Jump to content
Annons

Cryo - Erased from Existance


dbd

Eh...  

29 röster

  1. 1. Eh...

    • Jaja!
      9
    • Ja
      11
    • Hmm okej
      2
    • Gör om, gör rätt
      0
    • Nej din sopa!
      3


Recommended Posts

Tänkte uppväga glamrocken med lite elektronisk dansmusik här.

Som vanligt är det lika tillåtet att hata det som att älska det, bara ni skriver feedback!

Framför allt vill jag ha feedback på ljudbilden, från folk som lyssnar på elektronisk musik normalt.

Tackarrrr!

LÅTNAMN: Erased from Existance

ARTIST/GRUPP: Cryo

GENRE: Atmosfärisk progressiv trance... eller proghouse. Whatever.

LÅTLÄNGD: 8:49

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: SH-101, ATC-1, Nordlead 2, MS2000.

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3 (128 kbps / 192 kbps)

STORLEK: 8.1 mb / 12.1 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Low qual / High qual (Stor skillnad på LQ och HQ faktiskt)

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skön stil.... 😄

Fick tyvärr skruva ner volymen drastiskt

pga diskanten i mina knäckfyllda lurar.

😛

PS fick: Ja av mig

Haha, jag är sjuk idag, så mitt diskanthörande är nog nersatt pga öronlock!! 🙂 Tack för feedbacken 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart snyggaste kicken den här sidan 2004.. woosch..det var rätt mycket kalorier i den syntbasen som ramlar in klockan 00:58... är det SH101'an eller ATC'n?

men någon överkompensation av diskant är det iallafall inte..vilket kunde vara lätt att förstå om du är förkyld..

ahhhvaffasen...Hittar inget att kommentera... 😉

...tung mix

Mvh Ljudbildshitler

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart snyggaste kicken den här sidan 2004.. woosch..det var rätt mycket kalorier i den syntbasen som ramlar in klockan 00:58... är det SH101'an eller ATC'n?

men någon överkompensation av diskant är det iallafall inte..vilket kunde vara lätt att förstå om du är förkyld..

ahhhvaffasen...Hittar inget att kommentera... 😉

...tung mix

Mvh Ljudbildshitler

Hej Hitler! Väntade med spänning på din ljudbildskommentar. Men det kunde ju inte bli bättre än detta 😄 Kalori-basen är ATC, highpass-basen också. SH-101an står för de små byggsvepen som kommer vid t.ex. 1:50.

Tack ska du ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa..ATC'n är en fet kille... Jag har funderat på en SH101 flera gånger..hur är den i jämförelse?

Det där pannande, fräsande sågtandsljudet som kommer in 04:28.. var kommer det ifrån? låter som en elak liten mosquito 😄

Ljudbilden låter lite statisk i första halvan av låten men blir mer öppen mot slutet..

och det är mycket som pågår hela tiden, men allting låter väldigt rent för att vara en så tät mix...

*lyssnar igen* låten växer när man hör detaljer...

och kicken är mommsich 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa..ATC'n är en fet kille... Jag har funderat på en SH101 flera gånger..hur är den i jämförelse?

SH-101an är nästan lika fet som ATC-1an när man kör på suboscillatorn, och i och med att den är lite lite ljusare sitter den mycket bättre i mixen utan tweakande. Rekommenderas starkt, även om den är rätt begränsad.

Men den är långt ifrån lika flexibel som ATC-1an. Väl man lärt sig sin ATC-1 så kommer man aldrig att sälja den någonsin 🙂 Har aldrig hört en synth som är så fet och ändå behåller sin torrhet i ljudet.

Det där pannande, fräsande sågtandsljudet som kommer in 04:28.. var kommer det ifrån? låter som en elak liten mosquito 😄

MS2000!

och kicken är mommsich  😉

Tack! Skruvade rätt mkt för att få den rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MS2000!

😆 ..sitter på Rack-varianten..hmmm..kanske skruvar för lite på den..eller rättare sagt skruvar fel på den.. 🙂

måste nog testa att sabotera lite presetljud känner jag..ffaejn..nu blev jag inspirerad..

Tack för den passningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

MS2000!

😆 ..sitter på Rack-varianten..hmmm..kanske skruvar för lite på den..eller rättare sagt skruvar fel på den.. 🙂

måste nog testa att sabotera lite presetljud känner jag..ffaejn..nu blev jag inspirerad..

Tack för den passningen.

Jag har MS2000BR, vet inte om den låter annorlunda mot MS2000R men jag skulle inte tro det. Den är min favorit när det gäller att skruva fram ljud, dels för att den är lättjobbad och dels för att presetsen låter så kass 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

och dels för att presetsen låter så kass 🙂

😆 ..det kanske är medvetet för att man verkligen SKA skruva...

jag undrar vad det är för tråkmåns som suttit o skruvat ihop alla fabriksljuden.. 🙂

jag tror att det var ett (1) ljud jag gick igång på bland preset'sen och det var en skön Moogbas-klon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat!!! Dansant så in i h-e.

