Jump to content
Annons

Vilka UAD pluggar är bäst


1pabloo

Recommended Posts

Har ett UAD-1 studio pak och ska snart köpa ett express pak där man får med 100 $ att köpa nya pluggar för. Är det kanske någon här som starkt rekommenderar någon speciell plugg, kanske någon som gjort ett lyckat plugg-köp på UADs hemsida förut?

Just nu har jag de pluggar som ingår i studio pak:et , dvs 1176LN, LA-2A, Pultec EQP-1A, Fairchild 670, Cambridge EQ, Nigel Guitar Processor, DreamVerb, RealVerb och Channel Strip, så en del pluggar har man ju redan. Är lite intresserad av plate reverbet eventuellt...

God jul! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är personligen galet förtjust i Roland RE-201. Synd bara att den drar så mycket dps-kraft. Fast det gör ju iofs platen också.

Neve 1073 EQ och SPL Transient Designer använder jag mycket också (+1176LN och LA-2A men de har du ju redan nämnt). Transient Designern är ett helt underbart verktyg..

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Om du har kommit så långt att du köpt ett UAD-kort borde du väl redan testat deras demos? Eller? 🙂 De enda pluggarna som inte är allt för roliga är channelstrippen som ingår och Nigel. Gör dig själv en tjänst och köp i alla fall LA3A. Den får du för en struntsumman 24.50 dollar. Ja om du inte redan har använt coupon som gäller den här månaden. En bra (och dessutom superbillig)kompressor kan man aldrig ha för mycket av. 🙂 Platereverbet är värt ha med. Har inte köpt den än men det får bli en annan gång när det är rea eller mera stålar i pluskan. Neve 88RS är jag grymt sugen på med. 🙂 Blir mindre processorkraft använda den. Nevepluggarna är riktigt grymma. Nya HarrisonEQ:n är grym den med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...