Jump to content
Annons

Chinese Democracy – en gång till...


Overkill

Recommended Posts

Vet inte om man vågar säga att det börjar närma sig, men det går sakta framåt...

Den amerikanska jättekedjan Best Buy landade en deal om ensamrätt på skivan för ett tag sedan och november 23 presenterades som skivans releasedatum (som om någon trodde dom?). Nu har skivan lagts upp på deras hemsida (se HÄR), inklusive omslag och spårlista. Releasedatumet är nu istället 25 november.

9111016.gif

Spårlista:

1. Chinese Democracy (tidigare läckt)

2. Scraped

3. Shackler's Revenge

4. Street Of Dreams

5. If The World

6. Better (tidigare läckt)

7. This I Love

8. There Was A Time (tidigare läckt)

9. Riad N' The Bedovins (tidigare läckt)

10. Sorry

11. I.R.S. (tidigare läckt)

12. Catcher (tidigare läckt)

13. Madagascar (tidigare läckt)

14. Prostitute

Artikel om det

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Vet inte om man vågar säga att det börjar närma sig, men det går sakta framåt...

Den amerikanska jättekedjan Best Buy landade en deal om ensamrätt på skivan för ett tag sedan och november 23 presenterades som skivans releasedatum (som om någon trodde dom?). Nu har skivan lagts upp på deras hemsida (se HÄR), inklusive omslag och spårlista. Releasedatumet är nu istället 25 november.

9111016.gif

Spårlista:

1. Chinese Democracy (tidigare läckt)

2. Scraped

3. Shackler's Revenge

4. Street Of Dreams

5. If The World

6. Better (tidigare läckt)

7. This I Love

8. There Was A Time (tidigare läckt)

9. Riad N' The Bedovins (tidigare läckt)

10. Sorry

11. I.R.S. (tidigare läckt)

12. Catcher (tidigare läckt)

13. Madagascar (tidigare läckt)

14. Prostitute

Artikel om det

Det är väl därför den heter Chinese Democracy. Lika troligt den släpps som det blir demokrati i Kina. Eller var det därför den inte har släppts på alla dessa år? Axl hade tänkt tajmade den med nyinförd demokrati i Kina?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om man vågar säga att det börjar närma sig, men det går sakta framåt...

Den amerikanska jättekedjan Best Buy landade en deal om ensamrätt på skivan för ett tag sedan och november 23 presenterades som skivans releasedatum (som om någon trodde dom?). Nu har skivan lagts upp på deras hemsida (se HÄR), inklusive omslag och spårlista. Releasedatumet är nu istället 25 november.

9111016.gif

Spårlista:

1. Chinese Democracy (tidigare läckt)

2. Scraped

3. Shackler's Revenge

4. Street Of Dreams

5. If The World

6. Better (tidigare läckt)

7. This I Love

8. There Was A Time (tidigare läckt)

9. Riad N' The Bedovins (tidigare läckt)

10. Sorry

11. I.R.S. (tidigare läckt)

12. Catcher (tidigare läckt)

13. Madagascar (tidigare läckt)

14. Prostitute

Artikel om det

Det är väl därför den heter Chinese Democracy. Lika troligt den släpps som det blir demokrati i Kina. Eller var det därför den inte har släppts på alla dessa år? Axl hade tänkt tajmade den med nyinförd demokrati i Kina?

Mja, fast så här mycket konkret information har det väl aldrig funnits.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett så kommer den ju att låta bra, Buckethead lirar ju på den! 🤪

Jahapp, har lyssnat igenom den officiella singeln (Chinese Democrazy). Cool låt som blir bättre för varje lyssning, lite "överproducerad" dock. Tyvärr lyfter inte refrängen riktigt. Axl sjunger som en gud och Buckethead (och hans vapendragare) är lysande!

Sammanfattningsvis: långt bättre än jag vågat hoppas på!

Youtube länk med hög kvalite på ljudet: http://uk.youtube.com/watch?v=x5VmYlfz4f0&fmt=18

Redigerat av JouniL
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Tagit 14 år för att hosta upp något så medelmåttigt som det här? Nä den här skiten köper inte jag inte. 🙂 Och kalla det här GR? Jaja ett namn som säljer. Precis som Metallica, borde också lagt av.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde nya singeln på radion.. helt okej! Men det var inget som jag får rysningar av direkt..

Ska väl inte sticka under stolen att jag aldrig direkt varit något större fan av G'n'R dock ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett så kommer den ju att låta bra, Buckethead lirar ju på den! 😆

Jasså? Gästlirar på nån låt eller hela skiten igenom?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Oavsett så kommer den ju att låta bra, Buckethead lirar ju på den! ☺️

Jasså? Gästlirar på nån låt eller hela skiten igenom?

Han är medlem i Guns Rosor!

Nej det är han inte längre. Han hoppade av på grund av att det hände för lite, men han spelar på skivan (vad vet jag inte).

Hur som helst, skivan kommer verkligen i alla fall. Den går att förboka typ överallt och hela skivan går att lyssna på på myspace.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Aldrig begripit mig på det där med att förboka något 😉 Det är knappast så de tar slut och man riskerar bli utan. Jag som börjar bli gammal bara eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig begripit mig på det där med att förboka något 😉 Det är knappast så de tar slut och man riskerar bli utan. Jag som börjar bli gammal bara eller?

Har förbokat en del skivor ibland och den stora fördelen är väl att sen en dag så kommer det en skiva i brevlådan (nu har jag iofs haft rätt bra koll på att idag kommer den nog, men ett par skivor har jag glömt av fram tills dess att jag hittar dom ute i brevlådan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar vilket bra bett det är i guran på Chinese Democracy.

Hysteriskt skitigt och vasst men samtidigt "välpolerat fulsnyggt" Ligger nåt ihop med guran.

För övrigt så är det lite för mycket överproddat på plattan. Låter inte som guns överhuvudtaget. Loopar? Sen när började dom med det? Men visst dom försöker väl hänga på vågen som alla andra.

Axel sjunger som han har alltid gjort, förjävligt illa eller för dom som gillar det, skitbra. Däremot så imnponerar han på låten "If the world" Där låter han väldigt olikt sig själv. Sjunger högt som fan. Annars vete fan!

Blir mest en axelryckning på det här, typ ....jaha?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp. Har lyssnat igen 14 låtar nu :-) Buckethead hör man lite varstans. "Catcher In the Rye" var ju riktigt bra. De ösiga låtarna går på tomgång medan Axl sjunger som j-a gud på piano/smörlåtarna. De lugna låtarna är inte direkt originella men väl genomförda och hans röst funkar skitbra med dem! Ingen epokgörande platta dock men vi lär få höra en hel del från den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...