Jump to content
Annons

Sysselsättning?


Carl_B

Recommended Posts

Jag vikarierar heltid som produktionstekniker (fint ord för gammal hederlig ljudtekniker) på Sveriges Radio Jämtland, P4 alltså. Sedan är jag Cubaselärare halvtid via Folkbildningsnätet. Tiden som blir över frilansar jag lite som skribent för Studio, ni vet den dära tidningen.

/Majken

Häftigt! Verkar skitkul o jobba inom radio.. kanske inte just P4 men... 🙂

med tanke på den tidigare erfarenheten inom radio så skulle jag inte säga nej, även om det gällde p4, ... jämtland därimot, mjae 😎

///kultur ambassaden

haha okay... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag vikarierar heltid som produktionstekniker (fint ord för gammal hederlig ljudtekniker) på Sveriges Radio Jämtland, P4 alltså. Sedan är jag Cubaselärare halvtid via Folkbildningsnätet. Tiden som blir över frilansar jag lite som skribent för Studio, ni vet den dära tidningen.

/Majken

Skojjit. 🙂

...jo Radio Jämtland går het i min gamla bilstereo när jag är ute och kör bil på norrlands hala vägar... och tre meter höga snödrivor.................Mysigt eller? 😠

😲

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Häftigt! Verkar skitkul o jobba inom radio.. kanske inte just P4 men... 😠

Mjae, det är rätt skoj ibland. Lite av och till sådär. Jag satt för några veckor sedan och jobbade med att redigera en cd master på en talbok som ska ges ut av Bonniers senare i år. Sånt är ju väldigt kul att hålla på med, fast emellanåt sitter man bara och bränner ut inslag om sporthändelser och tar emot väder och då är det väl lika monotomt som de flesta svensson kneg. Det trevliga nu är att vi byggt om radiohuset här i Östersund och kör ett heldigitalt Mandozzi system, vilket innebär konfigurerbara motoriserade mixrar som går mot en bjässe server där samtliga saker i huset är inkopplat. d.v.s. cdspelare, dat'ar, mikar och dylikt. Inget att mixa musik i men väldigt smidigt då man kör radio 😲

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

Jag är ljudesigner och ljud redigerare på heltid. Har varit verksam med detta på heltid så gott som, från 2000 t.o.m nu. i olika projekt.

Precisionsound är en spinoff verksamhet jag bedriver.

Jag har gjort projekt för Steinberg och Primesounds. Innan dess har jag jobbat med transporter po Akademiska sjukhuset i Uppsala och på fabrik m.m

Musik har jag pysslat med sen 1985 😠

mvh

lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggar till samhällsvetenskaps och geografilärare på Gymnasiet, bara 4,5 års utbildning, tjoooof.... Har typ 3 år kvar nu, så jag är väl snart färdig hehe... Sysslar även med att bygga syntar (se min signatur), och att pyssla med min Irediormod till datorspelet Morrowind. Där går jag under namnet Ghorgareth. Spelar en del vanligt rollspel och dator en massa.

Försöker i regel hinna med mitt eget liv och flickvän, och det går väl hyfsat.

Kort summering av vad jag sysslar med utöver musik som är min största hobby och avkopplingsmetod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Traglar media sista året på gymnasiet med radio som inriktning. Sen kommer jag inte ha några större problem med job efteråt. Farsan jobbar på kommunen och har en jäla massa kontakter, Även möjlighet att jobba på källmans foto i lilla ulricehamn där jag bor eller om jag vill bli rörmokarlärling i samma håla.

Sen är det mitt mål att jobba med trance och bli dj.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar... Med mig själv?

Huserar oftast i min flickväns lägenhet, ibland hos föräldrarna, ibland hos kompisar. Glider runt mycket i landet och lever rock n roll. Söker numera jobb i Halmstad och försöker få in lite rutiner och rytm i vardagen. Går sådär.

Huvudintresset jämte musiken är skrivandet. Skriver upprörande artiklar åt en massa underground-tidningar. Diktar en hel del också.

En vacker dag ska jag fixa mina gymnasiebetyg och söka in på någon lagom flummig utbildning. Där ska jag bli kvar sålänge det går. Sedan blir det väl äta - jobba - sova - dö, som alla andra 😎

Det är livet i ett nötskal. Inte speciellt kul, om man nu inte är en nöt.

Kul att läsa om era liv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Guh? Vad lever du på`? 😎

Hankar mig fram men ja... Skuldsatt upp i röven är man ju 🙂

Gäller att ha gott om kontakter och sånt. Så klarar man sig ganska bra. Och så får man vänja kroppen vid att klara sig utan mat med jämna mellanrum 😉

Sååå, någon som har ett jobb i Halmstad-trakten till mig?

*valpögon*

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jobbar på reklambyrå (www.born.se) med värdens skummaste arbetsyrkestitel: "Vibe Evolver", vilket innebär att jag har hand om allt det digitala inom företaget som t ex. film, hemsidor, multimedia,musik mm. 😛

Rätt kul jobb, men alla deadlines kan va väldigt jobbigt. T ex denna vecka fick jag sitta massa sena kvällar plus ett och ett halvt dygn för att hinna en deadline, inget skoj 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja går i skolan! :rolleyes:  Fan va tråkigt! 🙂

Jag pluggar på universitetet 😛

Jag med, fast i Stockholm. Sociologi, grundkurs.

En text om nån klassteori

Hämtad ur Ches biografi

En film utav Ken Loach om kärlek i ett kommunistparti

Ett angrepp på vår monarki

En grundkurs i sociologi

En tidskrift med Subcommandante Marcos vackra poesi

Erkänn att det stämmer in på dig! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja går i skolan! :rolleyes:  Fan va tråkigt! 🙁

Jag pluggar på universitetet 😆

Jag med, fast i Stockholm. Sociologi, grundkurs.

En text om nån klassteori

Hämtad ur Ches biografi

En film utav Ken Loach om kärlek i ett kommunistparti

Ett angrepp på vår monarki

En grundkurs i sociologi

En tidskrift med Subcommandante Marcos vackra poesi

Erkänn att det stämmer in på dig! 😱

😄

Skulle kunna göra det, om det inte vore för att jag är rätt ointresserad av klassteori och poesi 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pluggar på universitetet :rolleyes:

Jag med, fast i Stockholm. Sociologi, grundkurs.

En text om nån klassteori

Hämtad ur Ches biografi

En film utav Ken Loach om kärlek i ett kommunistparti

Ett angrepp på vår monarki

En grundkurs i sociologi

En tidskrift med Subcommandante Marcos vackra poesi

Erkänn att det stämmer in på dig! 😱

😆

Skulle kunna göra det, om det inte vore för att jag är rätt ointresserad av klassteori och poesi 🙁

Alltså, du har hånat högvakten (ett angrepp på vår monarki) och, lite på bakfyllan, sett "Bread and Roses" eller "My Name Is Joe" på DVD. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...