Jump to content
Annons

Mer info om Reason 3.


Johan Royen

Recommended Posts

Annons

En helvetes massa människor på feature suggestions-forumet på propellerheads hemsida. 🙂

Förstår hur du tänker, men jag väntar nog med att döma ut det innan jag har provat.

Om jag ska göra en optimistisk gissning tror jag att propellermössorna sitter och håller på en hel del grymt. Uppgraderingen till 2.5 var ju gratis och innehöll en h*elvetes massa sköna grejer, och då jag misstänker att de tänker ta betalt för 3.0 kan man bara anta att det är en ganska rejäl makeover.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Ser rätt coolt ut, troligen inte kan jag tro men kommer den supporta vst?

Självklart inte.

"Vst" är de landstingsanställdas val, för övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

four-band parametric and shelving EQ

Gött. Har velat ha bättre EQ länge. Visst tvåbandaren är bra men jag ville ha mer kontroll över ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var en frilansande PR-snubbe som var lite vag med tidsangivelserna, tydligen. Alltså är det vare sig Propellerheads eller SOS "fel". Tänk så det kan gå...

Nåja, sannolikt kommer Fladdermössorna att publicera mer info under nästa vecka, nu när katten kommit ut ur påsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
nattvaktaren (oregistrerad)
hört ett välldig skumt rykte om att det skall finnas VST stöd. Tvivlar starkt på den saken. om ingen annan har mer info om just den saken

Det är inte många som vet ännu, men stora betan innehåller just vst-stöd samt audioinspelning och midi out.

Bara jag och en kille till har fått den versionen, släpps nästa år.

edit: Men det får du inte sprida ut, inte officiellt ännu.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

helt underbart m,ed vst:) synd att man inte är en lyxig beta testare. Går det att få tag på beta vutan att vara utvald av propellerhead?

A nattvaktaren har skickat till mig i alla fall, men tror inte han skickar till vem som helst bara.

VST-stödet funkar skitbra och har high treshhold med sidechaining på expandern.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
ah.. jasså. kul o driva med lilla mig eller? Men visst vorre det nått med vst stöd:S (om det nu var det han drev om)

Inget illa menat, bara att detta diskuteras just nu i minst två trådar.

Om du bara slänger ut en fråga utan att läsa lite själv först så får du det svar du förtjänar. 😳

Allvar nu:

Reason har inget vst-stöd, och kommer antagligen aldrig att få.

Detsamma gäller audio och midi out.

Link to comment
Dela på andra sajter

yes... 'överlycklig* lyckats fåtag på en beta vesrion med 20min limit av 3an:D ska kika på det direkt när jag kommer hem! synd bara att man ej kan spara i den vesrionen jag fått tag på men ändå

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...