Jump to content
Annons

Trådlöst system genom Boss pedalbord.


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Hej, hej, jag har ett T-bone trådlöst system till min gitarr där mottagaren går på 12 volt. Jag har också ett BOSS BCB-60 pedalbord som ger 9 volt.

Frågan är, vad händer om jag försöker köra mottagaren (som egentligen ska ha 12 volt) genom pedalbordets 9 volt? Funkar det inte? Förstör jag något? Newbie fråga, jag vet, men vad fan 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, hej, jag har ett T-bone trådlöst system till min gitarr där mottagaren går på 12 volt. Jag har också ett BOSS BCB-60 pedalbord som ger 9 volt.

Frågan är, vad händer om jag försöker köra mottagaren (som egentligen ska ha 12 volt) genom pedalbordets 9 volt? Funkar det inte? Förstör jag något? Newbie fråga, jag vet, men vad fan 😉

Du pajar nog inget, men ljudet blir säkert sämre. Gör i ordning en snygg tvåvägsuttag-skarvsladd där du har bägge adaptrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Blir det sämre ljud alltså? Jag har redan gjort en skarvsladd men jag är inte helt nöjd, den lösningen är för klumpig. Jag vill helst ha så lite kablar som möjligt.. hatar de små rackarna 😉

Jag är ju inte säker... Men troligtvis. Det är ett skit med 12 volt. Jag har en TC Nova delay pedal som ska ha 12 volt, jag testade att köra den med 9 volt för att slippa ha två adaptrar, allt annat är nio volt. Men det funkade inte alls. Nu har jag ställt delayet åt sidan, jag avskyr också en mass sladdar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...