Jump to content
Annons

Nya Hagström basarna


SvenTumba

Recommended Posts

Nu har jag suttit i min stuga och väntat, och väntat, och vääntat! Har någon sett eller ännu bättre lirat på någon av de nya Hagström basarna som dom demat på diverse mässor och redan skryter om på Hagströms egna sajt?

Är helt inne på att kolla upp den nya HB-4 som verkar grym och som säkert gillar min Hagström Super Swede gura hahaha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, det finns inte någonstanns i hela världen just nu ☺️ Kollar med jämna mellanrum och har inte hittat något förutom Hagströms videos där de visar basarna på Namn mässan. Mailade igen till Hagström i sverige. Men de verkar inte så sugna på att svara på mail...

Nåväl, de kommer kanske till hösten...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hmm.. Hagströmbasar??? Hu.. Min första elbas var en Hagström.. Trodde att (Albin Hagström) lagt av totalt sen 70-talet.. Men nån verkar veta att dom fortfarande tillverkar mediokra elbasar?? Alltså jag trodde att anledning till att dom tillverkade basar och gitarrer överhuvud taget var för att dom köpt på sig allt för mycket pärlemor (som var tänkt att gå till dragspelstillverkning) "tyvärr" (guskelov) dödade "elorgeln" dragspelet vid slutet av 60-talet, i varjefall som dansbandsinstrument) :rolleyes:

Men allvarligt finns Albin Hagström fortfarande kvar som instrumenttillverkare???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Hagströmbasar??? Hu.. Min första elbas var en Hagström.. Trodde att (Albin Hagström) lagt av totalt sen 70-talet.. Men nån verkar veta att dom fortfarande tillverkar mediokra elbasar?? Alltså jag trodde att anledning till att dom tillverkade basar och gitarrer överhuvud taget var för att dom köpt på sig allt för mycket pärlemor (som var tänkt att gå till dragspelstillverkning) "tyvärr" (guskelov) dödade "elorgeln" dragspelet vid slutet av 60-talet, i varjefall som dansbandsinstrument) :rolleyes:

Men allvarligt finns Albin Hagström fortfarande kvar som instrumenttillverkare???

Märket är uppköpt. Gitarrer har de gjort i ett par år nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...