Jump to content
Annons

Ändra volym på regioner?


rainydays

Recommended Posts

Har letat i manualen och sökt på nätet, men jag hittar inget enkelt sätt att ändra volymen på en enskild region. Ska jag förmoda att det inte går?

Tycker det är meckigt att behöva lägga till en gaineffekt och automatisera den. Är väl bortskämd antar jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad sägs om bara straight up volymautomatisering då? Ingen nytta av gainpluggen där ju 🙂

Nä, det är inte samma sak. Jag vill kunna ändra volymen oberoende av spårets volymregel. Men jag antar att det inte går på enklare sätt då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om bara straight up volymautomatisering då? Ingen nytta av gainpluggen där ju 🙂

Nä, det är inte samma sak. Jag vill kunna ändra volymen oberoende av spårets volymregel. Men jag antar att det inte går på enklare sätt då.

Jaha du menar så, rätt säker på att det inte går i Logic.

Mitt sätt att jobba kring det är att skicka spåret i fråga till en bus, då har du din overallvolym där istället och kan fritt automatisera orginalkanalen.

Men du kan ju alltid dubbelklicka på regionen och trycka ctrl-G och köra change gain, om du tycker det är smidigare.

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var faktiskt en funktion jag saknade när jag gick från Nuendo till Logic......fast nu jobbar jag så mkt med automationen att det liksom inte är ett problem längre....och håller man in "alt" (tror det är alt, men det kan vara shift eller cmd...) och flyttar automationen så flyttas all automation upp/ner....oavsett hur mkt fina kurvor man har ritat in....eller så kör man med en gainplugg för att höja hela tracket om man redan jobbat igenom massa automation, alt så använder man en bus.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om bara straight up volymautomatisering då? Ingen nytta av gainpluggen där ju 🤪

Nä, det är inte samma sak. Jag vill kunna ändra volymen oberoende av spårets volymregel. Men jag antar att det inte går på enklare sätt då.

Jaha du menar så, rätt säker på att det inte går i Logic.

Mitt sätt att jobba kring det är att skicka spåret i fråga till en bus, då har du din overallvolym där istället och kan fritt automatisera orginalkanalen.

Men du kan ju alltid dubbelklicka på regionen och trycka ctrl-G och köra change gain, om du tycker det är smidigare.

orly? Kör PT ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...