Jump to content
Annons

Yamaha HS50M vs Alesis MK2 Active


SLito

Recommended Posts

Med anledning av att mina Alesis MK2 Active har strulat i över ett år och nu pajjat helt (akta er för dom! har läst att extremt många med dom monitorerna har haft exakt samma problem) så har jag bestämt mig för att införskaffa mig ett par Yamaha HS50M. Jag går på känsla bara. Och priset känns rätt, 4000kr på 4sound.se. Pratade någon sekund med en anställd på butiken och han sa att Yamaha var väldigt mycket bättre än Alesis när det kommer till dessa monitorer.

Den med erfarenhet av Yamaha HS50M får gärna dela med sig. Dom är jävligt snygga iaf 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HS50M är bra och i synnerhet om man komplementerar med yamahas sub också. HS50 saknar ju mycket av dom låga frekvenserna. HS80 har något bättre täckning i basen och kanske kan vara värt att kolla på även om dom är något dyrare.

Personligen tycker jag mycket om Yamahas nya högtalare men det är ju en smaksak.

På 4sound har du ju möjlighet att lyssna så gör det. Ta med skivor som du känner väl och jämför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker hs50 funkar bra men dom är dock rätt basfattiga. Kör själv dem med en tapco sw10 subbas vilket löste basproblemen.

Finns som man vet väldigt mkt bättre högtalare till högre pris men dessa gör sitt jobb bra i denna prisklass enligt mig. Dem går dessutim att köpa för 3000kr paret i tyskland, ett tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...