Jump to content
Annons

Studiofestival 28 - RÖSTNING AVGJORD!


Freddy

Recommended Posts

-RESULTAT I STUDIOFESTIVAL #28-

SÅDÄRJA.. Nu är röstningen över för denna gång! Slussarna är stängda och den något hotfulla kändiskåren är hemskickad.

Vinnaren i den 28:e Studiofestivalen är: Memphis och Eminor med bidraget "Emty Mile". Grattis till en strålande vinst! Välförtjänt med tanke på att ni även hade ett andra bidrag som var med i toppstriden!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Den totala poängen för varje enskilt bidrag i ordning:

1. Memphis och Eminor - Emty Mile - 34p

2. Dannesomfan - You are - 33p

3. Memphis och Eminor - Psycadelic Circus - 32p

4. Flabb - It hurts - 30p

5. Slejnard - Carnivale from outer space - 24p

6. Morgonte - Sommarljus - 17p

7. johahl ft. Angelica - Jag och marken - 12p

8. Rabieshund - I april så kommer våren - 10p

9. Carl Cadello - Happy birthday, test tube baby - 3p

10. oioioi - Socialrealism - 0p

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Som ni ser så var det rätt trångt i toppen, men alla kan inte vinna! Bättre lycka nästa gång.

Så GRATTIS igen M och E! …och lycka till med festival #29 i ordningen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvh "den degraderade studiogeneralen"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Studiofestival nummer 28 - Dags för röstning!

För den oinvigde:

I denna festival så utgick vi från sex olika bilder. Man skulle välja ut två av dessa som man sedan skulle associera fritt till musikaliskt. Hur bra detta har lyckats är upp till er att bestämma.

Röstningen:

I röstningen så är det två aspekter att tänka på. Vilken bidrag som du gillar mest, samt vilket bidrag som du tycker har lyckats associera bäst till bilderna. Motivera gärna ditt val.

Övriga Röstningsregler:

- Lyssna igenom alla bidrag.

- Poängsätt dina fyra favoriter med 6, 4, 2 och 1. 6:an går till det bidraget du gillar bäst osv.

- Röstning på eget bidrag är inte tillåtet.

- Alla som röstar måste ha varit registrerade senast den 1 Juni 2009, för att undvika fusk.

- Vem/vilka som gjort vilket bidrag avslöjas i slutet av röstningen. No kiss and tell!

- Röstningen avslutas den 30:e Augusti klockan 24.00

- Vinnaren får äran att bli nästa festivalgeneral.

Bidrag samt motivationer:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 1 - Emty mile

http://www.lindbergmusic.se/festival/01%20...Emty%20Mile.mp3

Association:

Tänk dig att du är ett litet barn och blir fast ute i öknen under varm bar himmel i

över en vecka. (Bild 2) Med stor sannolikhet börjar du hallucinera och se konstiga

saker, som konstiga figurer som clowner på en cirkus tex. (Bild 3) Om det var en

film skulle detta vara filmmusiken.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 2 - It hurts

http://www.lindbergmusic.se/festival/02%20-%20It%20Hurts.mp3

Association:

Associationerna är bild 2, 5 och 1, texten handlar om förändring,

att lämna något bakom sig och våga framåt, även om det är en lång,

krokig väg att gå och att det kan vara smärtsamt, men samtidigt vackert.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 3 - I april så kommer våren

http://www.lindbergmusic.se/festival/03%20...va%CC%8Aren.mp3

Association:

Bild 5: "en landsväg som kringlar och krokas"

Bild 2: "en snöig väg långt upp i norrland"

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 4 - Psycadelic Circus

http://www.lindbergmusic.se/festival/04%20...ic%20Circus.mp3

Association:

Låten skapades utifrån bild 1 med den skrikande kvinnan samt bild 3 med de

psykadeliska clownerna. Musiken vill alstra känslor som hämtade från en mardröm där

det växlar mellan gott och ont, olika mystigheter försigår samt framförallt de

hemska clownerna som skapar kaosartat kaos. Den lyssnare som inte får mardrömmar av

denna låt är synnerligen psykadelisk  

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 5 - Jag och marken

http://www.lindbergmusic.se/festival/05%20...ch%20Marken.mp3

Association:

Jag har använt bild nr.5 (skogen) och bild nr.2 (människa, vit mark och

himmel)

Texten handlar om en man som vandrar längst en stig i naturen och hur ju

längre han kommer på sin resa desto mer börjar allting tyna bort.

