Jump to content
Annons

Logic och Record via rewire


Thome

Recommended Posts

tjena!

vill köra record parallellt med logic 9, för att använda kanalstripperna i record. om jag har alla regioner i logic och vill köra au-pluggar där, hur gör jag då för att streama allt till separata kanaler i record? hur ställer jag in allt? tacksam för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det stämmer, du kan bara skicka audio från Record till Logic. Så din procedur blir följande:

  1. Sololyssna ett spår
  2. Inaktivera (Bypass) ev. AU-pluggar som du ska ersätta med Records kanalstrip
  3. Bounce till ny ljudfil
  4. Växla till Record och skapa Audio track
  5. Importera ljudfilen
  6. Vill du ha spåret på separat regel i Logic, koppla Direct out för mixkanalen till ny output i I/O t ex ut 3/4.
  7. Välj denna I/O (Record->RW 3/4) som input på en auxkanal i Logic

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer, du kan bara skicka audio från Record till Logic. Så din procedur blir följande:

  1. Sololyssna ett spår
  2. Inaktivera (Bypass) ev. AU-pluggar som du ska ersätta med Records kanalstrip
  3. Bounce till ny ljudfil
  4. Växla till Record och skapa Audio track
  5. Importera ljudfilen
  6. Vill du ha spåret på separat regel i Logic, koppla Direct out för mixkanalen till ny output i I/O t ex ut 3/4.
  7. Välj denna I/O (Record->RW 3/4) som input på en auxkanal i Logic

okej!

tack för all hjälp.

då fick jag inte som jag ville, trodde man kunde skicka ljudspår från logic till records kanalstrippar.. älskar deras gränssnitt och soundet på allt, blir som att ha en ssl9000 framför sig, ovärderligt tycker jag eftersom man lyssnar mer än tittar när man inte ser den grafiska kurvan...

med andra ord, importera alla aoudiospår till record, streama in dom via bussar i logic om jag vill köra au-pluggar såsom melodyne och liknande.. har jag förstått allt rätt?

hur väljer jag output i record? hittar bara inputalternativen (helt ny med record, har alltid kört logic)

kan man skapa subgrupper i record?

tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om detta funkar men du kan pröva att köra samma princip som man gör med Harrison mix bus.

M.a.o att via JackOSX ( Audio Routing program ) skicka signalen från Logic in i Record för mixning.

Här i text filen är en förklaring hur man gör med Mixbus , det borde gå att göra likadant i Record om man kan välja Input/Output och ljudkort i den.

Logic > Mixbus

Annars blir det att välja Export All tracks i Logic och sedan ta in dom exporterade ljudfilerna in i Record.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...