Jump to content
Annons

Esp Ltd Fx260 eller ESP LTD M-200FM?


sosper

Recommended Posts

Som rubriken lyder, vilken gitarr tror ni på av dessa två?

(M-200FM)

ESP LTD M-200FM STBC, E-Guitar, Body: Agathis w/flame maple top, Neck-thru-body Neck/Fretboard: 3-pc. maple/Rosewood, Inlays: Arrowhead, 24 Frets, EMG-ESP LH-300 Pickups, Electronics: Volume, tone (w/push-pull coil tap), 3-way slotted toggle, Floyd Rose license, Color see thru black cherry

ESP LTD FX-260SM

ESP LTD FX-260SM Natural Satin, electric guitar, mahogany body, spalted maple top, 5-piece mahogany/maple neck, rosewood fretboard, 22 Xtra jumbo frets, abalone dots, EMG-ESP LH-300 humbucker pickup set, 1x volume and tone controls (push-pull coil-split on tone control),

Jag är intresserad av en ny gitarr funderar på någon av dessa två gitarrer eller en RG eftersom att dessa gitarrer ligger runt pris klassen jag hade tänkt mig 4000-5000 om ni har några tips eller något så berätta gärna 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det inte rätt stor skillnad på jumbofrets och vanliga? Ta den som är skönast att spela på, kvaliten är nog rätt lika, tror du inte det?

jag har bara spelat i 1 år och bor i lilla enköping så det finns inte mycket o testa här, den bästa gitarr sidan jag har hittat o köpa ifrån är en sida som heter www.thomann.de dom här två gitarrerna var intressantast men ena gitarren har svajer, vilket jag inte borde ha, jag vet inte om jag kan hantera stämma om o så eftersom jag är en nybörjare, och den andra har jumbo frets. så jag borde nog leta lite till på thomann dom har väl iaf skapliga priser tror jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte rätt stor skillnad på jumbofrets och vanliga? Ta den som är skönast att spela på, kvaliten är nog rätt lika, tror du inte det?

vet du om det finns någon modell som liknar ibanez RG (fast utan floyd rose stall)? 😉 lirad på en polares ibanez rg och den var riktigt skön, fast jag vill ha utan floyd rose

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom ILT verkar sälja bort FX-260 för 3400kr så tror jag valet är enkelt????????

www.ilt.nu

Jag skulle passa på att gå upp en klass då det ändå är utförsäljning. De billigaste LTD är inte lika bra som de dyrare...! De med modellnummer 400 och uppåt skulle jag nog välja bland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...