Jump to content
Annons

Vi har ett bra forum!


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

Ibland får man intryck av att Studioforumet på något sätt är mindre avancerat än andra liknande mötesplatser på internet som behandlar ungefär samma saker.

Så är det inte!

Visst tillkommer det ständigt nya medlemmar som ställer samma smått irriterande nybörjarfrågor (utan att använda sökfunktionen förstås...), kanske fler här än på andra ställen, men den stomme av flitiga postare som verkar här är svårslagen:

Demoniqus - Mixning- och ljudbildskung, alla tips från Demonen är användbara.

Hacke - Datorkunskaper utöver det vanliga.

Brojd - Snabb med att hjälpa PT-blåbär.

Trombonisten - Pedagogisk och hjälpsam. Kunnig dessutom.

Android - Kan allt om hårda syntar.

Claes - Duktig på att hjälpa noobs - superduktig på det mesta.

Electroaudio - PA-proffs.

dbd - Hårdvarukunskaper på hög nivå.

Neko - Gör sina egna VSTis. Bara en sån sak.

Majken - En verklig tillgång, cubase-expert.

MusicGene - Tekniskt kompetent. Snabb med att svara.

Danny Cort - Kan allt om rap. Vet massor om branschen dessutom.

Rapid Wanker - Alltid nyttiga inlägg om hårda grejer.

Fridh - Reasonproffs.

joachime - Inspelningstekniskt kunnig - kolla klistrade tråden om truminspelning!

Det finns naturligtvis fler på forumet som bidrar med nyttig kunskap, men de ovanstående tycker jag förtjänar ett särskilt omnämnande, som påminnelse om att vi faktiskt är kunniga - och minst lika avancerade som andra forum!

Dessutom:

Enligt denna gallup har nästan hälften av (de aktiva) medlemmarna släppt skivor.

Vi har medlemmar som legat på hitlistorna, medlemmar som spelats av internationella DJs, medlemmar som driver professionella mastringsstudios.

Vi har Jocke Boberg, Carl_B och Carl-Isidor Sundebäck som medlemmar!

Skål!

edit: Givetvis finns det massor av forumfolk som bidrar med intressanta inlägg i andra ämnen, syftet med denna tråd är främst att peka på all den (främst tekniska) kompetens som faktiskt finns här.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Claes - Duktig på att hjälpa noobs - superduktig på det mesta.

Jag bugar mig i stoftet och tackar för sådant beröm - men brer du inte på lite i mesta laget...? 😉 "Superduktig på det mesta" är väl inte riktigt så jag ser på mig själv - men visst försöker man alltid dra sitt lilla strå till stacken. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för omnämnandet Nattvaktaren, och jag stödjer dig i din nominering av de andra. Håller helt och klart med om att vi har ett bra forum där man kan få bra hjälp och konstruktiv kritik. Men du har missat en person på listan. Dig själv. Du är nog en av dem som framförallt bidragit till att forumet inte har blivit en goshörna för inbördes beundran. Dessutom är du intresserad av att forumet skall hållas på en bra nivå. Tänker då bland annat på den här tråden.

EDIT: från klump till goshörna

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Claes - Duktig på att hjälpa noobs - superduktig på det mesta.

Jag bugar mig i stoftet och tackar för sådant beröm - men brer du inte på lite i mesta laget...? 🙂 "Superduktig på det mesta" är väl inte riktigt så jag ser på mig själv - men visst försöker man alltid dra sitt lilla strå till stacken. 😎

Claes, face it, du är vass 🙂

Tackar också för berömmet nattis! Och som sagt, du glömde dig själv på listan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, varför ska alla sitta här och vara så jävla positiva för?

Forumet betsår ju av 20 folk som postar regelbundet 500 som påstade en gång 500 som registrerade sig för sakens skull och 500 som har glömt bort lösenordet.

Och för övrigt förhåller jag mig skeptiskt till att forumet överhuvudtaget existerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Äh, varför ska alla sitta här och vara så jävla positiva för?

Därför att här finns det jävligt kunnigt folk som kravlöst ställer upp på att hjälpa andra. Det är jag tacksam för.

EDIT: lite trevligare

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Äh, varför ska alla sitta här och vara så jävla positiva för?

Som jag skrev så talas det ibland om detta forum som ett gäng okvalificerade amatörer. Jag ville visa att det inte stämmer (att det dock tycks stämma in ganska på dig är en helt annan sak); tvärtom finns här gott om duktiga och kunniga människor.

Och för övrigt förhåller jag mig skeptiskt till att forumet överhuvudtaget existerar.

För min del gör det inget alls om du avslutar din existens på forumet.

Förresten: Se upp med att kombinera stöddighet med oförmåga, brukar aldrig bli bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har egentligen Forum-Time-Out både från detta forum och från VST-forum ( http://vstforum.clubcubase.net/ ) men var inne och ... just det, sökte lite svar på mina frågor...och jag använder dessa båda forum betydligt flitigare än manualer, helpfunktioner och nät-sök när jag har några frågor. Som nybörjare är det helt suveränt, speciellt när man lärt sig att använda sökfunktionen. 😉

Håller helt med, massor av bra kompetens 😎

Keep up the good work!

