Jump to content
Annons

Vi har ett bra forum!


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hehe. Jag registrerade här för att lära mig saker och få hjälp med att få studion att funka men, ingen verkar veta vad som är problemet.

Så vad finns det mer att göra än att terrorisera nattvaktaren och posta inlägg utan någon egentlig substans?

Illa...synd att jag inte kan något om det där ;P...jag kan en del saker, men inte sånt...(om du är sjuk kan du fråga mej, är utbildad undersköterska) Är väl det jag e bra på, förutom sång typ ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvaktarn! Härlig tråd. Du ska helt klart ligga på listan, likaså Dumb Dan. Det är otroligt häligt att se hur forumet har utvecklats med alla medlemmar. Att vara bortrest en helg utan nättillgång blir tungt 🙂

Angående sökfunktionen: Vi är medvetna om att det är dåligt dokumenterat, men använd "AND" mellan sökorden så blir sökfunktionen genast tre snäpp vassare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanimej, ska bli sjuk oftare. Fast nu när jag känner efter e jag nog lite krasslig i halsen 🙂

Du kan nog mer än du tror. Jag tror mer än jag kan som nattvaktaren så passligt nog redan påpekat.

Och tro det gör man i kyrkan.

hm vanlig halsont som man brukar få i halsen då eller?

jaa jag brukar testa mig fram, antingen så funkar det, eller så funkar det inte..man måste göra sitt bästa..Om man inte testar sig fram kan man inte bli bra på nått.man måste våga ta chanser för att vinna 🙂

Edit:ändrade lite *hehe*

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

[edit] jag har definitvt inte ont PÅ halsen. snarare i den. För att ha ont på den får man känslan av att man måste ha hålt på med nått våldsamt eller? Ja, jag vet inte 🙂

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

haha...så du har stått och skrikit en del, varför inte använda en sån där du vet, som dem har på filmer.En sån där vad heter det(det gör att man hörs bättre)..aja du kanske förstår vad jag menar ;P...

hmm jag har nästan bara testat mej fram, men en del saker har juh gått åt skogen oxå..hmm då blir man inte så glaaad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående sökfunktionen: Vi är medvetna om att det är dåligt dokumenterat, men använd "AND" mellan sökorden så blir sökfunktionen genast tre snäpp vassare.

Men skriv då för bövelen ut det på söksidan så att folk som söker kan få reda på det!

"Enter a keyword or phrase to search by." som den nuvarande instruktionen lyder ger ju inte direkt ledtrådar om att man kan köra med boolean...

Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

[edit] jag har definitvt inte ont PÅ halsen. snarare i den. För att ha ont på den får man känslan av att man måste ha hålt på med nått våldsamt eller? Ja, jag vet inte 🙂

hmm ändrade det rätt nu, så nu kan du inte mobbas om det 🙂 ..våldsamt?hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

haha...så du har stått och skrikit en del, varför inte använda en sån där du vet, som dem har på filmer.En sån där vad heter det(det gör att man hörs bättre)..aja du kanske förstår vad jag menar ;P...

hmm jag har nästan bara testat mej fram, men en del saker har juh gått åt skogen oxå..hmm då blir man inte så glaaad 🙂

Komemr inte heller på vad det heter. Skulle ju kunna koppla upp en mick till förstärkaren kanske. Ska tänka på det nästa gång. Fast då kommer dom säklert kräva nåt litet live framträdande och det är inte exakt vad man vill hålla på med när man ska ha koll på huset och träffa folk 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

haha...så du har stått och skrikit en del, varför inte använda en sån där du vet, som dem har på filmer.En sån där vad heter det(det gör att man hörs bättre)..aja du kanske förstår vad jag menar ;P...

hmm jag har nästan bara testat mej fram, men en del saker har juh gått åt skogen oxå..hmm då blir man inte så glaaad 🙂

Komemr inte heller på vad det heter. Skulle ju kunna koppla upp en mick till förstärkaren kanske. Ska tänka på det nästa gång. Fast då kommer dom säklert kräva nåt litet live framträdande och det är inte exakt vad man vill hålla på med när man ska ha koll på huset och träffa folk 🙂

joo det kan noog bli treevligt...skulle jag vilja see..känns som om vårat snack är lite off topic?

Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

[edit] jag har definitvt inte ont PÅ halsen. snarare i den. För att ha ont på den får man känslan av att man måste ha hålt på med nått våldsamt eller? Ja, jag vet inte 🙂

hmm ändrade det rätt nu, så nu kan du inte mobbas om det 🙂 ..våldsamt?hahaha

jo det lät underligt. Jag satt faktiskt och funderade ett tag på om du hade stavat fel eller om det var mina bristfälliga sjukdomskunskaper som fick mig att rycka till.

Funderade till och med om du menade cancer eller nåt sånt. jag menar, det kan man väll få PÅ halsen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det har nog med att göra att det var en lite hård helg. Hade fest här hemma och det kom en hel del folk så jag fick skrika en del.

Ao, testa sig fram är vad jag alltid gjort med. Fast har märkt att i just ämnet hemmastudio är det rätt bra att veta saker först.¨då hade jag sluppit en del problem. :/

[edit] jag har definitvt inte ont PÅ halsen. snarare i den. För att ha ont på den får man känslan av att man måste ha hålt på med nått våldsamt eller? Ja, jag vet inte 🙂

hmm ändrade det rätt nu, så nu kan du inte mobbas om det 🙂 ..våldsamt?hahaha

jo det lät underligt. Jag satt faktiskt och funderade ett tag på om du hade stavat fel eller om det var mina bristfälliga sjukdomskunskaper som fick mig att rycka till.

Funderade till och med om du menade cancer eller nåt sånt. jag menar, det kan man väll få PÅ halsen? 🙂

haha, jaa det var stavfeel =)...vi kanske ska snacka på off topic istället..är kanske lite bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tråd! Det är ju nästan som man tror att du börjar bli lite blödig Nattis 🙁

Men som andra har sagt så finns det fler som absolut borde ligga med i listan, Nattvaktaren, du är en av dem.

Jokron? Nybörjare? Skoja inte nu, du är väldigt talangfull och har en drivkraft de flesta drömmer om.

Jag trivs som grisen i stekpannan här på forumet måste jag säga. Om jag inte är ute och cyklar så har ingen ännu nämnt Björn. Så därför passar jag på!

Tack Björn! Inspirerande att se hur du både lyckas leda sveriges största tidning och sveriges största musikerforum samtidigt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig tråd Nattis.

Nu är jag nog inte en av dom mest aktiva postarna här men i alla fall så kan det börja komma frågor från mig enär som jag nu har råd med ordentlig hådvara. 😎

I alla fall ett enormt tack till Björn och kompani för denna fantastiska blaska och detta underbara forum!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skulle skaffa sig ett jobb?

kom bara å tänka på det. Tror det har att göra med det där att "ha råd".

Jomen. Fick fast arbete för ett par veckor sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående sökfunktionen: Vi är medvetna om att det är dåligt dokumenterat, men använd "AND" mellan sökorden så blir sökfunktionen genast tre snäpp vassare.

Ahhhh.. Strålande.. Det var just det jag letade efter.. någon form av "AND"-begränsning motsvarande (Trodde av någon skum anledning att om inte "+" fungerade så skulle inte heller AND eller annat funka.. Men tji fick jag.. helt klart)

Förrsten hade ju vart nice om man kunde lägga upp en liten tråd där på söksidan som hänvisade till lite "tips - hur använda sökmotorn" eller nå´t.. Då hade man kanske undvikit många dubblettinlägg..

Link to comment
Dela på andra sajter

L.C för fan, fråga om dom behöver nån som är rätt värdelös på allt utom att ta betalt?

