Jump to content
Annons

Beslutsångest..


willchord

Recommended Posts

Annons
Det beror ju på vad du ska ha det till. Är det för musikproduktion? Vad har du för budget?

Ja, det är för musikproduktion. Prismässigt kan jag tänka mig 2000-4000 kr.

Just nu äger jag en Line 6 TonePort GX. Tycker inte att det blir något vidare ljud från den..

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon kunna tänka sig att svara på detta? xD

Det går inte visa här men detta är jävligt viktigt för mig 😳

Ju mer du berättar om vad du har för behov, hur du hade tänkt använda kortet och vad du förväntar dig av det, desto större är nog chansen att någon ger dig ett förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer du berättar om vad du har för behov, hur du hade tänkt använda kortet och vad du förväntar dig av det, desto större är nog chansen att någon ger dig ett förslag.

Okej.

Jag ska använda kortet för att spela in min egen musik. Jag tänkte sedan lägga upp låtarna på MySpace, YouTube m.m. Kvaliteen ska med andra ord vara ganska vass.

Som sagt innan så kan jag tänka mig lägga 2000-4000 kr på kortet. Sen undrar jag som sagt om externt/internt. Jag behöver bara spela in 1 eller max 2 instrument åt gången.

Säg till om jag glömt något. 😳

P.S Sist jag la ner mycket tid på att förklara mycket så hjälpte det inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

Jag ska använda kortet för att spela in min egen musik. Jag tänkte sedan lägga upp låtarna på MySpace, YouTube m.m. Kvaliteen ska med andra ord vara ganska vass.

Som sagt innan så kan jag tänka mig lägga 2000-4000 kr på kortet. Sen undrar jag som sagt om externt/internt. Jag behöver bara spela in 1 eller max 2 instrument åt gången.

Säg till om jag glömt något. 😛

P.S Sist jag la ner mycket tid på att förklara mycket så hjälpte det inte...

Ska du spela in akustiska instrument?

Vad är dåligt med det du har? Vad är det som gör att det låter kass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du spela in akustiska instrument?

Vad är dåligt med det du har? Vad är det som gör att det låter kass?

Jag ska spela in elgitarr, bas, sång och akustisk gitarr, så ja det ska jag.

På min nuvarande device så är de cleana tonerna riktigt bra, men de använder jag inte så ofta. De

lite mer heavy och crunchy tonerna är lite svårare att urskilja och det blir helt enkelt inte så bra som

jag vill ha det. Dock så kostade min Toneport bara 900 spänn så jag förväntade mig kanske inte det

bästa möjliga ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon kunna tänka sig att svara på detta? xD

Det går inte visa här men detta är jävligt viktigt för mig 😲

Apogee Duet e ju sjukt bra tydligen, kostar 4500kr från thomann.

Sen har du ju Apogee One med...ska också va skit bra tydligen.

Dock har jag inte testat någon av dom själv.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett externt är mer portabelt. Lättare att flytta till en annan dator etc.

Ljudmässigt är det nog ingenskillnad mellan internt och externt.

Usb eller firewire? Det är knivigare, usb har ju varenda dator så det är kanske att föredra.

Skulle välja ett tvåkanals externt kort med två fantommatade xlr mickingångar, för att kunna använda två kondensatormickar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du kör pc så är apogee inte ett val iom att det enbart funkar med mac. Hur menar du att de crunchiga ljuden inte funkar i toneporten? det har väl att göra med vilka pluggar du kör?

De funkar och så, men det går knappt urskilja vilka power chords jag spelar o.s.v. Lite irriterande 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...