Fick tejpa fast fötterna mot stolen för att lugna dem 🙂

Enligt mig en mycket bra ljudbild

Gillar att du kombinerar analogt "varmt" med digitalt "kallt" för att få perfekt en temperatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Debul: Tack! Skoj att du tycker det, var nog första gången jag blandade in alla hårdvarusynthar jag har.

Egghuvud: Hehe, Kristianstads klubbar hemsöks av denna man... Tack för feedbacken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnyggt!

Nästan så att man längtar hem så att man kan lyssna i monitorerna istället för i de här kassa lurarna, så att man verkligen kan höra hur synthljuden låter...

Håller med cm0s att lite mer driviga percussiongrejer skulle va mumma, men jag hade garanterat inte tänkt på det om inte han sagt det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint som snus. Dunkar på gott här!

Angående MS2000 så är den ju inte helt olik MicroKORGen och den har en trevlig liten mjukvara man kan köra på datorn för att spara patchar och hela banker om man känner för det. Funker finfint, bara att skicka dem fram och tillbaka, vet inte om MS2000 har motsvarande, hittade inget direkt på KORGs hemsida, och tvivlar lite på att microns mjukvara funkar ihop med MS2000... men kan vara värt att forska lite i om man tycker presetsen är kass i orginal, men inte vill slänga dem för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint som snus. Dunkar på gott här!

Angående MS2000 så är den ju inte helt olik MicroKORGen och den har en trevlig liten mjukvara man kan köra på datorn för att spara patchar och hela banker om man känner för det. Funker finfint, bara att skicka dem fram och tillbaka, vet inte om MS2000 har motsvarande, hittade inget direkt på KORGs hemsida, och tvivlar lite på att microns mjukvara funkar ihop med MS2000... men kan vara värt att forska lite i om man tycker presetsen är kass i orginal, men inte vill slänga dem för det.

Jag använder MIDI System Exclusive-meddelanden för att spara mina patchar direkt i Cubasefilen, sedan ladda över dem till MS2000en igen när man startar projektet. Funkar ju med de flesta synthar som har MIDI.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Lät som en bra grej 😕

Tyckte det borde finnas en motsvarighet, och det är ju lite trist att vara begränsad av så få presetplatser.

Hur som, låten svänger som tusan. Tar en veva till i spelaren! Inte mycket att kommentera jag heller kring mix etc. Inte mer än att du har nu byggt upp höga förväntningar på nästa mix!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Lät som en bra grej 😠

Tyckte det borde finnas en motsvarighet, och det är ju lite trist att vara begränsad av så få presetplatser.

Hur som, låten svänger som tusan. Tar en veva till i spelaren! Inte mycket att kommentera jag heller kring mix etc. Inte mer än att du har nu byggt upp höga förväntningar på nästa mix!

Hehe tackar! Får se när jag orkar lägga upp fler låtar 😆

Den får sig en vända i ett stort system ute på dansgolvet imorgon, av en polare (Gen6), så vi får se hur mixen håller för klubbfolket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dbd levererar igen. Väntar mig nästan aldrig nåt annat när du lägger upp en demo. GRYMT bra alltså!!! 10/10

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder MIDI System Exclusive-meddelanden för att spara mina patchar direkt i Cubasefilen, sedan ladda över dem till MS2000en igen när man startar projektet. Funkar ju med de flesta synthar som har MIDI.

Men du mannen..varför gör du inte ett patchscript så du kan välja ljuden direkt från Cubase???? då behöver du aldrig spara ljudet som systemexclusive.. såtillvida att du inte redigerar ljudet utan att spara den på en programplats i synten..?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, detta är inte mitt område - så min röst 3/5 är inte mycket värt, men här kommer

mina spontana kommentarer. Hoppas att det ger något.

Vaknar till liv rejälv vid ca 1:50, vilket drag.... igen vid ca 2.46... Det finns en

ljud i bakgrunden som stör mig - annars bra ljud.

Ljudet vid 3:35 - "skriket" är intressant - lite mystisk effekt... är nog lite för

länge i spåret... Ordet Erased kommer ju lagom lite här och där... varför inte

likadant med "skriket" - skulle kanske få en mer mystisk effekt...

Annars stör "skriket" mig p.g.a. att den spelar för länge och intensivt...

Nu händer det saker... vid ca 6.00 spelas det synt som är hur grymt som helst...

Denna tål att lyssnas mer av... synd att det tar slut så snart...

7.12 händer det saker med min kropp... det börjar rycka... bra... Now we are talking...

Men sedan är det helt plötsligt slut... Slutet är bra...

Ja, det saknas en del i början av låten, ett störande ljud samt att "skriket"

störde mig för länge...

OK, jag ser framemot en annorlundare Remix, eller vad det nu heter när man

ser framemot en nu version av låten...

😕😕

Redigerat av Esa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...