Jump to content
Annons

woollie

Recommended Posts

Det hände en konstig sak i Logic nu. När jag lyssnar på olika spår så knäpper de till väldigt konstigt precis där faden börjar i slutet av spåren. På en Acka kommer ett baskagge slag precis i faden och en elgitarr blir helt tyst och så kommer den igång igen ungefär en halv takt senare. Det löste sig när jag ändrade från att ha faden på 4000 till 3999 på elgitarren och från 38 till 39 på ackan men det känns lite märkligt. Är det någon som har råkat ut för samma sak eller är det någon som vet vad det kan bero på?

Jag har logic 8, Saffire PRO 26 och den förra versionen av mac pro med 4 processorer.

Jag kan tillägga att det har hänt en gång tidigare och då jobbade jag i ett väldigt tungt projekt som var mycket krävande för datorn. Nu är det ett relativt litet projekt jag jobbar med och det är långt kvar tills datorn inte orkar längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Elof (oregistrerad)
Om jag har förstått det rätt så räknar logic om faden när man ändrar längden på den men det konstiga är att om jag ändrar tillbaka till 4000 på elgitarren så kommer exakt samma fel igen.

Precis så är det. Logic sparar så kallade fade files som kort och gott är små audiofiler, lika långa som faden du gjort (som då spelas upp vid en crossfade eller fade in/out). Du kan antingen spara om projektet, så kommer logic göra om alla fade files, eller gå in i options -> audio -> delete fade files, så kommer de skapas på nytt så fort du trycker på play.

Fade files blir korrupta ibland och jag vet inte varför. Det händer tyvärr då och då, men går väldigt fort att rätta till.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...