Jump to content
Annons

Namnförslag


Uozon

Recommended Posts

Nu har jag blivit tvingad av ett band från USA att byta mitt artistnamn Velvet Voyage. Jag som tycker att det är ett så fint namn.

Några förslag?

Har laddat upp en låt här,så har ni något att utgå ifrån.

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bidrar med ett gäng synonymer på temat tyger och resor som bildar allitterationer:

Velour Voyage

Jeans Journey

Denim Drive

Tricot Trip

Rayon Ride

Leather Lift

Velvet Vacation

Huckaback Holiday 🙁

Linen Leave

Mohair March

Angora Adventure

Tweed Tour

Jersey Jaunt

Satin Safari

Oilcloth Odyssey

Worsted Walk

Sharkskin Stroll

Flannel Flight

Cotton Cruise

Hopsack Hike

Gore-Tex™ Getaway 😐

Spandex Spin 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrar med ett gäng synonymer på temat tyger och resor som bildar allitterationer:

Velour Voyage

Jeans Journey

Denim Drive

Tricot Trip

Rayon Ride

Leather Lift

Velvet Vacation

Huckaback Holiday 🙁

Linen Leave

Mohair March

Angora Adventure

Tweed Tour

Jersey Jaunt

Satin Safari

Oilcloth Odyssey

Worsted Walk

Sharkskin Stroll

Flannel Flight

Cotton Cruise

Hopsack Hike

Gore-Tex™ Getaway 😐

Spandex Spin 😄

Tack för listan. hade i och för sig tänk mig något mer som passa in på min musik och tycker inte att tygord gör det. Tog namnet av låten Velvet Voyage av Klaus Schulze.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrar med ett gäng synonymer på temat tyger och resor som bildar allitterationer:

Velour Voyage

Jeans Journey

Denim Drive

Tricot Trip

Rayon Ride

Leather Lift

Velvet Vacation

Huckaback Holiday 😄

Linen Leave

Mohair March

Angora Adventure

Tweed Tour

Jersey Jaunt

Satin Safari

Oilcloth Odyssey

Worsted Walk

Sharkskin Stroll

Flannel Flight

Cotton Cruise

Hopsack Hike

Gore-Tex™ Getaway 😐

Spandex Spin 😄

Tio minuter senare, sitter fortfarande och fnissar åt "Hopsack Hike" och "Huckaback Holiday" m.fl.

🙁😄

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Ta mitt namn som jag aldrig använde eftersom jag gick solo i stället:

Blueberry Bankrupt eller kanske Blueberry Rock.

..........................................

Blueberry (disambiguation)

Look up blueberry in

Wiktionary, the free dictionary.

A blueberry is a flowering plant and its fruit.

Blueberry may also refer to:

Blueberry (comics), a series of French graphic novels, named after the title character.

Blueberry (film), a 2004 film loosely based on the series

Blueberry bee, any of various bees that pollinate blueberries

Blueberry rock, the abundant spherical hematite inclusions on the planet Mars

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar skarp ordet Voyage speciellt när man uttalar det som i låten Voyage voyage.

Menar du Voyage som i "Voy-edge"

eller som i "Voy-ash" typ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, tyvärr Uozon.

Så kan du inte uttala ordet, om du nu inte vill uppfattas som komisk och skojig.

Alltså om du inte vill ha fransk uttal, men då tror jag att det är få som är engelsktalande som ser det så.

Uttal för voyage, English style that is ;-)

:rolleyes:

I så fall kan du väl döpa om dig till just "Velvet Voyash" ev. 2 a:n "Velvet Voyaash" eller bindestreck "Velvet Voy-ash" 😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, tyvärr Uozon.

Så kan du inte uttala ordet, om du nu inte vill uppfattas som komisk och skojig.

Alltså om du inte vill ha fransk uttal, men då tror jag att det är få som är engelsktalande som ser det så.

Uttal för voyage, English style that is ;-)

Jag kan väl själv få uttala det hur jag vill sen hur andra uttalar det spelar ingen roll innebörde är ju det samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Klart du får.

Och folk skulle nog tycka att det var OK om du elle jag uttalar Urban Holgersson som Urrbaan Håålgersåån.

Jag har fått mitt artist namn uttalat felaktigt på irländsk radio och de borde ju veta hur man uttalar Gaeliska.

