Jump to content
Annons

Marshall JCM-combo


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Hej, jag har en Marshall JCM (DSL 401) i replokalen som rundgångar mer och mer ju längre den står på / ju varmare den blir. Den är helt tyst när jag sätter på den, men sen ju längre in i settet vi kommer så ju mer låter den. Jag lägger med ett ljudexempel om det kan vara till någon hjälp. Det blir ingen rundgång på clean-kanalen. Det kan ju inte vara någon inställning på rattarna. Jag har en exakt likadan förstärkare hemma och den har inga sådana problem inställd på exakt samma inställningar.

Är det någon som har ett hum om vad det skulle kunna vara? Jodå, lämna in den blir såklart aktuellt om det behövs, men jag tänkte bara höra om någon här har några bra tips eller kan styra mig i rätt riktning innan jag släpar med den till musikaffären.

Tusen tack på förhand.

Mathias

RUNDGÅNG_DSL.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan det vara något reverbtjosan kanske? ;> Har nån gammal laneyförstärkare som rundar mer och mer så fort man vrdier på reverbet, kan byggas upp under lååång tid om man har det ställt riktigt lågt. Inte den blekaste aning om vad som är själva felet dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, jag far faktist inne på att det kunde ha något med reverbet att göra så jag kopplade ur det helt sista repet, men jag hann inte testa förstärkaren efter det. Jag ska testa den imorrn och se om det hjälper.. men jag tror nog mest på att det är ett rör som måste bytas.. men tusen tack för svaret 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...