Till slut står han ensam kvar utan skog, vatten, himmel och luft. Bara jag

och marken kvar. Ni får fundera vad det handlar om.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 6 - Carnivale from outer space

http://www.lindbergmusic.se/festival/06%20...ter%20space.mp3

Association:

Jag har valt bild 3 med clownen och bild 6 med Ufot: En drös med clowner från yttre rymden på turné med sin härliga karneval genom

universum. När de skulle till jorden för ett stopp så blev de helt oprovocerat

attakerade av illasinnade jordbor. Men de fick iaf leva ut sin cirkus till slut...

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 7 - Happy birthday, test tube baby

http://www.lindbergmusic.se/festival/07%20...tube%20baby.mp3

Association:

Hade clownen och flickan på isen i tankarna när låten växte fram.

Jag har väl mer gått på känslan som jag tycker finns i de två bilderna.

Det som är till för att få oss att skratta får oss att gråta och

det som borde vara skönt ofta bara är kallt och otrevligt för någon annan.

Känslan av annalkande fara och stunder av harmoni mitt i kaoset.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 8 - You are

http://www.lindbergmusic.se/festival/08%20-%20You%20Are.mp3

Association:

Har valt bild nr 1 och nr 2. Bild nr 1 knyts främst till texten. "alone In silence

you've screamed". För det gör hon ju uppenbarligen 🙂 Bild nr 2 knyts också lite

till samma textrad, eftersom tjejen på bilden är ensam, dessutom ser man ju tydligt

att hon väntar på solen.. "the sun will rise". Men jag försökte även få samma

stämning i hela låten som jag fick när jag såg bilden. Om jag lyckats får väl

lyssnaren avgöra.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 9 - Socialrealism

http://www.lindbergmusic.se/festival/09%20...cialrealism.mp3

Association:

Motiveringen tror jag var så här:

Bild 1) Känslan av mista både arbete och bostad

Bild 2) Raka vägen åt hellvete

Bild 5) En missad buss (man ser bara dammet efter den)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Bidrag 10 - Sommarljus

http://www.lindbergmusic.se/festival/10%20-%20Sommarljus.mp3

Association:

Jag utgick från bilden med solljuset över vägen och associerade till solljus som

faller in genom fönstret till sommarstugan. Den stämningen ville jag fånga. Sen lade

jag till gestalten som går på någon slags väg eller strand. Det blev till ett

bitterljuvt minne av någon som lämnat berättarjaget och gått vidare, varför och hur

förtäljer inte sången.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Zip-fil med samtliga låtar:

http://www.lindbergmusic.se/festival/Studiofestival_28.zip

Originaltråd med regler osv:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=65815

Om det är några problem, eller om jag missat/gjort något fel. Kontakta mig snarast med PM eller skriv i tråd! Bra jobbat annars!

/Freddy

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fick just hem alla låtar och sitter å slölyssnar lite med bilderna framför mig.

Shit va spridda skurar! Här har det associerats uta bara hellvittes!

Ja, det är var lite min tanke. Att ha en relativt öppen festival, jag tycker det är skoj 😄

Jag har hunnit lyssna lite mer på låtarna än ni andra. Har några favoriter 🙂 Återkommer med mina röster framöver, ska lyssna lite till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer bedöma låtarna helt och hållet på deras egen uppenbarelse.

Emty Mile: fyfan så bra. Träffade mig rätt i hjärtat! Behöver egentligen inte säga mer, men: Bra låtskriveri, illustrativ musik och bra dynamik skapad med enkla melodier. Fina mystiska växlingar mellan dur och moll. Också fina växelspel mellan huvudmelodin och kompet. Tycker dock inte säcken vävdes ihop helt och hållet i slutet. Hade gärna hört ett mystiskt ackord som skulle kunna symbolisera en öppen fråga i slutet.

It Hurts: Tyckte känslan var fin men texten nådde inte fram till mig. "this lonely way i wish it could end. But the time to stop journey is past. There is no looking back" Antingen är det texten eller sättet den sjungs på, men det saknas något. Tycker inte sångaren för fram texten helt och hållet. Saknar också dynamiskt spel i trummorna.

I april så kommer våren: Nä.

Psycadelic Circus: mystigheter! mitt favoritord. Lite studsig och rolig men jag får tyvärr varken mardrömmar eller gåshud. Tycker kompositören skulle kunnat spänna bågen mer.