Det är inte så kul ska jag säga.

Vad jag menar är alltså att visst är det självklart upp till dig, 😉

men publikum vill ha ett ord med i spelet vare sig vi vill det eller inte. :rolleyes:

Redigerat av friend
Link to comment
Dela på andra sajter

There's nothing wrong with your artist name except that we own the domain rights and have a CD copyrited with the band name Velvet Voyage we also have a song called Velvet Voyage. If you go to VelvetVoyage. com you can see that the domain is owned by us. We have not put anything big up yet because we are just mastering the CD for a release later this year.

We are playing out under that name and are shooting a DVD under that name as well. We are being signed to Sony for distribution and we will have air play on the Wave network of smooth jazz. Everyone combined in the band has over one hundred years of experience and we do this for our living.

I have played with some real big name players and will be doing even more so next year, which is right around the bend.

Once all this stuff happens, we won't have any control over what happens to legally secure our rights and logos. I believe that you will get a cease using logo order with a legal citation.

I'm not positive but I've gone through this before when I was in a metal band called EXODUS. And also a band called Arena. We surrendered the name and no legal action was persued but it was a pretty big blow since we had finished a recording under that name. Luckily we were not to big at that time and recovered and play under the metal name Dark Arena, but I'm no longer able to play in that band since Velvet Voyage is occupying all of my time.

We would appreciate if you would not wait for all these things to transpire so that we could handle everything on a very friendly basis. Try to understand that I myself have over 67,000 dollars already invested in this project and are being contracted for 250,000 dollars for a three year recording deal. We have worked very hard to get to where we are at

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Aha.

Det där kan du skita i.

Om du har jobbat in ditt artistnamn under någon längre tid och inte kände till dem så skulle jag iallafall inte ge upp det.

Mitt artistnamn är Camán som är Gaeliska och som jag tog hemma på Irland.

Jag har caman.eu och det finns en firma på Irland som har caman.ie. Sen finns alla andra domäner med caman.

Det finns även någon Fransk och Asiatisk artist med det namnet, som jag inte kände till tidigare.

Jag skiter fullständigt i det och jag säger: May the best Camán win.

Jag har investerat en helvetes massa tid och pengar på mitt artistnamn, som jag även använder privat på samma sätt som Bono och andra.

Blir det nån annan som tar hem JackPot med detta namnet så Fair Play to Them.

Men det tror jag inte och ingen kommer att kunna skrämma av mig namnet.

Min skiva som är färdig från tryckeriet på fredag heter Smiling Politely.

Det gör även ett Amerikanskt band, som jag aldrig hade hört talas om, men so what? That's life, init´?

Stå på dig. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag blivit tvingad av ett band från USA att byta mitt artistnamn Velvet Voyage. Jag som tycker att det är ett så fint namn.

Några förslag?

Har laddat upp en låt här,så har ni något att utgå ifrån.

Varför blev du tvingad för?

Har dom "patent" eller "rättigheter" till namnet världen över?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har någon föreslagit att ni kallar er enbart "Velvet"? Så skulle jag ha gjort, det är ju knappast en ändring, Voyage hänger med ändå inombords så att säga. Disneyland After Dark fick inte heta så pga Disney så de kallar sig D.A.D. på papperet, men fansen säger väl kanske ändå Disneyland?

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)
Nu har jag blivit tvingad av ett band från USA att byta mitt artistnamn Velvet Voyage. Jag som tycker att det är ett så fint namn.

Några förslag?

Har laddat upp en låt här,så har ni något att utgå ifrån.

Varför blev du tvingad för?

Har dom "patent" eller "rättigheter" till namnet världen över?

Som jag skrev ovan om skivan och namn,

så såg jag att det finns två band som heter Smiling Politely.

Ett i Amerika och ett i Suffolk.

Jag tror inte att de håller på och bråkar, utan de fokuserar på musiken i stället.

Sånt här är ju bara gojja.

Som det att Yoko Ono som försöker hindra Lennon, Amerikanska tjejen, att uppträna under sitt namn.

Lennon

Redigerat av friend
Link to comment
Dela på andra sajter

I would love to add you has a friend but with the present conflicting name, I can't do it. When you find your new name please let me know and you got it. Sorry about that but my management said that they would not want anyone to accidently mistake us for you and vise versa.

