Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Kompetition


Jazzman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 362
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag är med!

Charmig liten melodi och text ni gjort. Synd bara att pojken sjunger lite surt ibland. Antar att man inte får använda autotune? 😎 (Har inte kollat om den frågan ställts tidigare ... )

Det här är en riktig utmaning, långt ifrån min musiksmak. Men det ska nog gå att fixa ihop nåt iallafall (har redan börjat! :rolleyes:)

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan undvika autotune? Har du testat att lägga ackord till då?

Det låter ju fortfarande lite orent, även när man lägger på ackord. Dock tycker jag att det är ganska charmigt 😛

(hoppas förresten att autotune inte tillåts, eftersom jag inte har nån aning om hur fäen man gör)

Jag är för övrigt nästan klar nu! Det här var skitkul ju! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd bara att pojken sjunger lite surt ibland. Antar att man inte får använda autotune?  😄  (Har inte kollat om den frågan ställts tidigare ... )
Manipulering av sången: ... Det är däremot inte tillåtet att manipulera sången genom att pitcha, ändra tempo eller förändra sången så att man inte hör om det är samma sångare som i originalet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man använder Autotune så pitchar man väl sången (som inte är tillåtet), eller har jag missuppfattat vad Autotune gör?? 😕

Edit: MusicGene: Ok, efter lite hjärnverksamhet 🙂 förstår jag vad du menar. Alltså om man fortfarande hör att det är samma sångare så skulle det vara OK med vissa manipulationer. Skulle vara bra om vi fick det bekräftat av Jazzman ang. Autotune...

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där jag vill också vara med!

 

Har en liten regel fråga bara.

Får man använda sig av time stretching eller är det samma sak som att ändra tempo?

Jag komprimerade sången så att den går i 115 bpm men det är samma pitch, snälla säg att detta är tillåtet!

 

 

Redigerat av miffo666
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där jag vill också vara med!

Har en liten regel fråga bara.

Får man använda sig av time stretching eller är det samma sak som att ändra tempo?

Jag komprimerade sången så att den går i 115 bpm men det är samma pitch, snälla säg att detta är tillåtet!

mvh

miffo666

Eh... Om man timestretchar från 95 bpm till 115 bpm, ändrar man inte tempo då? 😕

Redigerat av Tokas
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan undvika autotune? Har du testat att lägga ackord till då?

Jajjemen, har hela kompet färdig vad gäller komponering. Det ändrar naturligtvis inte att han sjunger surt ibland, men å andra sidan gör det inte speciellt mycket, eftersom det inte är en superseriös tävling 😕.. (Dock tillräckligt seriös, för jag skulle gärna lägga mina vantar på en B-Control 🙂)..

Skulle vara bra om du tog beslut på om det är tillåtet med autotune eller inte, för isåfall gäller juh samma regler för alla. Finns kanske förresten en del som vill göra låten med autotune med abrupta steg (ingen glide) för att få den berömda Cher-effekten...?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

ahvaffaen..autotune?.. att det är svårt att göra något utan att ändra sången är ju hela grejen..

Whatabout autoläsp? autosvälj? det är ju fler små felaktigheter i sången som lätt neutraliserar ton-felaktigheterna... 🙂

🙂 och jag som nästan var färdig...hmmm.... MÅ ALLA AUTOTUNERS BRINNA UPP!!!!!!!!!!!

Jazzman: Ändra inga mer smådetaljer nu...phleeeez.. annars blir man aldrig färdig 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...