Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Kompetition


Jazzman

Recommended Posts

Okejrå! Det är helt ok att använda autotune, men inga glide-effekter 😆

Nej, ingen tempoändring 😕

Jag tycker detta ser ut som en ändring från första regelverket?

Kan man inte bara blåneka?

-Klockan i datorn saktar sig etc..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 362
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ahvaffaen..autotune?.. att det är svårt att göra något utan att ändra sången är ju hela grejen..

Whatabout autoläsp? autosvälj? det är ju fler små felaktigheter i sången som lätt neutraliserar ton-felaktigheterna... 😲

😆 och jag som nästan var färdig...hmmm.... MÅ ALLA AUTOTUNERS BRINNA UPP!!!!!!!!!!!

Jazzman: Ändra inga mer smådetaljer nu...phleeeez.. annars blir man aldrig färdig 😆😆

😆 näe ingen autoläsp. Min tanke var att använda autotune till att få de mycket små falskheterna i sången att låta bättre. Försök begränsa er 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Cheeezus Christ vilken uppslutning i tävlingen Jazzman!!! Mycket tack vare bra koncept. Hoppas, hoppas, hoppas, HOPPAS att det är folk som tycker det här är en kul grej och att inte priset lockar för mycket så att folk använder taktik i komponerande och röstning..... 😲

En utmaning blir att ta sig igenom alla bidrag som sagt, jag orkar knappt lyssna på mitt eget från början till slut 😆😆 !

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 näe ingen autoläsp. Min tanke var att använda autotune till att få de mycket små falskheterna i sången att låta bättre. Försök begränsa er 😆

Äsch..det var bara en reaktion till att få använda Autotune bara.. 😲

Jag skiter i all redigering förutom att plocka bort lite brus bara.. jag får väl komma sist om det nu skulle vara en nackdel att inte stämma upp och korrigera...

Men det är bra att du inte börjar tumma på fler grejer...

Tack för det.

p.s Läspar Fnykis för han har tandställning?..jag lät sådär när jag hade det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 näe ingen autoläsp. Min tanke var att använda autotune till att få de mycket små falskheterna i sången att låta bättre. Försök begränsa er 😆

Äsch..det var bara en reaktion till att få använda Autotune bara.. 😲

Jag skiter i all redigering förutom att plocka bort lite brus bara.. jag får väl komma sist om det nu skulle vara en nackdel att inte stämma upp och korrigera...

Men det är bra att du inte börjar tumma på fler grejer...

Tack för det.

p.s Läspar Fnykis för han har tandställning?..jag lät sådär när jag hade det 😆

Whuzz, inte ens nån kompressor? 😆 ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Cheeezus Christ vilken uppslutning i tävlingen Jazzman!!! Mycket tack vare bra koncept. Hoppas, hoppas, hoppas, HOPPAS att det är folk som tycker det här är en kul grej och att inte priset lockar för mycket så att folk använder taktik i komponerande och röstning..... 😲 

En utmaning blir att ta sig igenom alla bidrag som sagt, jag orkar knappt lyssna på mitt eget från början till slut  🙂  😆 !

45 anmälda...

änsålänge 😆

Det är okej om jag, precis som tidigare lekledare också är med va? ☺️ Har bara börjat lite smått men jag somnar drömmer och vaknar redan med ooolsberg i huvet 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är okej om jag, precis som tidigare lekledare också är med va? ☺️ Har bara börjat lite smått men jag somnar drömmer och vaknar redan med ooolsberg i huvet 😲

Visst ska du vara med.. du har väl nästan originallåten klar va? eller körde Fnyket till ett klicktrack 😆 isf är det rätt imponerande att han höll tonerna 😆

Olsberg i huvet ja...den här texten lär man inte få ur huvet på ett tag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är okej om jag, precis som tidigare lekledare också är med va? ☺️ Har bara börjat lite smått men jag somnar drömmer och vaknar redan med ooolsberg i huvet 😲

Visst ska du vara med.. du har väl nästan originallåten klar va? eller körde Fnyket till ett klicktrack 😆 isf är det rätt imponerande att han höll tonerna 😆

Olsberg i huvet ja...den här texten lär man inte få ur huvet på ett tag 🙂

Nja. Han körde med klick + inspelade ackord. Fast jag hade nog tänkt mej nåt annat, så det är långt ifrån färdigt. Och självklart kör jag med samma mp3 som ni 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag hade nog tänkt mej nåt annat, så det är långt ifrån färdigt. Och självklart kör jag med samma mp3 som ni 🙂

Du har ju svindlande möjligheter att få sången att sitta perfekt utan att lyfta ett enda finger... har du tänkt på det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag hade nog tänkt mej nåt annat, så det är långt ifrån färdigt. Och självklart kör jag med samma mp3 som ni 🤪

Du har ju svindlande möjligheter att få sången att sitta perfekt utan att lyfta ett enda finger... har du tänkt på det? 😠

Fast jag sviker er inte.. hehehe 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är med så får vi se vad det blir 😉

Jag tycker inte det brusar nånting, däremot så stör jag mig på inandningen och det ljudet som läpparna och tungan gör (om ni förstår vad jag menar) 😳

Tips: Använd en gate! 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Jag heter Conny Bazooka och skulle tycka de va helt fantastiskt om jag fick vara med i denna underbara tävling

MVH / underbar människa

Visst. Men du får inte ändra tempot.

Och för the record: LowBudget är inte en annan medlem under pseudonym utan är en polare till mig som bakar jävligt gott bröd mellan basfillen.

Ingen skada skedd dock! 😉 Om jag nu är berättigad att säga det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...