Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - Kompetition


Jazzman

Recommended Posts

Bara det inte är nån som försöker ta vinnarlåten, om vi säger att neko gör låten som vinner och sen kommer nattvaktaren och säger att det är han som har gjort den 🙂

Det har funkat jättebra innan. Tävlingsledningen, denna gång i form av Jazzman har ju alla orginal och vet vem det är som skickat in vad. Alla deltagares bidrag brukar redovisas när finalen är över.

Bidragen tycker jag som alltid skall vara anonyma, håller med om att man riskerar att färgas av kompositören annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 362
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kloka tankar folks!

Håller med i anonymitetsfrågan. Fråga: Innebär det, tekniskt, att jag ska leverera en version av låten UTAN "mp3 ID info"?

/Bengan

Intresasnt tanke faktiskt. 😮 Tycker jag vi kör med! O mp3 ID:t skall då putsväck vid låtröstnings-skedet.

Själv gjorde jag klart låten redan första veckan.. nu är det mest finputs osv som gäller. Snacka om att man blir hjärntvättad när man sitter o lyssnar på samma låt om och om igen. Till slut hör man inte "felen" längre..

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv gjorde jag klart låten redan första veckan.. nu är det mest finputs osv som gäller. Snacka om att man blir hjärntvättad när man sitter o lyssnar på samma låt om och om igen. Till slut hör man inte "felen" längre..

Om du suttit sen förra veckan och mixat kanske du ska ta en runda utanför huset och få lite frisk luft... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv gjorde jag klart låten redan första veckan.. nu är det mest finputs osv som gäller. Snacka om att man blir hjärntvättad när man sitter o lyssnar på samma låt om och om igen. Till slut hör man inte "felen" längre..

Om du suttit sen förra veckan och mixat kanske du ska ta en runda utanför huset och få lite frisk luft... 🙂

Jo, jag är så "insnöad" så jag inte kommer ut ur huset.. 🙂

Det skall det bli sk-tskoj att få höra vad alla har lyckats åstadkomma. Just nu känns det som låten bara går att göra på ett sätt.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey 🙂 många frågor på en gång..

Vi kör som vanligt med anonym röstning, och kompositören avslöjas efter tävlingen.

Angående id3-taggarna så deletar jag all sån info..

Sen kan jag lägga till hur många som har lämnat in hittils i mitt förstainlägg, allting annat är fortfarande anonymt 🙂

peaceh, deadline är nu på lördag. Satte en anmälningsdeadline eftersom det kunde bli problem med serverutrymme osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad skönt det var att få släppa greppet...nu kan man åter igen sova lugnt om nätterna... 🙂 ..utan att ha olsberg i huvet 🙂

B.t.w Jag ringde till Ola Håkansson och bad honom komma förbi sen när röstningen drar igång... schysst va?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Bara det inte är nån som försöker ta vinnarlåten, om vi säger att neko gör låten som vinner och sen kommer nattvaktaren och säger att det är han som har gjort den 🙁

Ursäkta?

Om du inbillar dig att jag tänker ta credit för nån barnmusik med spextext tror du väldigt väldigt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara det inte är nån som försöker ta vinnarlåten, om vi säger att neko gör låten som vinner och sen kommer nattvaktaren och säger att det är han som har gjort den 😛

Den dagen det inträffar ska jag bli gregoriansk munk - all included - :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog ingen risk för att nån påstår sig ha gjort nån annans låt då alla har original filer (midi/audio) som bevis....alla instrument spelas ju in från början.

Askul förresten med upplägget att göra arr:et helt utan att veta något annat än hur sången går. Ska bli hur kul som helst att höra allas versioner.

Är precis klar med min, har nog mixat (pedant som man är) i tre dagar innan jag igår mastrade den... puh.. ska bli skönt att släppa taget om den. 🙂

Själva låten blev exakt 3:30 men efterklangen (reverbet) från sista tonen gör att "filen" blir 3:34....antar att det är ok. 😉

Kör hårt ni som är i slutfasen!

/Mikael,

Infinite Beat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe.....ajj...lite för avslöjande!.....lite tips från coachen..... 🙂

Ahh..de e lugnt jag lovar att inte avslöja något.. 😉

"Hamnar lodrätt"...hahaha...man har säkert lyssnat 568ggr på sången men inte reflekterat VAD han sjunger... 🙂

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag har drabbats av tävlingsnoja... värre än scenskräck 😉

huuuuuuuääääääääääääärrrrrrrrggggggghhhhhhhhhhh

...men kom på lite andra tankar när jag också hajjade att fnykis hamnade lodrätt 🙂

***

Hörnni? Hur kommer röstningen att gå till? Det har ju tjatats en del, men vad är det som gäller? Ska alla rösta en och endast en gång på ett av bidragen? Eller blir det typ Schlager-VM, där man får dela ut 12-10-8-6-4-3-2 poäng eller nåt? Är det något som ska diskuteras eller finns det ett klart koncept?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag har drabbats av tävlingsnoja... värre än scenskräck 🙂

huuuuuuuääääääääääääärrrrrrrrggggggghhhhhhhhhhh

...men kom på lite andra tankar när jag också hajjade att fnykis hamnade lodrätt 🙂

***

Hörnni? Hur kommer röstningen att gå till? Det har ju tjatats en del, men vad är det som gäller? Ska alla rösta en och endast en gång på ett av bidragen? Eller blir det typ Schlager-VM, där man får dela ut 12-10-8-6-4-3-2 poäng eller nåt? Är det något som ska diskuteras eller finns det ett klart koncept?

Tidigare har det varit Gallup som använts med radio-knappar - alltså man röstar bara på en. Men ere många bidrag blir det fler semifinaler och dom bästa går vidare till en final. Vet inte om Jazzman tänkt sig nåt liknande den här gången....

Fan ni låter ju seriösa boys - det här blir tufft. Jag kan avslöja så mycket att jag mixade min kanske i 10 minuter, men det är ju som vanligt när det gäller mig... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan avslöja så mycket att jag mixade min kanske i 10 minuter, men det är ju som vanligt när det gäller mig...  🙂

😉 du kanske har gjort en så bra låt att du inte behöver mixa längre än så..

🙂

Vad var det som skulle bedömmas?

Arret eller mixen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog inte klargjort egentligen. Jag tror det är helhetsbetyget för låten om jag ska vara ärlig. Den låt man gillar bäst, lite som melodifestivalen. (Vilket faktiskt var grunden till denna festivalgrej överhuvudtaget) Kolla in tididgare tävlingar och se hur bedömningen och resonemangen har varit. Jazzman kanske ska förtydliga detta till röstningen sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...