Jump to content
Annons

Rojk

Recommended Posts

Annons

Det var så att jag kom på att det inte var det bästa stället att lägga frågan på 🙂 sorry. Varför står det "The left and right locators must be set" när jag försöker exportera?

edit: hehe, kom på vad det betydde 🙂

Redigerat av Richi88
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, som det stod i min edit så kom jag på av mig själv 🥰 Men nu har jag en anna fråga. Min polare får så här snyggt fade out/in. Hur fixar man sånt? Sen så undrar jag hur man gör vissa stycker sumpigt och sen blir klarare som Antiloop använder sig mycket av?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Du får nog beskriva tydligare vad du gör. Använder du Rewire, eller vill du exportera hela din låt i Reason och lägga in i Cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en dubbel. Jag kom på att den första inlägget inte var det bästa stället att lägga på 😆 sorry. Men jag har fått svar på det. Men nu har jag en annan. Hur fadar man Dr: Rex i Reason?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en ny tråd i Reasonforumet om inte följande svar hjälper dig:

alt 1:

Skapa ett sequencerspår för mixern. Spela in och dra i regeln (på mixern) som hör till rex:en.

Om du lyckats med din automatisering skall det synas ett litet grönt streck runt regeln du pillat på -när du stoppat inspelningen.

alt 2:

Markera rex:en i sequencern och spela in. Dra i master volym-regeln på rex:en.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Min polare får så här snyggt fade out/in. Hur fixar man sånt? Sen så undrar jag hur man gör vissa stycker sumpigt och sen blir klarare som Antiloop använder sig mycket av?

Ingen diss eller så men hur menar du egentligen? 😳

Du menar kanske filtersvep på hela mixen? Kan inte komma på nån låt som har det på rak arm nu.

Vad det gäller fade så finns det väl ett menyval i Cubase för just detta? Markera först området du vill behandla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...