Jump to content
Annons

Är det stor skillnad mellan Logic 5.5 och de nyare


Tophe

Recommended Posts

Jag kommer undervisa i Logic under nästa år.

Jag har bara använt Logic 5.5 på PC, men undervisningen kommer ske på MAC och jag antar att det är Logic 6 eller 7 som gäller där.

Har jag med mig mycket gratis från 5.5:an? Eftersom det är den senaste versionen

som finns till PC har jag ingen möjlighet att köra högre versioner hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag inte hur 5:an såg ut. Jag hoppade direkt från 4.7 till 6.0, men visst har du med dig mycket gratis. Gränssnittet är inte speciellt annorlunda. Environments, arrange, matrix editor och sånt är i stort sett likadant. Det har tillkommit massor av smarta småsaker, men det är under huven det mesta har förändrats.

Kan du 5:an bra så är du igång med 6:an eller 7:an på nolltid.

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Ja. Det finns en j-a skillnad på 5.5 och högre. Och det är att den inte längre finns för PC. 6.0 och högre finns bara för MAC. Tyvärr.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen gillar 5-serien bäst.

Delvis för att min version funkar klockrent utan buggar medans 6:an som finns i våran stora studio gillar att bugga rätt ofta 😉 mycket av det beror dock på det usla samarbetet mellan DiGi 002:an och Mac G5. Det blir felmeddelanden hela tiden ... man blir så less!

Men du har garanterat väldigt mycket gratis om du kan 5-serien bra och ska köra i 6:an eller 7:an

har bara provat 7:an lite snabbt och tycker allt är kalas förutom Enviroment. varför måste dom spejsa till den så jäkligt? diggar den stilrena designen bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...