Jump to content
Annons

Stonerbox

Recommended Posts

Ska köpa en Wah!

Jag kör på Epiphone Firebird, Big muff, Marshall vs100 och kör Stonerrock. Jag söker en wah wah som kan matcha bra ihop med detta...

Kollade först på VOX VX V847A WAH men efter att ha lyssnat på en del tester så känns det som den är lite svag på om fånget, iaf när det är tillsammans med fuzz. Jag har även dräglat över Fulltone Clyde wah dock kostar den ju runt 3000kr, vilket är alldeles för mycket pengar för mig, än i alla fall...

Kolla videon och hör skillnaden: VOX VX V847A & Fulltone Clyde

Skulle ju vilja ha något i stil med Fulltone.

Har ni några bra tips?

/Stonerboxen

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Min kollega har en Vox 847 och även om jag aldrig testat det själv låter den väldigt bra när han spelar på den. Jag letar efter en likadan själv.

Jasså? Klart att den fungerar och har ett schysst ljud men om man jämför med Fulltone har den väldigt lite "botten" i sig. Min förstärkare basar på ganska bra p.g.a Big Muffen och då tror jag det behövs något med mera omfång, men jag kan ha fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du lägger ju wahwahn innan bigmuffen (eller vilken dist/od man nu använder) så muffen lär ju fortfarande kunna lägga sitt signum på tonen.

Ja visst kommer fuzzen höras! 🙂 men jag tycker ändå att den inte har den där fylliga tonen när jag lyssnat på tester.

Har lyssnat på Morley Power wah, där har vi grejer, gillar den mycket!

Låter nästan som Phaser ibland p.g.a den djupa tonen! 🙂

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en Snarling dog Whine-o wah beg. på nätet och den har en hel den inställnings möjligheter så som Fulltones dyraste wha har. Tycker den funkar galant men kan kanske var svår att hitta förutom att beställa via deras hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst kommer fuzzen höras! 😄 men jag tycker ändå att den inte har den där fylliga tonen när jag lyssnat på tester.

Har lyssnat på Morley Power wah, där har vi grejer, gillar den mycket!

Låter nästan som Phaser ibland p.g.a den djupa tonen! 😄

Japp den låter underbart... lite dyr bara. Men leta på thomann.de så blir det lite billigare. Om du gillar lite mera 70 tals ljud har de en som heter classic wah också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst kommer fuzzen höras! 😱 men jag tycker ändå att den inte har den där fylliga tonen när jag lyssnat på tester.

Har lyssnat på Morley Power wah, där har vi grejer, gillar den mycket!

Låter nästan som Phaser ibland p.g.a den djupa tonen! 😱

Japp den låter underbart... lite dyr bara. Men leta på thomann.de så blir det lite billigare. Om du gillar lite mera 70 tals ljud har de en som heter classic wah också..

Beställd.... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst kommer fuzzen höras! 😊 men jag tycker ändå att den inte har den där fylliga tonen när jag lyssnat på tester.

Har lyssnat på Morley Power wah, där har vi grejer, gillar den mycket!

Låter nästan som Phaser ibland p.g.a den djupa tonen! 😱

Japp den låter underbart... lite dyr bara. Men leta på thomann.de så blir det lite billigare. Om du gillar lite mera 70 tals ljud har de en som heter classic wah också..

Beställd.... 😄

Vilken beställde du? Skriv gärna en rad eller lägg upp en låt med den när du fått hem den! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde Morley Power Wah från Thomann, ska se om jag kan spela ihop något när den kommer.

Skål! 😛

Anledningen att jag frågade är egentligen att jag inte såg någon wha som heter så på Thomann... däremot fanns en som heter "MORLEY PWOV", är det den kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...