Jump to content
Annons

Studiomick!


Thomastvivlaren

Recommended Posts

Tjena!

Har lite frågor angående sångmikrofoner för studiobruk. Har en halvtaskig tysk budgetmikrofon ståendes just nu och resultaten blir inte särskilt lyckade. Speciellt inte growl som i detta fallet är huvudaktiviteten 😠

Sitter ni o klämmer på något bra tips på studiomikrofon för growl kan ni ju skriva en rad!

Har inte den bästa ekonomin så ett par tusenlappar bör räcka.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
sm7b, skit bra skriksång mick, bra för massa annat också!

tycker skriksång är ett så fantastiskt begrepp 😲

det var bara det jag ville säga, ursäkta OT 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Sm57/58 och beta 58 funkar utmärkt att growla i men jag tycker jag får bättre resultat med röde nt1a om sångaren inte vill/måste hålla i mikrofonen när de skriker. Har märkt att många skriksångare/growlare växer fast i sina mikrofoner, om de inte har något i handen så kan de inte skrika ordentligt.

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Prova att sjunga/skrika i en SM57 kopplad till en rörmarshall eller liknande, den kan ev stå i ett rum bredvid. Sen blandar du med det renare ljudet från en vanlig studiomick som tex NT1-A.

Lyssna på Iggy Pops The Passenger. Jag tror han sjunger i en SM57 kopplad till en Fender Twin Reverb, jävlar hur det låter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...