Jag och marken: Ärlighet i sången! Fint med de långa pauserna mellan stroferna och att sångaren använder talspråk i texten. Gillar Nangijalakänslan på första versen. Lite överdrivet med miljöbeskrivning i andra versen. Skulle gärna hört några synonomer för "minnen" eller lite omskrivningar.

Carnivale from outer space: haha! skitfin. Spelglädje! Jammigt och underbar! Skulle dock vilja skruva ner skämtsamheterna några steg i andra versen. Den här gillade jag som tusan. Lekfullt användande av effekter. Tappade energin i tredje och sista refrängen - skulle hellre hört en uppbyggnad till en sista refräng där. Men bra låt!

Happy birthday, test tube baby: haha, jättebra titel. Gillar basspelet och känslan men tycker inte det finns tillräckligt starka melodier att bära låten på, tyvärr. Blir sextondelstrött och tycker basspelet i refrängen är lite styltigt.

You are: Gillar! Men saknade delar när låten höjde sig från sin riktning. Tyckte melodin på sången versen var bra och följsamt skriven i kombination frasering / text / melodi. Och bra pianobit. Hörs att det är nån med melodikänsla. Men behövde mer låtskrivarmässiga dynamiktricks för att få mig på kroken, men tror på låtskrivaren bakom biten.

Socialrealism: proggigt och rättframt. Men höj sången! Gillar verkligen texten och tycker sångaren var skitgrym.

Sommarljus: oj vilken sedativ sång. Att lyssna på den pitchade ner min hjärna på opiumnivå. Underbara körer. och fint låtskriveri och grym användningen av gitarren. Fasen vilka fina körer. Underbara ackord. Sa jag underbara körer?

Sommarljus: 6 poäng

Emty Mile: 4 poäng

Carnivale from outer space: 2 poäng

Jag och marken: 1 p

Och 10 poäng till festivalgeneralen

laxlaxlax

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr var jag uppe och spelade på en annan festival (Folk & Rock) i Segmon i Värmland i helgen. Jag hade förövrigt det mesta klart för denna festival. Tyvärr var jag hemma alldeles för sent på söndag för att få till allt. Dock tycker jag att detta var en ypperlig festival med avseende på tolkningsmöjligheter.

Allt gott Freddy!

Har i alla fall laddat ner låtarna nu och mina röster kommer säkert som posten.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr var jag uppe och spelade på en annan festival (Folk & Rock) i Segmon i Värmland i helgen. Jag hade förövrigt det mesta klart för denna festival. Tyvärr var jag hemma alldeles för sent på söndag för att få till allt. Dock tycker jag att detta var en ypperlig festival med avseende på tolkningsmöjligheter.

Allt gott Freddy!

Har i alla fall laddat ner låtarna nu och mina röster kommer säkert som posten.

Ja, det var ett gäng som inte hann med tyvärr, trots att jag sköt upp deadline ett par veckor, jag hann inte heller med att bli klar med något denna gång. Men det är bara att lägga på "högen" till nästa festival, eller något. Men nog blev det lagom med bidrag ändå, nu kan man lyssna ordentligt på alla tio 😄

Välkommen tillbaka när du bestämt dig! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger följande poäng:

6 poäng till låt 2 - It hurts

Norrländsk americana? För tankarna till Willy Clay Band, och det är ju inte illa.

4 poäng till låt 4 - Psychadelic circus

Psykadeliska clowner??? Jag gillar circus-musik!

2 poäng till låt 6 - Carnivale from outer space

Bra ös t.ex. i refrängerna, lite segt i verserna.

1 poäng till låt 3 - I april så kommer våren

Mest för tyngden på slutet. De gitarrerna måste belönas med poäng! Gillade inte riktigt övergången från del 1 till del 2.

De flesta övriga bidrag var bra de med, men tyvärr hade jag inga fler poäng att dela ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 poäng till låt 10 - Sommarljus

En bedårande melodi helt enkelt. Får lite Gunnar Wiklundvibbar bland annat.

4 poäng till låt 8 - You are

Finstämt och bra.

2 poäng till låt 2 - It hurts

En mycket bra låt som för tankarna lite till Walker Brothers Nite Flights. Kan dock inte sätta fingret på det men det känns som om det är något med refräng och framförande som hindrar detta att vara den 10 poängare det skulle kunna vara.

