Jump to content
Annons

Vad är era intryck


Kill All Autotuner

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons
Glaader (oregistrerad)

Tja, vad ska man säga. Jag tycker att det känns lite ryckigt och oprecist. Blev lite besviken faktiskt. Och ska man vara riktigt taskig och jämföra med Bias Peak 4 så blir det rena bottenbetyget för Audacity. Å andra sidan är det ju gratis. Men jag skulle aldrig palla att jobba i det någon längre tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag testade inte det länge. Det var för dåligt. Jag hade en warezversion av Adobe Audition ett tag som jag testade och det var jättebra! Rekommenderas mycket varmt (men en köpt version).

När jag sedan skulle bestämma mig på riktigt och köpa en laglig mjukvara, köpte jag, tack vare Studio, Wavelab 5 istället. Det har inte riktigt lika enkelt gränssnitt men har ju DVD-Audio-stöd och väl så bra plug-inhantering.

I vilket fall vill jag å det bestämdaste rekommendera något av ovanstående. Om du inte bryr dig om DVD-A, skulle jag nog rekommendera Audition, för dess "intuitivitets" skull, som det heter. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag använder det just nu, men jag har precis börjat spela in grejer..

Har inte sett något gratis som ja tycker e bättre, de är bra att mixa och redigera ljud i tycker jag. Väldigt lätt att använda.

Effekter verkar väl inte va så mycke att hurra för dock..

Men det finns ju stöd för VST..

/ Jacob

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den enda effekten som duger är "baklänges" 😛

wah-wah n experimenterade jag lite med och det blev ganska bra det med.

det är jobbigt med alla siffror man kan ändra, jag är så dålig på sånt så det blir mest att gissa. Det enda som jag verkligen inte gillade var noise-reduction eftersom det var halft omöjligt att använda..

var kan man få tag på vst till audacity? gratis såklart! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Wheels (oregistrerad)

Jag har andvänt audacity en hel del..

Det dryga är väl att hitta och testa de pluggar som man vill ha..Det är ju inte alla som fungerar..Oftast får man ju ett trevligt litet varningsmedelande.......

Jag kompliterade audacity med wavelab för att kunna gå in och snygga till de spår jag spelat in vilket jag upplevde som nödvändigt.Kan dock bero på det sunkiga soundblasterljudkort jag har oxå..(LIVE 5.1)

Har testat en hel del andra gratis prog oxå..JAg upplever att programet Kristal är mycket snyggare och bättre om det inte vore för latenct bekymren...

Ger olika latency på olika kanaler..(skit drygt att pyssla ihop eftersom man inte kan flytta spåren exakt..

Dessa problem har jag aldrig haft med audacity...Vilket är lätt att arbeta med och lät för datorn att arbeta med...

Saknar dock lite stil på det grafiska samt utökat vst stöd...Kanske en separat mixer oxå....Men som tidigare nämnt så kan man köra audiomontage i wavelab så har man löst det....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Audacity.... ehm.... duger. MYCKET basic funktioner. Skitfult, jättestelt gränssnitt, jobbigt att jobba med effekter eftersom att, som sagt, det är jobbigt att hålla på med alla siffror man kan ändra. Är inte heller någ'e vidare på det där. Ska försöka skaffa Wavelab, men plånboken sviker mej.

Men visst! Det är ju gratis! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...