Jump to content
Annons

A/D-omvandlare med SPdif ut sökes


Audiorent

Recommended Posts

Söker efter en A/D-omvandlare som jag kan för att ansluta en extra preamp på SPdif ingången på en Digirack 003 för att på så sätt komma upp i 18 kanaler in.

För att synka ihop den med en Focusrite Octopre som är ansluten på ADAT-ingången så behöver den även ha Wordclock.

Har inte hittat nåt lämpligt ännu som är i normal prisklass.

MVH

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

2-kanaliga omvandlare brukar lätt springa upp i pris. En RME ADI-2 skulle kanske kunna vara något? Den har visserligen både A/D och D/A - men ligger åtminstone i en rimlig prisklass och håller bra kvalitet.

Ett alternativ skulle kanske också vara att skaffa en preamp som har S/Pdif ut - som t ex Aphex 207D, Joemeek TwinQ eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
2-kanaliga omvandlare brukar lätt springa upp i pris. En RME ADI-2 skulle kanske kunna vara något? Den har visserligen både A/D och D/A - men ligger åtminstone i en rimlig prisklass och håller bra kvalitet.

Ett alternativ skulle kanske också vara att skaffa en preamp som har S/Pdif ut - som t ex Aphex 207D, Joemeek TwinQ eller liknande...

Ser faktiskt att Behringer har nåt som heter ultramatch och gör precis vad jag är ute efter. Problemet är bara att jag svurit en helig ed att aldrig mer befatta mig med det företaget mer.

Har redan en extra preamp (Aphex107) som blir över när jag byter från Digirack 002 till 003+ och det behöver inte vara superduperkvalle på just de kanalerna. En RME känns därför lite overkill.

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser faktiskt att Behringer har nåt som heter ultramatch och gör precis vad jag är ute efter. Problemet är bara att jag svurit en helig ed att aldrig mer befatta mig med det företaget mer.

Har redan en extra preamp (Aphex107) som blir över när jag byter från Digirack 002 till 003+ och det behöver inte vara superduperkvalle på just de kanalerna. En RME känns därför lite overkill.

I så fall är det kanske inte fel att snegla på Behringer-burken ändå. SM Pro Audio har också någon billig 2-kanalig omvandlare - men deras prylar är ungefär i klass med Behringer.

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall är det kanske inte fel att snegla på Behringer-burken ändå. SM Pro Audio har också någon billig 2-kanalig omvandlare - men deras prylar är ungefär i klass med Behringer.

Kollade på SM pro:s sida men den verka inte säljas i europa plus att den inte hade WC. Såg däremot att de hade 8ch A/D-omvandalare till ADAT. Kunde ju varit ett alternativ till att använda Line-Audio preamp på ADAT-ingången på Digirack 002 (eftersom Roger aldrig hinner fixa den där ADAT-utgången på sina burkar). Du säljer väl SM Pro vet du nåt om kvaliteten ?

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...