Jump to content
Annons

Studiofestival 28 - RÖSTNING AVGJORD!


Freddy

Recommended Posts

Vallokalen har ännu öppet ett tag till! Rösta nu i studiofestival nummer twentiiiiejt!

mariah.jpg

Undrar en sak Freddy, hur övertalar du alla kändisar att bära den t-shirten?

😄

40 min kvar! 🙁

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Undrar en sak Freddy, hur övertalar du alla kändisar att bära den t-shirten?

😄

40 min kvar! 🙁

Du ska bara veta hur många som ställer upp för att stödja en studiofestival av denna magnitud! 🙂

30 min!

Link to comment
Dela på andra sajter

-RESULTAT I STUDIOFESTIVAL #28-

SÅDÄRJA.. Nu är röstningen över för denna gång! Slussarna är stängda och den något hotfulla kändiskåren är hemskickad.

Vinnaren i den 28:e Studiofestivalen är: Memphis och Eminor med bidraget "Emty Mile". Grattis till en strålande vinst! Välförtjänt med tanke på att ni även hade ett andra bidrag som var med i toppstriden!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Den totala poängen för varje enskilt bidrag i ordning:

1. Memphis och Eminor - Emty Mile - 34p

2. Dannesomfan - You are - 33p

3. Memphis och Eminor - Psycadelic Circus - 32p

4. Flabb - It hurts - 30p

5. Slejnard - Carnivale from outer space - 24p

6. Morgonte - Sommarljus - 17p

7. johahl ft. Angelica - Jag och marken - 12p

8. Rabieshund - I april så kommer våren - 10p

9. Carl Cadello - Happy birthday, test tube baby - 3p

10. oioioi - Socialrealism - 0p

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Som ni ser så var det rätt trångt i toppen, men alla kan inte vinna! Bättre lycka nästa gång.

Så GRATTIS igen M och E! …och lycka till med festival #29 i ordningen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvh "den degraderade studiogeneralen"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Jösses, va kul att låtarna gillades såpass mycket. Stort tack! 🙂

Och grattis till Dannesomfan på stark andraplats med sin låt You are vilken var helt underbar. Snygg jobbat och kul att höra sånt från dig! Många bra bidrag och jag gissade rätt om vem som gjorde den smått humoristiska sommarvisan "I april så kommer våren" med den oväntade tvärvändningen till metal, Rabieshund är sig lik. 😆

Eminor här på forumet är alltså min bror och vi skrev detta lugna musikstycke samt den galna clownlåten Psycadlic Cirkus som hamnade på tredjeplatsen roligt nog. Vi tänkte först bara göra ett bidrag men pga. överflödig inspiration från Freddys väl valda bilder så föddes två. 🙂 Värst var ju Ozzian som i Accapella-festivalen skickade in 6 bidrag! 😎 I den festivalen deltog vi också tillsammans och hamnade där på en sjätteplats så detta blev en kul överaskning. Min bror som står för halva förtjänsten dyker nog in med några ord såsmåningom också.

Kan ge lite info om låtarna vilket kan vara intressant;

-Emty Mile: Vi tänkte oss något enkelt för att bäst beskriva bilden med flickan i stora tomma öknen. Började leka me synthljud i Reason och började såsmåningom skriva en temamelodi med cirkuskänsla som skulle beskriva flickans hallucinationer om clowner. Sedan byggde vi vidare med instrument från EWQL Symphonic Orchestra Gold för att få mer känsla i det hela. Grym plugg btw. Ganska inspirerat av filmmusik från fantasyfilmer vilket säkert hörs. 🙂

-Psykadelic Circus: Här tog vi fram våra proggådror och körde på distade gitarrer och 5takt istället för att beskriva en mer aggresiv sida av clownerna samt bilden med det skrikande kvinnan. Gitarren är bara körd genom Amplitube LE men vi lyckades få ett ganska så fett ljud. Trummorna o bas är samplingar från EWQL Goliath har jag för mig. Skriken som hörs på refrängerna är min bror som gastar för full hals! 😄 Riktigt högt kom han. Lade på lite dist för att det skulle smälta in och låta råare. Orkesterljuden också från EW.

Får se om det blir jag eller brodern som tar ansvaret som nästa forumgeneral då. Ska bli kul. 🙂 Tack igen alla som röstat och de som deltagit med låtar i festivalen samt till masterchief Freddan! Samt Mariah Carey för ditt stöd, hälsa Slejnard. 😛

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)

Instämmer i hyllningskören till vinnarna och festivalgeneralen.

Och jag ska försöka fixa till sången och jobba vidare på "Sommarljus". Håll utkik på låtkritik-avdelningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinnarna och alla andra!

Min sämsta placering någonsin. Trots att jag taktikröstade 😛

Får väl gå tillbaka till att samarbeta med flabb så han inte blir för stöddig.

Vafalls, taktikrösta!? Jag som trodde du gillade min låt? :rolleyes:

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde prisa Freddy, exemplariskt hållen festival.

Jag får instämma! Mycket väl genomfört, synd bara att det kändes lite tomt med röstningarna.

Grattis till vinnarna 🙂 Min favorit i denna festival, värdig vinnare.

Personligen gjorde jag min ärligaste låt någonsin. Försökte inte göra till min röst eller lägga på en massa effekter för att dölja den.

Det var svårt att sjunga på svenska också, har aldrig gjort det heller. Det är lättare på engelska på något sätt, bättre språk att sjunga på.

Dags för nästa då? Jag är sugen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Memphis och eminor till vinsten!

Är ändå väldans nöjd med en andra plats. Med tanke på att mitt bidrag kom till samma dag som inlämningsdeadlinen var. Hade gjort en helt annan låt först men lyckades aldrig riktigt associera några bilder till den, så jag smackade ihop en ny låt och tvärmixade den. Därav den skräpiga produktionen och halvfalska sången 🙂 Håller dock på med en nyinspelning som förhoppningsvis håller bättre standard.

Får tacka för alla snälla kommentarer och ge en stor eloge till da fesivahl generahl

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för uppskattningen genom tråden, kul att ni känner att det har funkat trots att det inte blev den mest poängrika festivalen kanske. Personligen gillade jag flera av bidragen och tycker att det genomgående var hög klass, blev lite impad av vissa. Det är högre kvalité på musikerna här än på andra festivalställen 😎

Ser fram emot nummer 29, hoppas på ett bra tema! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhej allihop. Har inte hunnit övervaka denna tråden så mycket, då jag har flyttat till ny stad och börjat ny skola. Kul att ni gillade min och brorsans låtar. Bra jobbat allesammans med era låta! Riktigt kul festival, som fick en att tänka lite annorlunda än man vanligtvis gör vid skapandet. Musikalisk gestaltning och bildassociation visade sig vara bra för kreativiteten, och så även tidsbegränsningen=)

Jag och Memphis ska göra vårt bästa för att hitta på en rolig festival åt er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...