Jump to content
Annons

Neve 88RS


Dots

Recommended Posts

För nöjes skull försökte jag ta reda på vad ett 96-kanals analogt mixerbord från Neve kostade i svenska kronor. Modellen 88-RS.

Jag skickade iväg ett sms till 118800, eftersom de säger att de kan ge svar på allt. Och svaret jag fick var "Ca. 80 000:-", det var allt jag fick. Men jag tvivlar starkt på att ett sådant stort bord från Neve bara skulle kosta 80-papp.. snarare 500 tusen!

Så, känner ni till priset på detta monster? på deras hemsida och deras återförsäljare ska man kontakta butik för att få reda på aktuellt pris, men det känns ganska onödigt att ringa bara för att man är nyfiken.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Vi snackar miljoner. Gissningsvis ligger stor 88-RS på två miljoner. Om det räcker.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen är 118800 billigare än vad dom utger sig för :rolleyes:

Då skulle du ha sett svaret dom gav mig tills jag behövde förklara en andra gång som man skulle förklara för en 5-åring. Då fick jag som svar att man kunde hitta det "för Ca 16 990:-" ....

Antagligen sista gången jag använder en sådan tjänst! 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Då skulle du ha sett svaret dom gav mig tills jag behövde förklara en andra gång som man skulle förklara för en 5-åring. Då fick jag som svar att man kunde hitta det "för Ca 16 990:-" ....

Antagligen sista gången jag använder en sådan tjänst! :rolleyes:

Om dom inte syftar på UAD-pluggen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en kanal från ett mixerbord typ..

Är inte grejen med Neve att man får det byggt i studion? Eller alltså de sätter ihop delarna på plats i studion...

det kommer i moduler alltså..

Jo jag tror det är så, alla delar av mixern kommer i olika "kartonger". 😎 om jag inte minns helt galet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jo mixerbordet går att få i efterfrågad spec och konstrueras efter köparens önskemål. Inköp av ett Neve 88RS var planerat förra året och priset var ca 6 miljoner kr för 48 kanaler men det blev ett SSL Duality istället, även det ett trevligt bord att jobba med. Skulle tippa på att 96ch-versionen av 88RS går lös på ca 8 miljoner kr. Pris på dualitybordet var ca 3 miljoner

Redigerat av Zeahl
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...