Jump to content
Annons

Fästa reglar med spikplugg


Tophe

Recommended Posts

Hej hej.

Jag ska slå i det sista i den nybyggda lilla studion.

Det jag ska göra är att fästa några reglar, som är 45mm tjocka, på en betongvägg.

Har blivit tipsad att använda spikplugg... Då ska jag ju borra först och sedan fästa pluggen.

Men jag har fått lite motstridiga tips.

Ska jag borra upp regeln och väggen och sedan slå hela spiken, medan den sitter i pluggen, genom

både regeln och väggen?

Eller ska jag borra regel och vägg, plocka ut spiken ur pluggen, fästa pluggen enbart i väggen och

sedan slå spiken genom regeln och in i det pluggade hålet (alltså mer som när man skruvar upp grejer).

Vore tacksam om någon erfaren kunde kasta lite ljus på min väg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.

Det e bara borra regeln och betongen samtidgt kolla så den ligger rakt eller hur du vill ha den sen tar du slagborren och kör genom både regeln och betongen, sen tar du spikpluggen som den är stoppar i regeln och betong slå dit med hammare och voila regeln sitter fast!

/kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppen! Jag slår alltså plugg och spik genom regeln och in i väggen...

Kommer nog få borra reglar och vägg var för sig, det är rätt svårt att komma åt

i det lilla rummet.

Tack för hjälpen

om du inte har slagit i spikplugg tidigare tycker jag du tar skruvdragarn och skruvar i skruven istället då en felmiss med hammaren och spiken böjer sig.

/kim

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag använder spikplugg dagligen, Borra genom alltihopa och slå in spikpluggen med höljet genom regeln och in i väggen.

Se dock till a ha rätt längd på spikpluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...