Jump to content
Annons

Lägga effekter på en del av ett midispår


ramoand

Recommended Posts

Hej!

Sitter o pillar i cubase med min sylenth1demo, o vill lägga ett stepfilter på en synt. Jag har hittat hur man gör det i mixern, men när jag gör det så lägger sig effekten på hela ljudspåret, o de vill ja ju inte. jag vill bara ha de på en liten del av midispåret, hur gör man det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kort svar: Spela in automation av pluggen så kan du styra när och hur filtret ska jobba eller inte jobba.

Okej men om jag vill aktivera en plugg vid ett speciellt tillfälle o sen avaktivera den, hur gör jag då? om jag typ vill lägga ett stegrande hi-pass filter innan "refrängen" kickar igång?

Och så undrar jag med hur man gör får att ta bort automation, så att jag gör ett nytt försök?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit o pillat massa i cubase men ändå inte lyckats automatisera nån midi som ja vill.. Ja har greppat vad autamatisering innebär o hur read/write funkar. Men ja kan fortfarande inte lägga på ett stegrande lowpass/hipass filter.. ja har provat att använda filter-effekterna i SX3, men när man har dom på så går dom ju hela tiden :S ja vill bara ha ett lowpass/hipass på vissa ställen i låten. Nån som kan hjälpa mig???

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte 3:an men i 4 kan man öppna upp val av vad man vill automatisera. Volume står det på knappen för mig. Då kommer det upp en meny. Välj more,sen eq och där finns bypass 😛

Åke

Mm ja får upp den listan, men den ser ut så här:

- Volume

- Pan

- Mute

- Send 1 Enable

- Send 2 Enable

- Send 3 Enable

- Send 4 Enable

- TrackPara On/Off

- Insert 1 Enable

- Insert 2 Enable

- Insert 3 Enable

- Insert 4 Enable

+ Track FX

+ All CC

Hittar ingen bypass.. :S ja ser bara hur kan få in dom effketerna som ligger på midispåret, inte dom som ligger på audiospåret där pluggen är.. :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...