Jump to content
Annons

Sweet Water Pirates hemsida v3.0 Nu med galleri


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

Hej!

Jag hjälper gärna till.

Kör Mac OS X och Firefox 3.0.11

Jag har några reflektioner:

1) Ramen som innehåller texten är för liten för att texten ska få plats med alla marginaler och padding. vilket gör att det blir en scroll på både horizontal och vertikal.

2) Sidan kankse i det stora laget för att endast visa en bild. Känns som att när man vill göra som du gör, alltså visa endast 1 sida så ska hela sidan få plats. Den får inte plats på min bärbar (skärmupplösning 1440x900).

3) Vem är Jonas john?

4) Länkar till låtar. Jag skulle göra så att länkarna öppnas i nytt fönster alternativt en del av sidan.

5) Kontakt uppgifter till bandet för bokning, förfrågan osv bör absolut finnas. Endast mail adress / formulär fungerar fint.

6) i skrivande stund hittar jag meny knapparna. FLYTTA DOM! så dom syns tydligt längst upp i proportion till loggan/sidan

7) Ta bort alla "Coming Soon", "Under construction" och alla tomma sidor. Att klicka på en länk som ledar till en tom sida är sämre än att inte ha länken alls.

8) Hittar nu såklart "Contact" knappen ... stryk punkt 5.

9) Loggan skall vara klickbar så att man kommer till startsidan

10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malm�, Sweden" /> - Byt ut frågetecknet till rätt tecken

11) <STYLE> a {text-decoration:none} </STYLE> - Lägg detta i stylesheeten

Lycka till!

Så här ser det ut hos mig.

sweetwaterpirates_01.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar på min Netbook. upplösning 1024x600

kör Chrome 2.0.172.33 under Xp.

Det jag reagear på är att låtlänkarna innebär omedelbar nerladdning (vilket iof kan vara bra). Men som Polder var inne på, öppna gärna i nytt fönster och gärna med lite info om låtarna.

Så här ser sidan ut hos mig:

post-3286-1246867285_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt värkar funka för mig. Använder safari 4.

Men under skriver även på Polders lista.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag hjälper gärna till.

Kör Mac OS X och Firefox 3.0.11

Jag har några reflektioner:

1) Ramen som innehåller texten är för liten för att texten ska få plats med alla marginaler och padding. vilket gör att det blir en scroll på både horizontal och vertikal.

2) Sidan kankse i det stora laget för att endast visa en bild. Känns som att när man vill göra som du gör, alltså visa endast 1 sida så ska hela sidan få plats. Den får inte plats på min bärbar (skärmupplösning 1440x900).

3) Vem är Jonas john?

4) Länkar till låtar. Jag skulle göra så att länkarna öppnas i nytt fönster alternativt en del av sidan.

5) Kontakt uppgifter till bandet för bokning, förfrågan osv bör absolut finnas. Endast mail adress / formulär fungerar fint.

6) i skrivande stund hittar jag meny knapparna. FLYTTA DOM! så dom syns tydligt längst upp i proportion till loggan/sidan

7) Ta bort alla "Coming Soon", "Under construction" och alla tomma sidor. Att klicka på en länk som ledar till en tom sida är sämre än att inte ha länken alls.

8) Hittar nu såklart "Contact" knappen ... stryk punkt 5.

9) Loggan skall vara klickbar så att man kommer till startsidan

10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malm�, Sweden" /> - Byt ut frågetecknet till rätt tecken

11) <STYLE> a {text-decoration:none} </STYLE> - Lägg detta i stylesheeten

Lycka till!

Så här ser det ut hos mig.

sweetwaterpirates_01.png

Mycket bra inlägg, tar det genast till mig och styr upp lite, återkommer!

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malm�, Sweden" /> - Byt ut frågetecknet till rätt tecken

Frågetecknet är antaligen ett ö kodat i iso-8859-1 men presenterats som ett UTF-8 kodat tecken.

Jag hade satt mina 2 ören på att ändra

<meta http-equiv="content-type" content="application/xhtml+xml; charset=UTF-8" />

till

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

eftersom jag tror att dokumentet är kodat i iso-8859-1..

Förövrigt så får jag också horisontal och vertikal scroll bar på "home".

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Polder om marginaler, tomma sidor osv.

Och är det bara jag som tycker att kontrasten på frontbilden är lite sunkig? Man ser knappt era ansikten. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte göra en sida i stil med er myspace, gillar piraterna, loggan och färgerna.

Vill ni ha hjälp så stället jag upp, har lite tid över denna vecka så det kan jag fixa :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då har jag uppdaterat sidan lite efter era inlägg och kommentarer:

- Ny adress: http://sweetwaterpirates.studio.nu/

- Sidan mindre

- Mp3 öppnas nu i nytt fönster med text

- Menyn uppflyttad och förstorad

- Länk som inte är uppdaterad är borttagen

Att göra:

- Autostart på mp3

- Klickbar logga

Stort tack allla

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni borde ta några nya bandbilder. Man ser inte hur ni ser ut på den nuvarande bilden och den är rätt tråkig över huvud taget. Bilder är viktigare än man kan tro! Ni låter ju proffsigt så försöker se proffsiga ut också. Lägg hellre ner lite pengar på att anlita nån billig men duktig fotograf än att låta nån kompis som råkar ha kamera ta bilden. Jag vet en tjej i skåne som är riktigt duktig. Kolla in: http://josefinejonsson.carbonmade.com/

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni borde ta några nya bandbilder. Man ser inte hur ni ser ut på den nuvarande bilden och den är rätt tråkig över huvud taget. Bilder är viktigare än man kan tro! Ni låter ju proffsigt så försöker se proffsiga ut också. Lägg hellre ner lite pengar på att anlita nån billig men duktig fotograf än att låta nån kompis som råkar ha kamera ta bilden. Jag vet en tjej i skåne som är riktigt duktig. Kolla in: http://josefinejonsson.carbonmade.com/

Antar att du har rätt angående bandbilden, den var bara något jag slängde upp som hastigast. Tanken är att vi ska ta en ordentlig någon dag. Kanske ska välja en annan bild sålänge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar inget vidare i Chrome 2 med MP3 låtarna.. Du måste fixera sidstorleken. på nåt sätt.. Bifogar skärmbild så du ser vad som händer då jag klickar på en låtlänk.

post-3286-1247347599_thumb.png

Har nu tagit till mig av era tips och idéer angående färger, menyer och dylikt och såhär ser sidan ut nu: http://sweetwaterpirates.studio.nu
Link to comment
Dela på andra sajter

Polder din gamla hemsidesnickrare 😄

Hehe.. I know. Kunde ju inte låta bli och hjälpa till med lite tips och ideer.

Jag tycker att sidan har lyfts otroligt mycket efter dina förändringar! Som tidigare nämnt bör ni lägga in något bildgalleri, bildspel eller bloggliknande bild sida. Folk älskar att blippa mellan bilder för att få en bild (hihi) av bandet. Helst såklart livebilder.

Tänk i banor som arrangörer tänker:

1) Drar dom folk?

2) är dom underhållande = säljer i baren

3) låter dom hyfsade.

Motsvarar ni ovanstående kriterier får ni gigs. Men då måste ni kunna presentera det på sida också ...

Lycka till! Hör av er när ni är i östergötland så jag får höra er!

Ha det gott..

Och tommy: Vart fan är du nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...