Jump to content
Annons

programmera axiom 25 i logic?


Drängen

Recommended Posts

när jag ska programmera in start, stop rec osv på min axiom 25 i logic så sparas det inte.

så när jag stänger ner logic för dagen och öppnar det nästa gång jag sitter så måste jag göra om den processen.

ett irritationsmoment.

jag gör programmeringen via preferences > key commands. är det fel?

bör jag göra på nått annat sätt?

om jag gör rätt hur får jag det att bli sparat?

det är bara dom funktionerna (start, stopp, rec osv) jag har gett mig på. det andra är nog lite överkurs.

kanske finns nån mjukvara som får logic och axiomen att passa ihop på ett bra sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inställningarna sparas inte ens med projektet alltså? Annars hade det ju gått att assigna alla knappar i ett tomt projekt och sen spara det som en template så att du kunde börja varje nytt projekt med de inställningarna.

EDIT: Den här kanske kan vara till nån hjälp?

http://audio.tutsplus.com/tutorials/record...th-logic-pro-9/

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Inställningarna sparas inte ens med projektet alltså? Annars hade det ju gått att assigna alla knappar i ett tomt projekt och sen spara det som en template så att du kunde börja varje nytt projekt med de inställningarna.

EDIT: Den här kanske kan vara till nån hjälp?

http://audio.tutsplus.com/tutorials/record...th-logic-pro-9/

nej inställningarna blir inte med efter jag sparat och stängt ner projektet. men om man kan göra en template av det hela så borde det ju vara lättare att ladda den ist för att sitta och gör om allt om och om igen.

tack så mycket för länken. jag skummade igenom den lite fort nu. måste iväg till jobbet så det får blir lusläsning i morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också problem med att Logic inte kommer ihåg key commands (transport-delen på Axiom 25).

Det jag har märkt är att nästa gång man startar datorn/logic har "MIDI input" ändrats till "USB Axiom 25 Port 2", istället för Port 1.

Om du i Logic går in på Preferences/Controller Assignments ser du att alla assignments ligger kvar. Men ute till höger, under "Input Message", har "MIDI Input" ändrats till Port 2. Ändra till Port 1 och det fungerar.

Innan man hittat varför input ändras till port 2 går det iaf lite snabbare att ändra porten än att göra om alla assignments.

Någon som vet varför det ändras till "port 2", och hur man kommer runt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag har också problem med att Logic inte kommer ihåg key commands (transport-delen på Axiom 25).

Det jag har märkt är att nästa gång man startar datorn/logic har "MIDI input" ändrats till "USB Axiom 25 Port 2", istället för Port 1.

Om du i Logic går in på Preferences/Controller Assignments ser du att alla assignments ligger kvar. Men ute till höger, under "Input Message", har "MIDI Input" ändrats till Port 2. Ändra till Port 1 och det fungerar.

Innan man hittat varför input ändras till port 2 går det iaf lite snabbare att ändra porten än att göra om alla assignments.

Någon som vet varför det ändras till "port 2", och hur man kommer runt det?

aaa ok ska slänga ett öga på det nu. tack för tipset. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också problem med att Logic inte kommer ihåg key commands (transport-delen på Axiom 25).

Det jag har märkt är att nästa gång man startar datorn/logic har "MIDI input" ändrats till "USB Axiom 25 Port 2", istället för Port 1.

Om du i Logic går in på Preferences/Controller Assignments ser du att alla assignments ligger kvar. Men ute till höger, under "Input Message", har "MIDI Input" ändrats till Port 2. Ändra till Port 1 och det fungerar.

Innan man hittat varför input ändras till port 2 går det iaf lite snabbare att ändra porten än att göra om alla assignments.

njaa det där gick inge vidare hörududu.

som du sa så så stod den på port 2. men när jag ändrade hände det ingenting.

äh håller man på såhär varenda gång man ska försöka vara lite estetisk kommer man ha en hjärntumör ganska snart. om inte annat en tunnare plånbok för man har planterat högernäven på tangenterna, och behöver snarast shoppa en ny klaviatur.

men på andra sidan, amatör som man är så håller jag nog på och fummlar.

borde nog också inte hålla på med detta nu med tanke på min hälsa (vinterkräksjukan och lite väl bitter).

får ladda upp med hinken, vuxenblöjor och näringsersättning så ska jag nog allt få igång kontrollerna. hell yeah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arto Dito (oregistrerad)
lite off topic men finns det någon klaviatur som går "hand i hand" med logic?

att man tex väljer prog 3 och då har man kontrollerna för ultrabeat osv.

skulle ju vara kanon!

Du kan ju kolla om det här är vad du söker/behöver. .

Novation Automap

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

ja hade ungefär samma problem ett tag sen men ja gick till butiken 4sound o där va de en kille som hjälpte mig med iställningarna i logic, vet inte hur han fixade de men de gick till slut, tipset är att kanske springa in i en butik o fråga lite, kanske har du tur...

däremot så har ja fått ett nytt problem med min axiom 61.... när ja öppnar logic o ska starta ett nytt projekt så fungerar endast drumpadsen och inte tangenterna.... de gör mig förbannad!! 😮

någon som har nåt tips??

tack på förhand!

/EmiliOne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...