Jump to content
Annons

vst triggar inte


Zmolker

Recommended Posts

Tjena!

jag har köpt ett begagnat medelitrumset 😄 (dd602) och kopplat via midi in & out till esi juli@ och cubase sx3. NĂ€r jag dĂ€refter kopplar upp midikanalen pĂ„ ett vstinstrument sĂ„ triggar det inte som det ska. ca var 10:e slag gĂ„r in i miditracken och ger utslag. Resten av slagen kommer bara upp pĂ„ den röda midimĂ€taren i transportpanelen.

Om jag kopplar setet till ez drummer sÄ triggas alla slag rÀtt, om Àn med fel ljudibland, men det gÄr ju att fixa med lite mapping, men med mÄnga andra pluggar fungerar det inte sÄ bra. Signalen kommer alltsÄ in i cubase, det Àr inte bara mitt trumset som Àr dÄligt, utan det Àr nÄt skrÀp i cubase som gör att inte alla slag hörs.

Jag har provat att koppla in en synt (yamaha S90) via bÄde usb och midi, dÀr fungerar allt som det ska. Varför gör det inte det med mina trummor?

SnÀlla, hjÀlp mig!

Tack pÄ förhand

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Njae hÀr Àr jag nog körd... Om det vore hÄrdvara som inbelivar lödkolv och andra trix kanske jag kunde hjÀlpa men.. HÀr lÄter det nog snarare som om det Àr sjÀlva VSTi pluggen som inte Àr kompatibel. Det funkar ju uppenbarligen med bÄde SY99an och EZ-drummer sÄ vi kan utgÄ frÄn att det inte Àr nÄt fel pÄ trumsetes MIDI-signal i alla fall..

PMa hegobald, han kan sÄnt hÀr och Àr snÀll & hjÀlpsam.
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om jag förstÄtt rÀtt sÄ ger mÀtaren utslag pÄ alla trumslag?

Men om man spelar in, sÄ Àr det bara ett fÄtal noter som "fastnar"?

Jag antar dÄ att detta Àr samma oavsett vilken plugg som Àr laddad (ocksÄ om ingen plugg Àr laddad)?

Om du vÀljer "List Edit" i Cubase, Àr det nÄn annan information Àn noter som spelas in?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag gör en miditrack, kopplar ljudkortets midiinport som in. En vsttrumma som ut. trycker pÄ record. Jag slÄr 20 slag pÄ trummornas virvel. Ett av dessa slag hörs i vstinstrumentet.

Jag spolar tillbaka och spelar upp inspelningen. Inspelningen innehÄller 20 smÄ midislag pÄ virveln. Alla dessa registreras och spelas upp av vstinstrumentet.

jag fattar inte hur det kan bli sÄhÀr :S

Tack för alla svar hittills. Hoppas att detta gav en lite klarare bild 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...