Dexter Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 (redigerat) TÀnkte bara dela med mig av en lÀnk till det fantastiska bygget av Amsterdam Masterings studio. Titta och njut. HÀr Àr lÀnken. /Dex. Redigerat 20 mars 2009 av Dexter
Skogholm Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 B&W högtalare TĂ€nk om man fick ha sĂ„nna i sinn studio đ
Emulator Postat 20 mars 2009 Postat 20 mars 2009 najs! och jag noterar att det sitter 8 st skylines i bakvĂ€ggen, 8st likadana alltsĂ„ đ
KillwithSkill Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Ja det var ett rejÀlt arbete! Riktigt snyggt. Men sen sumpar dom det med att kablar ligger pÄ golvet... ful miss!
Memphis Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 (redigerat) Nojs! đ Funderar pĂ„ en grej dĂ„ jag dĂ„ligt insatt i akustik-djungeln. Hur kommer det sig att de gör absorbenterna i trĂ€? DĂ„ studsar vĂ€l ljudet istĂ€llet för absorberas? Eller Ă€r det inte absorbenter kanske? Har inte tĂ€nkt att bli doktorand i akustik men blev lite nyfiken bara. đ Snyggt bygge iallfall. Redigerat 22 mars 2009 av Memphis
adrumdrum Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Nojs! đ Funderar pĂ„ en grej dĂ„ jag dĂ„ligt insatt i akustik-djungeln. Hur kommer det sig att de gör absorbenterna i trĂ€? DĂ„ studsar vĂ€l ljudet istĂ€llet för absorberas? Eller Ă€r det inte absorbenter kanske? Har inte tĂ€nkt att bli doktorand i akustik men blev lite nyfiken bara. đ Snyggt bygge iallfall. det Ă€r inte absorbenter, det Ă€r diffusorer s.k skyline diffusorer.
Florian le Sage Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 En vÀldig massa bilder pÄ bygget och bara 2-3 pÄ resultatet??? Helreflekterande vÀggparti bakom högtalarna??? Har jag missat nÄgot??? Annars ser det bra ut!!!
pme (oregistrerad) Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 najs! och jag noterar att det sitter 8 st skylines i bakvÀggen, 8st likadana alltsÄ Man undrar hur de tÀnker. En annan observation Àr att de Àr infÀllda, vilket gör att diffursons uppförande vid ljud som kommer in med lÄg vinkel inte blir speciellt spridande. Antingen vet de inte hur de fungerar, eller sÄ har de tÀnkt ett steg lÀgre...
cborg Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Man undrar hur de tĂ€nker. En annan observation Ă€r att de Ă€r infĂ€llda, vilket gör att diffursons uppförande vid ljud som kommer in med lĂ„g vinkelinte blir speciellt spridande. Antingen vet de inte hur de fungerar, eller sĂ„ har de tĂ€nkt ett steg lĂ€gre... Tydligen anvĂ€nds flera tekniker i ett för basfĂ€lla och diffusion. En kommentar (av flera) frĂ„n designern om diffusorerna hĂ€r. Har man högtalare för 200' sĂ„ vill det nog till att man bygger rĂ€tt .... đ Men Ă€r det nĂ„n som kĂ€nner igen stĂ€rkaren?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.