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, varför ska alla sitta här och vara så jävla positiva för?

Som jag skrev så talas det ibland om detta forum som ett gäng okvalificerade amatörer. Jag ville visa att det inte stämmer (att det dock tycks stämma in ganska på dig är en helt annan sak); tvärtom finns här gott om duktiga och kunniga människor.

Och för övrigt förhåller jag mig skeptiskt till att forumet överhuvudtaget existerar.

För min del gör det inget alls om du avslutar din existens på forumet.

Förresten: Se upp med att kombinera stöddighet med oförmåga, brukar aldrig bli bra.

[edit] stryker allt alltså. Ironi och sånt är ju bortkastat här.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet är helt klart en stor tillgång om man är ute efter att få snabb hjälp.. Manualer kan vara riktigt tunga att hitta vad man söker i.. Då är den praktiska kunskapen som många HÄR inne besitter och gärna delar med sig av, en säker källa till en smidig lösning på problemet.... Så tack till alla suveräna råd jag fått under den knappa månad jag varit aktiv sista tiden...

VAD som dock INTE fungerar riktigt bra här inne (och på de flesta andra forum där ute på internätet) är sökfunktionen som är hopplös.. Hade man haft en rad där man kunde skriva "halva" ord och använda "+" (Vilket man väl inte kan.. eller? 😉 ) Så hade sökfunktionen varit användbar.. Att söka "sista 30 dgr" eller 2 mån tillbaka.. Vad är det för mening med det? Finns svaret ett år tillbaka, arför skall man inte hitta det utan att behöva klicka i en massa olika sök-former.. Borde vara inställd på att hitta ALLA inlägg från början, för att sen då kanske gå att ställa in så att man bara hittar de som kommit in de sista 3 månaderna om man så ville.. Någon mer som håller med mig?

En motor liknande den man använder i google exempelvis SÖK: +"pro tools" +crossfade .....

Och att sedan texten gicks igenom i alla de inlägg som postats oxå.. vad mkt enklare det hade blivit då... Och mkt mindre irritation över att man inte använt sökfunktionen när ett nytt inlägg postats... Hoppas att detta är något som kommer att uppnås i framtiden....

Nu märkte jag att vikten inte lades på det positiva som meddelandet var avsett för.. kanske man inte skulle posta hela detta här... men det gör jag ändå..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer mig på kö i hyllningskören (jag kör en enkel baryton då... 😲 ).

Gissar att jag lärt mig mer om studio & ljud i största allmänhet genom att häcka här på forumet det senaste året, än jag gjort under hela livet fram tills att jag reggade mig. Och inte nog med det, många av "Allmänt" och "Off topic"-diskussionerna har inte bara varit kul utan också vinklat ett femtital nutids-snackisar i 360 graders vinkel, så förutom ett gott garv har åtminstone jag fått ett breddat perspektiv och varit jäkligt välpreppad när samma topics kommer upp ute på krogen. Tack för det oxå.....!

Men som sagt, grunden är ju tekniken och jag känner mig hedrad av att vistas på samma sajt som tungviktarna i Nattvaktar'ns intro här.

Hamma tar av sig hatten! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Kul & smart inlägg, Nattis.

Tack för the shoutout.

Men förtjänar inte Dumb Dan en plats som Reasonkungen & ett house- & lyssninsgeni? Vad jag vet har han hjälpt många tillrätta.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
även om jag inte kan så mkt som alla andra här så försöker jag lära mej nått...Bra att ta lärdom av dem som redan kan.. =)

Midori - Nån måste ju vara snyggast också.

Link to comment
Dela på andra sajter

även om jag inte kan så mkt som alla andra här så försöker jag lära mej nått...Bra att ta lärdom av dem som redan kan.. =)

Midori - Nån måste ju vara snyggast också.

sant 😲

www.lunarstorm.se?

Sorry danny men den va rätt bokad 🙂

[edit] Vad sägs om att vi alla skapar nya konton där och bara myzpyzer 😑

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Lunarstorm är ju odiskutabelt mest fjortis. 🙂

Fast PA kommer ju ikapp rätt snabbt.

Plötsligt förstår jag hur du kunnat posta inte mindre än 112 inlägg på bara en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast inte hälften så mycket som jag. Uptäckte just en... hmm

titta bara 🙂

Ajj.. jaja.. jag har minst liv.

kan bara säga att studion e paj till mitt försvar.

Jag kan bara se bra ut och sjunga på mitt egna lilla vis...Ah du hade juh ganska så måånga inlägg jaa 🙂..jag med ;P...Men jag hoppas att jag ska kunna lära mej en massa på detta forumet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Jag registrerade här för att lära mig saker och få hjälp med att få studion att funka men, ingen verkar veta vad som är problemet.

Så vad finns det mer att göra än att terrorisera nattvaktaren och posta inlägg utan någon egentlig substans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...