Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Hur många mil går det på ett år?

Ett ljusår är ju så långt som ljuset hinner på ett år. Ljusets hastighet på 30 000mil/s och på ett år går det 365x24x60x60 sekunder. Så antalet mil det går på ett år borde därför bli:

3x10^4x(365x24x60x60)=

9,5x10^11 mil /år...

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Ett ljusår är ju så långt som ljuset hinner på ett år. Ljusets hastighet på 30 000mil/s och på ett år går det 365x24x60x60 sekunder. Så antalet mil det går på ett år borde därför bli:

3x10^4x(365x24x60x60)=

9,5x10^11 mil /år...

🥰

Det är alldeles för långt för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ljusår är ju så långt som ljuset hinner på ett år. Ljusets hastighet på 30 000mil/s och på ett år går det 365x24x60x60 sekunder. Så antalet mil det går på ett år borde därför bli:

3x10^4x(365x24x60x60)=

9,5x10^11 mil /år...

🙂

Fast ljuset går ju inte nödvändigtvis i den hastigheten längre. Frågade dingbats tidigare om hur han ser på strängteorin, men han ballde ur. Hur ser du på saken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ljuset går ju inte nödvändigtvis i den hastigheten längre. Frågade dingbats tidigare om hur han ser på strängteorin, men han ballde ur. Hur ser du på saken?

Det långa bullshitinlägget var ju naturligtvis också taget från nån idiot på Flashback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stockholm, Norrköping, Uppsala och Eskilstuna var det rätta svaret!

🙂

Jag hade två rätt, fast skrev aldrig, ge mig en halv virtuell kebabrulle nu för fän! 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men strängteori smakar tyvärr inte lika gott. 🙂 Nä, är tyvärr inte insatt så kan således inte göra något uttalande.

Det är enkelt. I slutänden är allting energi. Eller snarare "strängar" eller "snoddar" av energi. Hur dessa strängar vibrerar avgör vilka partiklar som uppstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, lirat ackegura. 😎 Brukar träna på att ta ut låtar direkt man hör dom och det tar sig verkligen.

Gött! Inte för att skryta men jag har relativt bra gehör. Inte absolut men snäppet bättre. ☺️ . Skämt å sido. Det kommer att ta sig med åren för dig med tanke på talangen du har nu. Med åren så blir låtminnet svagare så passa på att lär dig texter i späd ålder! Ge mig 5 minuter med vilken modern låt som helst så lovar jag att jag kan spela den men inte minnas ett ord vad som sjungs. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...