I don't see how they would but I do have to do what my management thinks best. Looking forward to hearing from you soon.

Peace, VVV

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag blivit tvingad av ett band från USA att byta mitt artistnamn Velvet Voyage. Jag som tycker att det är ett så fint namn.

Några förslag?

Har laddat upp en låt här,så har ni något att utgå ifrån.

Varför blev du tvingad för?

Har dom "patent" eller "rättigheter" till namnet världen över?

Hello,

My name is Vincent Von Veith. I am in a band that is currently signed and working on our debut CD called Velvet Voyage, One for the Road. We have been working for about two years now and own the domain name Velvet Voyage. com. We are going to be distributed by Sony Classics and I am asking you in a friendly fashion to cease using the name Velvet Voyage which is also the name of one of our songs which is copyrite protected by the US copyrite office and also BMI publishing. I would hate to see this get ugly but you will leave us no other course of action if you continue using Velvet Voyage. Our CD will officially be released at the first of the year and we will be getting air play on all the smooth jazz stations along with some of the progressive rock and fusion stations.

There will be conflicts if people stumble on your site by mistake. Peace, VVV BTW the reason we choose Velvet Voyage many years ago was because my Logo is Three V's and Velvet Voyage contains Three V's.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag blivit tvingad av ett band från USA att byta mitt artistnamn Velvet Voyage. Jag som tycker att det är ett så fint namn.

Några förslag?

Har laddat upp en låt här,så har ni något att utgå ifrån.

Om du gillar Velvet Voyage, behåll namnet.

Kikade in på amerikanarnas hemsida/myspace. Det verkar vara helt nytt. De startade sin myspace för en månad sedan. Du har haft din i drygt två år.

...the name Velvet Voyage which is also the name of one of our songs which is copyrite protected by the US copyrite office and also BMI publishing. I would hate to see this get ugly but you will leave us no other course of action if you continue using Velvet Voyage.

Tomt hot. Helt omöjligt att göra rättssak av så länge ni inte konkurrerar på samma marknad (dvs du släpper skiva i USA eller dom i Sverige). Dyrt är det också. Tror knappast att någon i deras band har de resurserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag blivit tvingad av ett band från USA att byta mitt artistnamn Velvet Voyage. Jag som tycker att det är ett så fint namn.

Några förslag?

Har laddat upp en låt här,så har ni något att utgå ifrån.

Varför blev du tvingad för?

Har dom "patent" eller "rättigheter" till namnet världen över?

Hello,

My name is Vincent Von Veith. I am in a band that is currently signed and working on our debut CD called Velvet Voyage, One for the Road. We have been working for about two years now and own the domain name Velvet Voyage. com. We are going to be distributed by Sony Classics and I am asking you in a friendly fashion to cease using the name Velvet Voyage which is also the name of one of our songs which is copyrite protected by the US copyrite office and also BMI publishing. I would hate to see this get ugly but you will leave us no other course of action if you continue using Velvet Voyage. Our CD will officially be released at the first of the year and we will be getting air play on all the smooth jazz stations along with some of the progressive rock and fusion stations.

There will be conflicts if people stumble on your site by mistake. Peace, VVV BTW the reason we choose Velvet Voyage many years ago was because my Logo is Three V's and Velvet Voyage contains Three V's.

Typiskt amerikaner att skriva in små "hotmeningar" på ett fint sätt.

Men det är väl bara i US dom har skyddat namnet? Och vad jag förstod det rätt så är det deras album som ska heta Velvet Voyage?

Jag tycker du ska köra på med Velvet Voyage!

Jag tror inte de kommer kunna göra så mycket.

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte dom kan på något sätt få dig att lagligt sluta använda namnet Velvet Voyage.

Han kan ju hota med vad som helst men utan att ha köpt rättigheterna till det namnet worldwide så kan han inte göra kattpiss.

Det är ju lite skillnad om du hade hetat Coca-Cola voyage eller någon annan multinationell industri + voyage.

Så kör på.

mina 2 ören

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)
Ska jag ignorera dem eller meddela och säga att jag inte tänker byta?

Jag tycker att du ska avvakta och får du flera hot skulle du kunna gå och fråga advokathjälpen, som är gratis,

om det finns där du bor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...