Jump to content
Annons

Trance med egna vocals


Bra?  

17 röster

  1. 1. Bra?

    • Riktigt vasst!
      0
    • Helt ok!
      8
    • Halvdant.
      6
    • Men ge upp nu.
      0
    • Skulle inte röra i det med tång.
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Lights of darkness

ARTIST/GRUPP: the[PHL]sound

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 3:46

KOMPOSITÖR:Per-Henrik Lind

PRODUCENT:Per-Henrik Lind

EV. MEDVERKANDE:Per-Henrik Lind

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: mp3 @ 192 kbps

STORLEK: 5.18 mb

STATUS: Till 90% Färdig demo.

LÅTLÄNK: Här är låten!

Mitt i all dragspelshose kände för att göra lite trance med egna vox. Jag har aldrig gjort egna vox förut, men nån gång ska ju vara den första 🙂

Då jag inte är tokvass på att sjunga så blev det istället så här.

Vill ha kritik på komposition, mixning och allt annat som har med låten att göra...

Tack på förhand.

/Per-Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kicken ja. Oj vad padden eller den feta synthen brassade på högt. En bättre clap / snare som inte låter så clappig lite mer slam ( om du fattar? ). Lite eurodance uppbyggnad nästan. Songen är väldigt bra, låter bra med resten av låten.

Tweaka lite till så kommer det låta gött. Kanske nån mer, melodisk bit, fast det är ju min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker musiken känns för "snäll" för sången. Massa dist och elaka kickar skulle passa den rösten. Annars så kan du köra den andra approachen. Inte så distad och raspig röst så får du nog ihop en mix som känns som en helhet. Har svårt att få ihop den i huvudet som det är nu.

Men nu gillar jag när det bonkar och skrapar, så ta kritiken för vad den är. I övrigt tycker jag mixen sitter fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

För poppigt för min smak egentligen, men en hyffsat bra låt faktiskt. Sticker ut från mängden, i alla fall en aning. Klart godkänt. Jag tycker rösten skulle haft lite mer mellanregister, och vara lite högre så den sticker fram lite mer. Vocoder hade funkat oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minska lågmid runt 3 - 400 hz så kicken får blomma ut bättre

Nu låter det väldigt mycket om bas och arpeggiogrejerna så kicken hamnar i skymundan och blir lite wimpy... kanske smälla på försiktig dist på den? (kicken alltså)

Arpeggiogrejen i början spelar lite konstiga toner och lät lite märklig stundtals

Fastnade på Gol's tanke:

E-type feat. Army of lovers singing "the darkness" i 4/4:a 😏

Men jag är mer euro än underground så det här gillas av mina öron

Fortsätt med egen vox..helt klart

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

cm0s

Du borde byta kicken till nåt tyngre. Just nu låter det lite eurodance över det hela

Arpeggiot som går i bakgrunden låter också lite off, men det är väl en smaksak..

Kicken kan nog bero på mina kassa Cambridgehögtalare som fungerar väldigt dåligt som referens. Efter en del lyssning kan jag förstå vad du menar med arpeggiot. Tack för lyssningen!

gol

Coolt! Det låter lite som E-Type feat. Army of Lovers.

.. men som cm0s skrev, så låter kicken lite mesig.

Tycker du ska fortsätta mixtra med egna vocals!

Hehe.. E-Type feat. Army of Lovers... kanske inte vad jag hoppats på, men dock ganska helrätt beskrivning. Jag köper den iaf 😛

Barden

kicken ja. Oj vad padden eller den feta synthen brassade på högt. En bättre clap / snare som inte låter så clappig lite mer slam ( om du fattar? ). Lite eurodance uppbyggnad nästan. Songen är väldigt bra, låter bra med resten av låten.

Tweaka lite till så kommer det låta gött. Kanske nån mer, melodisk bit, fast det är ju min smak.

Att det brassar på som det gör lite då och då beror nog på (kanske) mig som nybörjare med sidechain.... 😄

Kul att du gillar voxen!

Neko

Tycker musiken känns för "snäll" för sången. Massa dist och elaka kickar skulle passa den rösten. Annars så kan du köra den andra approachen. Inte så distad och raspig röst så får du nog ihop en mix som känns som en helhet. Har svårt att få ihop den i huvudet som det är nu.

Men nu gillar jag när det bonkar och skrapar, så ta kritiken för vad den är. I övrigt tycker jag mixen sitter fint.

Du kan nog har rätt att ett gäng dist skulle va nice, men det är inte riktigt vart jag vill komma med låten. Den ska vara lite snällare i tongångarna förutom den distade rösten då sörstås. Men jag ska absolut göra nåt i den stilen med lite fetare beats och dist tillsammans med samma typ av röst.

Tack för kritiken!

SLC-trax

För poppigt för min smak egentligen, men en hyffsat bra låt faktiskt. Sticker ut från mängden, i alla fall en aning. Klart godkänt. Jag tycker rösten skulle haft lite mer mellanregister, och vara lite högre så den sticker fram lite mer. Vocoder hade funkat oxå.

Vocoder vettetusan, men lite mer mellanregister har du rätt i. Kul att du gillar kompositionen..!

Twilight_Zound

Really Nice

Tack!! :rolleyes:

demoniqus

Minska lågmid runt 3 - 400 hz så kicken får blomma ut bättre

Nu låter det väldigt mycket om bas och arpeggiogrejerna så kicken hamnar i skymundan och blir lite wimpy... kanske smälla på försiktig dist på den? (kicken alltså)

Arpeggiogrejen i början spelar lite konstiga toner och lät lite märklig stundtals

Fastnade på Gol's tanke:

E-type feat. Army of lovers singing "the darkness" i 4/4:a 

Men jag är mer euro än underground så det här gillas av mina öron

Fortsätt med egen vox..helt klart

Kicken ja.. som sagt så tror jag att det beror på dåliga referenshögtalare.. får ofta höra att basen e för låg.. ska dåna på mer nästa gång.

Tack för lyssningen!

Utan Namn

E-type feat. Army of lovers!

Tyngre baskagge sen ringer du herr Ericsson! 

4:a från mig 

Tack! 😕

insolitus

På grund av voxen röstade jag bara Halvdant, jag håller med om att den inte passar in riktigt. Testa med en vocoder! 

Hm.. ok.. ska pröva lite tyngre tongångar till min evil röst nästa gång ..! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...