anarkisten1 (oregistrerad) Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Finns det nÄn lÄt som har blivit uttjatad genom Ären sÄ Àr det Stairway to Heaven, det Àr nÀstan Sweet Home Alabama varning i lika stor utstrÀckning som pÄ det mesta i stil med Staus Q och Clapton etc etc. Jag trodde aldrig jag skulle kunna njuta av den igen men sÄ kör dom en koncert med Dolly pÄ TV. Man kan sÀga vad man vill men oavsett allt sÄ Àr hon en av moderna tiders absolut bÀsta populÀrmusik sÄngerska alla kategorier, kanske den bÀsta nÄnsin. Bandet ska vi inte prata om helt suverÀna helt enkelt, jag Àr mer Ät hÄllet alternative sedan mÄnga Är tillbaka men ett bluegrassband som obehindrat lirar det mesta det impar lite faktiskt. SlÀng pÄ dom vad som helst Dolly och grabbarna fixar tydligen lÀget.
slejnard Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Attans det missade jag. Repris? Kanal? Ja Dolly P Àr bra som tusan...o ingen dÄlig lÄtskrivare heller..
Guitar Nilsson Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 (redigerat) Attans det missade jag. Repris? Kanal? Ja Dolly P Àr bra som tusan...o ingen dÄlig lÄtskrivare heller.. De dÀr muskerna Àr vÀrldens skickligaste. Har ni sett nÀr Dolly ensam pÄ scenen sjungeroch spelar banjo klockrent med naglar som Àr typ, ja, enorma. Vilken kvinna. Kom man i nÀrheten dÀr fick man vÀl hjÀrtattack. Jag tycker att hon sjunger typ bÀst av alla. Det finns en skiva som heter "Trio" med Emmylou Harris, Linda Ronstadt, och Dolly Parton, spelades in analogt frÄn början, mestadels akustiska instrument, vÀrsta supermusikerna spelar. Skaffa den hÀr om ni inte redan har den. http://www.amazon.com/Trio-Dolly-Parton/dp/B000002LAC HÀr hittade jag en av lÄtarna frÄn skivan, fast en annan version. Hur fan kan man spela steel guitar sÄ dÀr? http://www.youtube.com/watch?v=vKCmFzgaf0E HÀr Àr det samma musiker som pÄ skivan. Kolla gitarrsolot i mitten, dra Ät skogen! Hittade en till jag aldrig sett förut, Jerry Lee, min favoritdÄre Àr med... http://www.youtube.com/watch?v=cWW5h6zkpIE...feature=related Redigerat 31 december 2008 av Guitar Nilsson
Gain Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Attans det missade jag. Repris? Kanal? Ja Dolly P Àr bra som tusan...o ingen dÄlig lÄtskrivare heller.. MÄste ha varit en repris..? Det var en konsert tidigare i Är pÄ SVT.. och den versionen pÄ lÄten gÄr definitivt in pÄ - jag skulle kunna sÀga - allas topplista. Helt grymt och jag Àr ingen Dollyfan.
Hellpig Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Kan ju tillÀggas att Mr Page sjÀlv sagt att Dolly P's version av Stairway to Heaven Àr hans favorit. SjÀlv tycker jag inte att den Àr sÀrskilt bra men det beror nog snarast pÄ att jag har rÀtt svÄrt för hennes röst överlag. SÄ kan det gÄ.
Gain Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Kan ju tillÀggas att Mr Page sjÀlv sagt att Dolly P's version av Stairway to Heaven Àr hans favorit. SjÀlv tycker jag inte att den Àr sÀrskilt bra men det beror nog snarast pÄ att jag har rÀtt svÄrt för hennes röst överlag. SÄ kan det gÄ. Versioner jag tidigare hört..samma som du mÄnne..har inte kommit upp i klass med just det dÀr livegiget.
lavrell Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 NÀe jag rÄkade zappa förbi det giget och helvete va bra det va! Sen sopar hon ju banan med Whitney Houston om man rÀknar emotionellt engagemang i I will always love you, mÄnga som inte vet att Dolly Parton sjöng den frÄn början. Och musikerna ska vi inte ens snacka om, snacka om att stÀlla ett skÄp pÄ hur tajt akustisk musik ska liras. God damn it som dom sÀger dÀr över!
