Jump to content
Annons

Klickgolv i studion


bakke

Recommended Posts

Jag håller på och renoverar ett rum som ska bli ny studio och ska strax börja måla väggarna, sedan återstår bara att lägga in nytt golv i rummet. Jag har planerat att lägga in klickgolv men har fått höra att det lätt blir statiskt.

Nu undrar jag om det kan påverka elektroniken i studion, kan det bli så statiskt så det stör datorer och andra prylar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag håller på och renoverar ett rum som ska bli ny studio och ska strax börja måla väggarna, sedan återstår bara att lägga in nytt golv i rummet. Jag har planerat att lägga in klickgolv men har fått höra att det lätt blir statiskt.

Nu undrar jag om det kan påverka elektroniken i studion, kan det bli så statiskt så det stör datorer och andra prylar?

Golvet i sig blir inte statiskt laddat utan det är du som går på det och ja det kan bli en liten "loppa" om du har gått en stund och sen tar på utrustning och laddar ur, men det behöver iofs. inte bli något problem, man går ju sällan runt och spelar in samtidigt...eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant...fast det gäller väl själva laminatet, och inte just klicket?

du får väl lägga under lite aluminiumfolie, och sedan knyta folien runt nån vattenledning eller så, så jordar du bort statistiken. Eller statisterna, eller hur det nu stavas 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på och renoverar ett rum som ska bli ny studio och ska strax börja måla väggarna, sedan återstår bara att lägga in nytt golv i rummet. Jag har planerat att lägga in klickgolv men har fått höra att det lätt blir statiskt.

Nu undrar jag om det kan påverka elektroniken i studion, kan det bli så statiskt så det stör datorer och andra prylar?

Golvet i sig blir inte statiskt laddat utan det är du som går på det och ja det kan bli en liten "loppa" om du har gått en stund och sen tar på utrustning och laddar ur, men det behöver iofs. inte bli något problem, man går ju sällan runt och spelar in samtidigt...eller?

Det är sant, man sitter oftast still när man spelar in och det mesta i min studio har plastchassi så det ska ju inte bli några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har klick golv och inte upplevt nått där, det är nog ingen nån fara.

Däremot så var skenorna till Ecophon taket(connect skenor) så statiskt att jag fick blålysande stötar av det. så pass att jag fick låv att kolla så inga elkablar låg mot, men det gjord det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag håller på och renoverar ett rum som ska bli ny studio och ska strax börja måla väggarna, sedan återstår bara att lägga in nytt golv i rummet. Jag har planerat att lägga in klickgolv men har fått höra att det lätt blir statiskt.

Nu undrar jag om det kan påverka elektroniken i studion, kan det bli så statiskt så det stör datorer och andra prylar?

Har du inget inbyggt klick i din DAW? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på och renoverar ett rum som ska bli ny studio och ska strax börja måla väggarna, sedan återstår bara att lägga in nytt golv i rummet. Jag har planerat att lägga in klickgolv men har fått höra att det lätt blir statiskt.

Nu undrar jag om det kan påverka elektroniken i studion, kan det bli så statiskt så det stör datorer och andra prylar?

Har du inget inbyggt klick i din DAW? 😛

Nej, jag tänkte låta golvet sköta det! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...