1 poäng till låt 4 - Psycadelic Circus

Mycket bra instrumental. Tyckte även att dom andra instrumentallåtarna var bra. Happy Birthday Testtub Baby har ett suverränt introtema men resten håller inte riktigt. Emty Mile var en på många sätt mer välstrukturerad komposition men kändes ljudmässigt tråkig (har hört dom där halvdana ljudbiblioteken lite för mycket) så Psykcircusen fick det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alrighty, nu har jag lyssnat ett 10-tal vändor på samtliga bidrag.

Omdömen och kritik:

1. Emty mile - Mysig början på festivalen. Kanske inget unikt eller något jag direkt fastnar för. Men det är stämningsfullt och mysiga ljud. Aldrig fel. Det är mest låtnamnet som får mig att associera till bilderna. Men det funkar.

2. It hurts - Jag gillar denna låt mycket, refrängen tycker jag är riktigt bra. Även produktionen gillar jag, gitarrljudet är härligt krispigt, det gäller hela produktionen faktiskt. En favorit redan från början. Sången tycker jag är lite märklig ibland, lite besvärad och krystad. Inte dålig, men jag tror den skulle kunna "mjukas" upp lite i fraseringar och betoningar. Får lite Billy Idol-vibbar bitvis, inte illa 😛 Inte glasklar association kanske, men den finns där och jag tycker den funkar.

3. I april så kommer våren - Kul dubbel-parodi. Produktionen låter bra i båda genres. Lite svårt att bedöma parodiska bidrag bara. Men jag gillar denna. Förvalta talangen med mer seriösa bidrag så skulle det kunna bli riktigt svårslaget! Kul association till bilderna.

4. Psycadelic Circus - Kul låt! Gillar arr och stil, uppfinningsrikt och intressant. Produktionen känns lite för mycket "hemmastudio", gitarrljudet gillar jag inte alls och stundtals låter kompgitarren lite otajt mot resten. Men en kul låt som spinner bra på sitt bild-tema. Bra spelat ändå!

5. Jag och marken - Mysig låt i all sin enkelhet, gillar det repetitiva i låten, även om jag tillslut kanske skulle ha uppskattat den mer om den var något kortare. Lite depressions-tema i denna, bra refräng tycker jag. Enkla schysta melodier. Trummorna som kommer in tyckte jag var lite vassa, kändes inte riktigt korrekt i produktionen, men det är väl en bara en detalj, överlag låter det riktigt bra!

6. Carnivale from outer space - Sången angränsar mellan att låta lite överdriven och ball. Skulle nog kunna tonas ner lite, men det är väl temat som bidrar till detta. Kul med ännu en clown-cirkus referens bland låtarna. Kul låt som bitvis svänger på riktigt bra. Snyggt med lite funk-rockiga gitarrer, blir lite deckare. Väntar på att Rick Hunter ska glida in, eller något. Snyggt jobbat.

7. Happy birthday, test tube baby - Första varvet så gillade jag inte riktigt denna, men nu inser jag att detta är bra faktiskt. Det är rätt fräna melodier och jag gillar ljudvalet. Dock upplever jag trummorna som vassa och kanske en aning höga. Kanske inte den tydligaste associationen till bilderna heller. Svårt när det är instrumentalt. Denna hade nog kunnat blivit riktigt stark med sång, uppdatering i framtiden kanske? Bra jobbat hur som helst, mysig musik!

8. You are - Det hörs tydliga referenser till andra artister i detta alster, men jag gillar det. Snygg låt och mysig sång/stämning. Tror låten skulle ha tjänat än mer på en bättre produktion, allt låter lite klent nu tycker jag, speciellt gitarren. Snyggt lyft på refrängerna. Störde mig även på lite jobbigt läppljud, speciellt när man lyssnar i lurar. Men överlag en bra låt i all sin enkelhet, charmig och fin.

9. Socialrealism - Progg-time! 😉 Inte min musik riktigt detta. Men ett kul inslag i festivalen. Vet inte riktigt hur jag ska bedöma detta. Det ska nog låta såhär tror jag. 🙂 Associationen kändes inte glasklar när man lyssnade på låten heller. Men när jag läser din motivation så förstår jag. Bra jobbat hur som helst.

10. Sommarljus - En fin låt till. Sången känns lite trevande och osäker vilket drar ner helheten för mig. När festivalen är över så tycker jag denna ska gås över ett varv till, så låten får komma fram ordentligt! Bilderna tycker jag funkar till detta. Kul med den fria tolkningen.