TUFFTUFFTUFF Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Jolene Ă€r enligt mig en av vĂ€rldens bĂ€sta lĂ„tar. Det sĂ€ndes en TV-konsert med henne hĂ€r i Norge igĂ„r och hon tillĂ€gnade den till tvĂ„ drag-queens som hade önskat den och Ă€ndrade texten till typ "but you donÂŽt know what he means to me, drag-queen" đ
Vallhagen Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Inte mycket annat Àn att hÄlla med:) Dolly Àr fantastisk. Jag sÄg ett par lÄtar igÄr, men orkade inte hela konserten. Asbra!
KillwithSkill Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Var det SVT som visade det alltsÄ? Repris frÄn tidigare i Är? Kommer det att gÄ i repris igen? Var det ett Bluegrassband eller ett "standard-komp-band" ?
lavrell Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Var det SVT som visade det alltsÄ? Repris frÄn tidigare i Är? Kommer det att gÄ i repris igen?Var det ett Bluegrassband eller ett "standard-komp-band" ? GÄr i repris den 10:e januari, det kommer iaf inte jag missa för jag sÄg ju inte hela igÄr.
d00rkey Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Tror nog att jag ska slÀnga ett öga pÄ reprisen jag ocksÄ. Jag Àr inget Dolly Parton-fan, över huvud icke, men bra musik (oavsett artist) och schyssta gig uppskattas alltid! SÄ jag mÄste ju kolla.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Var det SVT som visade det alltsÄ? Repris frÄn tidigare i Är? Kommer det att gÄ i repris igen?Var det ett Bluegrassband eller ett "standard-komp-band" ? Förmodligen ett kompband men inte standard om man sÀger sÄ. Dom lirar förmodligen det mesta oavsett gengre om dom vill.
KillwithSkill Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Vill pĂ„minna att det gĂ„r NU pĂ„ svt2! Och jĂ€vlar i helvete vad det liras! As-musiker! đ± Svinbra verkligen!
KillwithSkill Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 (redigerat) JodÄ, visst fan var det hÀr bra. Men ju mer spelningen gick sÄ började jag tycka lite mindre bra men trotts allt fortfarande svinbra. För det första sÄ Àr det lite synd att om man nu ska köra bluegrass sÄ sumpa trummorna. Men det Àr en smaksak. Om det nu ska vara trummor sÄ vill jag se fullt blÄs med telecaster och mer lapsteels. Sen nÀr dom kör stairway o heaven sÄ reagerade jag direkt. En del ligger pÄ backtrack! Sen nÀr dom körde nÄn irlÀnsk lÄt med en flöjt sÄ sticker den fram helt oproximitydÀmpat. Ja dÄ liras den frÄn en keyboard. Och det Àr vÀl iofs inget mÀrkvÀrdig. Band idag kör mycket pÄ backtrack. Men att Dolly gjorde det... fy skÀms! Annars sÄ var det riktigt bra! Redigerat 10 januari 2009 av KillwithSkill
Hellecaster Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 mĂ„nga som inte vet att Dolly Parton sjöng den frĂ„n början Inte bara sjöng den utan skrev den ocksĂ„! Kul att fler börjar lyssna pĂ„ country đČ Dolly Ă€r en sĂ€llsynt begĂ„vning bĂ„de nĂ€r det gĂ€ller lĂ„tskriveri och att lira bĂ„de gitarr och banjo. Det finns fler kvinnor som kan i den branshen. Kolla den hĂ€r bruden pĂ„ steel: Blue bonnet blues Jag kan inte lĂ„ta bli att bjussa pĂ„ nĂ„gra country höjdare för dom som gillar "Lir" i den högre skolan. New Nashville cats lirar "Pick it apart" För er som inte kĂ€nner igen "gubbarna" sĂ„ kan jag sĂ€ga att i bĂ„da fallen sĂ„ Ă€r det dom som lirat pĂ„ nĂ€stan alla country plattor som kommit ut i Nashville dom senaste 15 Ă„ren. /Magnus
