer är ännu bättre... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
En bra låt eller ett bra utförande genom en skitmick är bättre än dynga genom en Neumann med matchande förstärkare och studio miljö.

Där håller jag inte med dig.

En bra framförd låt men med låg kvalitet på grejerna gör att det låter kattskit.

Däremot kan jag njuta av ett bra ljud även om det bara är ett ljud som inte ingår i nån låt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...