-------------------------------------------------------------------

Poängen:

6p - It hurts

4p - Carnivale from outer space

2p - Psycadelic circus

1p - You are

Bra lirat och framfört samtliga! Kul med mycket variation och det är även skoj att läsa hur bilderna tolkats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter för och eftermiddagsluren kommer nu mina omdömen och poäng:

1.Emty Mile: Myyysig låt och väldigt finstämd. Det känns och låter lite som en oskriven låt från tv-spelet Zelda.

2.It Hurts: Bra röst och hyfsad låt. Lite knagglig engelska. Refrängen är superb och bra gitarrlir! Får lite Cult-vibbar.

3.I April kommer våren: Vilken skön blandning! Välproducerad å fett spelad gitarr.

4.Psycadelic circus: Proffsigt spelat/mixat om än lite utdaterat. Grymt gitarrspel stundom.

5.Jag och marken: Kunde varit en Kent-låt vilka jag gillar. Mkt bra sång och jämt å schysst gitarrlir. Kanske två minuter kortare.

6.Carnivale from outer space: Lekfullt och roligt. Bra men aningens oslipad.

7.Happy Birthday, test tube baby: Feta tunga grejer här! Schyssta sounds.

8.You are: Riktigt fin låt! Gittarlir AB. Skulle kunna bli ännu bättre med stämsång och kanske ett capo fastklämt nånstans.

9.Socialrealism: Gillar den men skulle gärna velat ha högre sång så den braiga texten hörs bättre.

10.Sommarljus: Vilket vackert vemod. Liknar nåt jag hört förr men det gör inget. Riktigt bra! Kanonkörer!

Poängen är som följer. Jättesvårt och demokratisk som jag är vill jag ge alla 10p var men se det går ju icket. Bra jobbat samtliga som fick ihop ett bidrag:

Emty Mile 6p

Sommarljus 4p

You are 2p

Psycadelic Circus 1p

Tack till festivalgeneral Freddy åxå. Så jag säger som han....rösta på. Alla får rösta!

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)

Ok! Den här gången har jag inte ens sneglat på vad ni andra har skrivit (det var svårt... 😱 )! Så detta är den osminkade sanningen - om vad jag tycker, knappast om något annat.

01 - Emty Mile.mp3 -1p

Syntklassiskt stycke som får mig att tänka på Tjajkovskijs Svansjön. Snygg melodi i minimalistiskt arr. Jag undrar vad som händer om man skippar syntljuden och bygger helt på samplingar av riktiga orkesterinstrument...

02 - It Hurts.mp3

Rocklåt som trots ett hyfsat varierat arr och snygga gitarrer inte riktigt förmår engagera mig.

03 - i april så kommer våren.mp3

Javisst! Oväntad vändning och kontrasterande musikstilar i stilenliga arr. Kul - men inte så mycket mer.

04 - Psycadelic Circus.mp3 - 6p

Progrock i femtakt! Mycket snyggt och välarrat! Talkboxen (eller vad det är) sätter pricken över i. Gillar!

05 - Jag och Marken.mp3 -2p

Textdriven pop/visa med flera bottnar. Den får mig att tänka - det tycker jag om! Det till viss del enformiga ackompanjemanget är i sammanhanget en poäng, men varför inte arra tvärtom - gå från fullt ställ till ensam gitarr, så kanske texten framhävs ännu bättre.

06 - Carnivale from outer space.mp3 -4p

Vet inte vad detta ska kallas - funkigt är det i alla fall. Jag gillar såna här opolerade sångarr högt! Hur gör man dom? Snyggt! Enda invändningen jag har är att det är för kort.

07 - Happy birthday, test tube baby.mp3

Ajaj, här tangerar jag min kompetens att bedöma musikstilar. Något elektroniskt... 😎 Det finns en melodi i grunden, det hör jag. Snygga synt- och trumljud hör jag också. Annars lyfter jag på hatten och går vidare.

08 - You Are.mp3

Tänker ibland på Anthony Phillips, ibland på Beatles. Snygg mörkpop.

09 - Socialrealism.mp3

Är detta menat som pastisch eller parodi på progg (med två g!)? Det funkar inte riktigt som någondera. Kanske var det bara menat som lite kul i studion, och i så fall är det helt ok.