Claes Holmerup Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Jag gillar inte Dolly Partons röst riktigt och Ă€r inte alls glad för country&western, sĂ„ jag har aldrig kunnat lyssna pĂ„ henne pĂ„ allvar, utan hennes "I will always love you" gillar jag faktiskt bĂ€ttre med Whitney Houston. Det finns dĂ€remot nog ingen som kan pĂ„stĂ„ annat Ă€n att Dolly Ă€r vĂ€ldigt duktig bĂ„de som sĂ„ngerska och som lĂ„tskrivare. đ En lĂ„t finns det faktiskt som har fĂ„tt mig att verkligen uppskatta henne - och det Ă€r en duett med James Ingram, som heter "The day I fall in love". Underbar lĂ„t, som vanligt en jĂ€ttebĂ€st James Ingram - och en faktiskt chockerande bra Dolly, utan det vanliga överdrivna countryköret som jag ogillar. đhttp://se.youtube.com/watch?v=MlD4KI7ulrA đ
slejnard Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Shit!!! Jag som hade siktat in mig pĂ„ reprisen men nÀÀÀÀÀ, kanske hĂ„ller pĂ„ att bli senil. Blev bjuden pĂ„ vĂ„fflor av kĂ€re mor idag, mĂ€tt Ă„ belĂ„ten slog jag igĂ„ng tvn och dĂ„ spelades sista lĂ„ten. đ
KillwithSkill Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Shit!!! Jag som hade siktat in mig pĂ„ reprisen men nÀÀÀÀÀ, kanske hĂ„ller pĂ„ att bli senil. Blev bjuden pĂ„ vĂ„fflor av kĂ€re mor idag, mĂ€tt Ă„ belĂ„ten slog jag igĂ„ng tvn och dĂ„ spelades sista lĂ„ten. đ Du det var nĂ€ra för en annan oxĂ„! Hade luren pĂ„ tyst, den anvĂ€nder jag som pĂ„minnelsemaskin och den skrek ju som fasen utan att jag hörde det. Sen sĂ„ slog det mig att jag hade luren pĂ„ tyst. Tar upp luren och jodĂ„, visst blinkade displayen. Sprang till TV och satte pĂ„. Höll pĂ„ att missa det! Men det var rikigt bra förutom en del saker. SĂ„ JA du missade nĂ„t!
slejnard Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Shit!!! Jag som hade siktat in mig pĂ„ reprisen men nÀÀÀÀÀ, kanske hĂ„ller pĂ„ att bli senil. Blev bjuden pĂ„ vĂ„fflor av kĂ€re mor idag, mĂ€tt Ă„ belĂ„ten slog jag igĂ„ng tvn och dĂ„ spelades sista lĂ„ten. đ Du det var nĂ€ra för en annan oxĂ„! Hade luren pĂ„ tyst, den anvĂ€nder jag som pĂ„minnelsemaskin och den skrek ju som fasen utan att jag hörde det. Sen sĂ„ slog det mig att jag hade luren pĂ„ tyst. Tar upp luren och jodĂ„, visst blinkade displayen. Sprang till TV och satte pĂ„. Höll pĂ„ att missa det! Men det var rikigt bra förutom en del saker. SĂ„ JA du missade nĂ„t! Hmm...inte blir man tröstad heller. đ Det lilla jag sĂ„g pĂ„ slutet var ju suverĂ€nt. Du var iaf smart som stĂ€llde pĂ„minnelse.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Lite kasst ljud pÄ den första men....
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 och den andra har bra ljud menar du? đ
kajan Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Hon Ă€r fantastisk, hon har vĂ€l skrivit typ 3000 lĂ„tar sĂ„ om ni kör en cover sĂ„ Ă€r det sĂ€kert hennes lĂ„t đ
Guitar Nilsson Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Lite kasst ljud pÄ den första men.... Varför blir det sÄnt sopljud pÄ youtube ibland, och ibland Àr det riktigt hyfsat stereoljud?
Peter Roos Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Ja, hon Ă€r grym! đ Kolla Ă€ven in Bonnie Raitt - en riktigt mĂ„ngfacetterad musiker och sĂ„ngerska. Sjukt bra band ocksĂ„!
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 och den andra har bra ljud menar du? đ Det duger Ă„t dig.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Lite kasst ljud pÄ den första men.... Varför blir det sÄnt sopljud pÄ youtube ibland, och ibland Àr det riktigt hyfsat stereoljud? Det beror nog pÄ att folk lÀgger upp mono+ att det förmodligen Àr lite si och sÄ med kvalitén frÄn början. Skriver du &fmt=18 sist i adressraden sÄ fÄr du i alla fall högsta kvalité som just den lÄten kan erbjuda.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.