Jump to content
Annons

Ok då har man bidragit med en basshunter låt lyssna..


TripMan

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Ja det är inte svårt få negativ kritik på det här forumet. ☺️ Mycket svårare få bra sådan. Men nej säger jag, nej, nej, nej inte en till sådan här låt. 😄 Ställer mig frågan VARFÖR? Varför tror man det behövs mer av såna här låtar?

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre en massa basshunter-covers än alla jävla metal-låtar som folk spyr ut. Jaaa, ni kan spela gitarr (inte alltid dock), ja ni är tuffa, men det suuuuuger. Hajja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är inte svårt få negativ kritik på det här forumet. 😄 Mycket svårare få bra sådan. Men nej säger jag, nej, nej, nej inte en till sådan här låt. 😄 Ställer mig frågan VARFÖR? Varför tror man det behövs mer av såna här låtar?

Det är just därför jag tänkte göra en fjortis låt typ basshunter tycker inte om den musiken den suger verkligen men kul att göra det finns minst 100 musiker som jag tycker mer om.

Men här på forumet är det tydligen fjortis musik med FL Studio som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just därför jag tänkte göra en fjortis låt typ basshunter tycker inte om den musiken den suger verkligen men kul att göra det finns minst 100 musiker som jag tycker mer om.

Men här på forumet är det tydligen fjortis musik med FL Studio som gäller.

Du verkar varken trivas med musiken eller sällskapet här på forumet. Så... vad gör du här?

Mitt tips: Börja göra musik du bryr dig om! Du har roligare och antagligen kommer människor runt omkring dig tycka att det låter bättre och intressantare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten låter inte alls som nåt BH skulle spy ur sig, visst har jag tröttnat på många av hans och liknande artisters låtar, men han är iallafall duktig på det han gör och det säljer, han är glad, fansen är glada.

Det här som du lagt upp däremot är bara en dålig kopia med sämre mixning. Låten skulle kanske kunnat fått lite bättre kritik ifall du själv inte så kass attityd. Men det kanske hänger på att det inte är den musik du lyssnar på. Vilket iofs låter konstigt eftersom låten i sig är kraftigt influerad av typisk hardstyle/hands up/jumpstyle o.s.v..

Men ja, låten i sig var tråkig, mixningen kändes tam och inte speciellt "in your face" som den här stilen vanligtvis är. Melodierna var trista och allt för repetativa.. Positivt var väl att du ändå lyckades klämma ut över tre minuter av skiten, om det nu ska ses som nåt positivt..

Bättre lycka nästa gång 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten låter inte alls som nåt BH skulle spy ur sig, visst har jag tröttnat på många av hans och liknande artisters låtar, men han är iallafall duktig på det han gör och det säljer, han är glad, fansen är glada.

Det här som du lagt upp däremot är bara en dålig kopia med sämre mixning. Låten skulle kanske kunnat fått lite bättre kritik ifall du själv inte så kass attityd. Men det kanske hänger på att det inte är den musik du lyssnar på. Vilket iofs låter konstigt eftersom låten i sig är kraftigt influerad av typisk hardstyle/hands up/jumpstyle o.s.v..

Men ja, låten i sig var tråkig, mixningen kändes tam och inte speciellt "in your face" som den här stilen vanligtvis är. Melodierna var trista och allt för repetativa.. Positivt var väl att du ändå lyckades klämma ut över tre minuter av skiten, om det nu ska ses som nåt positivt..

Bättre lycka nästa gång 😆

Now You're Talking that i like... Tror inte basshunter mastrar och mixar själv sina låtar om du vill ha det sista pumpet och trycket låt proffsen mixa med sin utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
DieHard (oregistrerad)

Ja tur då att man är så pass gammal att det inte påminner mig när jag befann mig hos några farmor och farfar då. 🙂

Men å andra sidan fanns det ju gott om skitlåtar då med. Jag minns inte om jag var 7 eller nåt år till när jag fick stå ut hela jävla sommaren med farmor och farfar som envisades spela Kerstin Dellerts Karl Gustav när den kom. Både i deras hus och bilen skulle den spelas hela sommaren lååång. 🙂 Fy faaan vilken skitlåt. Jag och mina syskon led alla kval.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Ja det är inte svårt få negativ kritik på det här forumet. :rolleyes: Mycket svårare få bra sådan. Men nej säger jag, nej, nej, nej inte en till sådan här låt. 😉 Ställer mig frågan VARFÖR? Varför tror man det behövs mer av såna här låtar?

Svar på fråga: Man tror inte det behövs fler, men det är smidigt att göra! (När man tycker kvantitet är bättre än kvalité!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...