10 - Sommarljus.mp3

Snygg melodi, men vassa ess. Sätt en de-esser på dom så fixar det sig.

Alltså:

6p till 04 - Psycadelic Circus

4p till 06 - Carnivale from outer space

2p till 05 - Jag och Marken

1p till 01 - Emty Mile

[EDIT] Glömde tacka Freddy för en väl genomförd festival! Nu gör jag det!

Redigerat av morgonte
Link to comment
Dela på andra sajter

And me:

08 - You are - Myyysfaktor på 11! Underbar låt verkligen. Beskrivande.. +6p

05 - Jag och marken - Riktigt snyggt och proffsigt. Passade väldigt bra till bilderna med dess känsla. Bra framfört, komponerat o mixat. Bra sångröst oxå. +4p

03 - I april så kommer våren -Jag tror jag vet vem som gjorde den här. 😠 Med tanke på grisgrowlet... 🤪 Men jag vet ju inte. Spela roll, väldigt fin låt annars! Gillar den starkt. +2p

10 - Sommarljus - Inte 100 sångmässigt men låten passade däremot bra mot bilderna! +1p

Lämnar då över ordet till nästa röstare!

Edit, tänkte ju också tacka Freddan för bra jobb som festivalgeneral. 5 färska Guldplommon till dig!

/Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Emty mile - Snygg låt med trevliga melodier och harmonik. Jag tycker om den. Mycket bra musikaliskt hantverk!

2. It hurts - Börjar riktigt häftigt med ett bra riff sen blir det lite för spridda skurar. Stratorna... ja hela instrumentalen låter mycket bra men främst gitarrerna. Skulle gärna haft sången "närmre" och mer pratsång i verserna. Tror den skulle bli riktigt bra då. Känns 80-tal, lite billy IDOL- white wedding kom jag på också 🤪

3. I april så kommer våren - En gubbig fin sång som tar en konstig vändning. Man känner sig lite dum när man inte förstår om det är parodi eller ej.

4. Psycadelic Circus - En pretto progmetal dänga som är ganska bra. Introt med skrikljuden är bra, rätt skrämmande. Personligen har jag lämnat den här genren bakom mig så det känns inte så lockande.

5. Jag och marken - Snyggt med repetition och krispiga gitarren. En helt ok mellanspårslåt.

6. Carnivale from outer space - Den växer efter några gångers lyssnande, perfekt sång för genren. Kan tycka att produktionen låter lite tafflig och seg, mer tryck på något vis?

7. Happy birthday, test tube baby - Tycker den var något stillstående som låt, leder ingenstans. Tilltalar inte mig speciellt mycket tyvärr.

8. You are - Får bright eyes vibbar och det känns ärligt. Trevlig hemmastudio depp-pop som jag gillar! Uttalet skulle kunna bli bättre. En sak att öva på.

9. Socialrealism - Lite komisk även fast det finns mening i den. Det blir inte mer än så 😠

10. Sommarljus - Den känns väldigt dyster. Passande sång och jag gillar midi(?)gitarren mycket. Den fräschar upp en dammig genre.

6 p till 1. Emty mile - För att den kändes klockren!

4 p till 8. You are - För ärligheten

2 p till 2. It hurts - För potentialen.

1 p till 6. Carnivale from outer space - För den fräcka versen och refrängsången

Redigerat av johahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svårt att bestämma mig som vanligt, men jag röstar enligt nedan.

Jag har försökt väga in association till bilderna, lätt glömma bort temat annars 😎

6p You Are - Fin låt, lite Simon & Garfunkel, antagligen för dubbade sången och akuguran, Känns som den skulle gått nån tonart högre kanske. Associerade bra till bilderna valda.

4p Empty Mile - Trivsam drömsk dataspelsaktig julmusik, sköna harmonier, hade önskat lite sång, missar toppoäng för jag associerade inte fullt ut till bilderna.

2p Psycadelic Circus - Gillade denna men den kommer aldrig igång liksom och alldeles för kort, hade önskat lite sång också och inte bara "skrik" men hyfsat bra association så har den äran till ett par poäng.

1p Happy Birthday ... - Skönt enerverande ljud i början, lite rörigt rytmkomp, den asiatiskaktiga melodisslingeljudet låder både coolt och jobbigt. Mer utkast än färdig låt men ändå en poäng för det störiga ljudet som pasar bra till bild 3.

Fler bra låtar men tyvärr slut på poäng.

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...