[edit] förr i tiden skulle jag ha sagt att jag var rätt bra på musik men Nattvaktaren har fått mig att förstå hur usel jag är så...

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för omnämnandet Nattis.. Det är alltid kul med positiv respons på sånt man gör.

Jag tycker också att du borde ligga på den där listan tillsammans med DumbDan, Reason, Calle B m.fl.. för att faktiskt lyckas med bedriften att göra riktigt bra musik ..vilket egentligen är det svåraste.. utan den kunskapen spelar ju inte det tekniska så stor roll..

Och det är väl lite ge o ta.. jag hade nog inte orkat eller haft lust att hänga här så mycket som man gör om det inte varit för att man själv lär sig saker... sen har vi som Hamma säger..humorsidan av forumet.. man får sig ett skratt väldigt ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe..

Det intressantase här är väl Nattis själv... 😉

När han kom in första gångerna på forumet så höll han på att bli kickad av lite olika anledningar, nu har han gått och blivit mysfarbror! Trevligt! 🙂

EDIT: Lefvats

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe..

Det intressantase här är väl Nattis själv... 😉

När han kom in första gångerna på forumet så höll han på att bli kickad av lite olika anledningar, nu har han gått och blivit mysfarbror! Trevligt! 🙂

EDIT: Lefvats

Mysfarbror?...knappast

Detta är nog snarare en snabb släng av feber eller nåt, han blir nog lika bitsk som vanligt när han kryat på sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh!

Skulle vara intressant att alla ni som anser er vara duktiga på någonting inom

detta forumet - självfallet avses musik och allt det som innebär musik - komma

fram och våga slå sig på bröstet och säga vad det är ni är specifikt bra på /

kunniga i, tack.

Skulle bli så mycket lättare att söka även på person/er när man söker efter ett visst

ämne ex ljudkort, då kan man gradera lite mer och lägga ett större vikt på

proffsens uttalande än amatörens, fast till suvende och sist är det självfallet upp

till läsaren/frågaren att själv bedöma relevansen och lita på sitt egna omdöme

och testa/lyssna (om möjligt i en musikbutik eller vad det nu skulle gälla)... själv.

Vi köper ju trots allt tidningen Studio och läser olika resensioner av diverse

verktyg/program etc om musik!!! När ex Majken skrev om Cubase System 4

så kanske det nu har tillkommit fler användare (amatörer, medium & proffs)

som har liknande eller annorlundare åsikter om just ex detta produkt. Majken

själv har påpekat nu på senare tid fler nackdelar med detta Sytem 4, såsom

att hårdvarulåset sitter i ljudkortet (har han redan påpekat tidigare) men om

man vill uppgadera till ett bättre ljudkort måste System 4 sitta kvar om

man vill fortsätta att använda Cubase SL 2:an - vilket är en mycket viktig detalj.

😛

OK, jag är ännu inte bra på någonting (inom musik - måste förtydliga detta 😉 ),

men det finns säkert andra här som är duktiga.

Ja, ni andra som har hållit på ett tag (fast det är ju ingen garanti att du/ni är duktig

för det 🙂) skriv upp er här - kvalité efterfrågas av mig. Shoot!

Några fler kandidater till denna tråd? Skriv upp dig och ange då vad det du är

speciellt duktig på. Gärna också musikstil/smak.

Jag är nästan en allätare - försöker lyssna på allt som har mer eller mindre

harmoni i musiken. (Mest klasssikt, opera, operett, pop, dance, techno, rock,

hårdrock... och lite till)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hehe..

Det intressantase här är väl Nattis själv... 😱

När han kom in första gångerna på forumet så höll han på att bli kickad av lite olika anledningar, nu har han gått och blivit mysfarbror! Trevligt! 🙂

EDIT: Lefvats

Mysfarbror?...knappast

Detta är nog snarare en snabb släng av feber eller nåt, han blir nog lika bitsk som vanligt när han kryat på sig.

Eller vad säger Hacke?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...